حضور هنرمند اردبیلی در میان فینالیست های جشنواره معتبر تصویرسازی بولنیای ایتالیا

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/اردبیل شیرین قلی پور تصویرساز و کاریکاتوریست اردبیلی در میان فینالیست های جشنواره معتبر تصویرسازی بولنیای ایتالیا قرار گرفت.

حضور هنرمند اردبیلی در میان فینالیست های جشنواره معتبر تصویرسازی بولنیای ایتالیا

قلی پور در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دومین مسابقه بین المللی تصویرسازی بولنیا با مشارکت بنیاد دل مونته (Del Monte) و آکادمی هنرهای زیبای بولنیا، در 14-17 ژوئن 2021 در شهر بولنیا برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره معتبر از شرکت کنندگان خواسته می شود که با استفاده از تکنیک آزاد، تصویر، تفسیر گرافیکی یا نقاشی تزئینی را در داخل یا خارج (یا هر دو) طرح کلی یک بنای یادبود یا شمایل ایجاد کنند.

وی ادامه داد: هرساله این جشنواره شکل متفاوتی برای ارائه آثار تصویرسازان ارائه می دهد و در نسخه 2021 از هنرمندان خواسته شده بود تا ابداع مجدد رابطه بین شهر و جامعه باتوجه به شرایط قرنطینه با امیدها و آرزوهای و شروع مجدد را به تصویر بکشند.

قلی پور شرح داد: هرسال هیئت داوران 30 هنرمند فینالیست در جشنواره بولنیا را انتخاب می کنند که امسال از کشور ایران تنها نام یک هنرمند در میان فینالیست های این جشنواره معتبر بین المللی دیده می شود.

شیرین قلی پور مدرس دانشگاه های هنر، تصویرساز و کاریکاتوریست ایرانی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنرهای زیبای تهران بوده و تا به امروز برنده جوایز متعدد بین المللی از جشنواره های ایران، برزیل، مستر کاپ و گلد پاندای چین، زیتون قبرس، گالاریت ایتالیا، ملانصرالدین آذربایجان و... بوده است.

این هنرمند به نام داور در جشنواره های بین المللی متعدد در ایران، آلمان، قبرس و ... حضور داشته است.

از این هنرمند کتاب های متعددی در زمینه تصویرسازی تا به امروز به چاپ رسیده است از جمله کتاب هفت جلدی blue book از طریق مؤسسه آموزشی و فرهنگی نخبگان، مجموعه کتاب های ککیلی به زبان انگلیسی، ترکی و فارسی دررابطه با احیاء دریاچه ارومیه، کتاب تصویرگران اردبیل (که با گردآوری و هزینه شخصی شیرین قلی پور به چاپ رسیده است) مجموعه داستان های آذربایجان (شنقول و منقول، تاختا قلینج، جیتدان، نقل و...)

آخرین پروژه مشترک این هنرمند با انتشارات آلاتوران جمهوری آذربایجان در زمینه تصویرسازی 7 داستان ملل خواهد بود که اولین داستان عامیانه ژاپن به نویسندگی راسیم کاراجا در دست چاپ است.

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10487

به "حضور هنرمند اردبیلی در میان فینالیست های جشنواره معتبر تصویرسازی بولنیای ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور هنرمند اردبیلی در میان فینالیست های جشنواره معتبر تصویرسازی بولنیای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید