خبرنگاران روابط ایران و اتریش بر 2 اصل اعتماد و قابل پیش بینی بودن بنا شده است

به گزارش دوست بلاگ، شهرکرد- خبرنگاران- سفیر اتریش در ایران گفت: قابل اعتماد و قابل پیش بینی بودن 2 اصل مهم روابط اتریش و ایران است و بر همین اساس بیش از 150 سال است که اتریش شریک فناوری و مدرن سازی ایران به شمار می آید.

خبرنگاران روابط ایران و اتریش بر 2 اصل اعتماد و قابل پیش بینی بودن بنا شده است

اشتفان شُلتس(Stefan Scholz) روز یکشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اتریش بیش از 700 سال رابطه مستند، 500 سال شراکت و 160 سال روابط دیپلماتیک با کشور ایران دارد و این موضوع گواهی بر اعتماد متقابلی است که بین این 2 کشور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه آثار همکاری بین ایران و اتریش در مناطق مختلف ایران قابل مشاهده است، شرح داد: همکاری در تاسیس نخستین دانشگاه منطقه خاورمیانه و تاسیسات ریلی شمال کشور از نمونه این آثار است.

سفیر اتریش در ایران در ادامه با تاکید بر علاقه مندی این کشور برای تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی خود با استان چهارمحال و بختیاری، گفت: آنچه در این میان مهم است شناخت کافی از ظرفیت های 2 طرف برای برقراری روابط اقتصادی است.

شُلتس همچنین از تمایل این کشور برای اجرای برنامه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری، افزود: سفارت اتریش با برگزاری 130 رویداد فرهنگی در ایران طی سال گذشته بنا دارد فعالیت های فرهنگی خود را در دیگر استان های این کشور از جمله چهارمحال و بختیاری تعمیم دهد.

وی خاطر نشان کرد: اراده قوی برای توسعه همکاری با ایران و چهارمحال و بختیاری داریم و در این میان بر سه حوزه آب، کشاورزی و گردشگری متمرکز خواهیم شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت، گفت: تولید 20 درصد بادام صادراتی مامایی، برند تولید خوراک آبزیان و تولید ماهیان سردآبی، وجود کارخانه های تولید فولاد، نساجی و پتروشیمی و وجود 800 جاذبه گردشگری از جمله این ظرفیت ها است.

اقبال عباسی افزود: این استان در حوزه صنایع دستی از جمله فرش، گلیم، نمد و خاتم حرف های بسیاری برای گفتن دارد و در کشور نمونه و برند است.

وی شرح داد: امید است با جذب سرمایه گذار و با تقویت روابط خود با کشور اتریش بتوان از این ظرفیت ها در جهت رشد و شکوفایی استان بهره گیری کنیم.

به گزارش خبرنگاران، رایزن اقتصادی اتریش نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که بتوان با ایجاد روابط اقتصادی و تجاری بین این کشور و استان چهارمحال و بختیاری در راستای تحقق منافع هر دو طرف گام برداشت.

سفیر اتریش در ایران در سفر 2 روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری از ظرفیت های صنعتی، جاذبه های گردشگری و مزارع و باغات کشاورزی این استان دیدن کرد و با برگزاری نشست هایی با مسئولان این استان علاقمندی خود را برای ایجاد روابط اقتصادی و فرهنگی ابراز داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6286

به "خبرنگاران روابط ایران و اتریش بر 2 اصل اعتماد و قابل پیش بینی بودن بنا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روابط ایران و اتریش بر 2 اصل اعتماد و قابل پیش بینی بودن بنا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید