توسعه اقتصاد ملی یکی از مزایای صنعت گردشگری است

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد ابراهیم الهی تبار شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری با بیان اینکه امروز حوزه گردشگری یکی از پردرآمد ترن صنعت ها به شمار می رود، گفت: کشورهای مختلف هر یک در شرایط رقابتی خود سعی در ورود به بازار صنعت گردشگری دارند.

توسعه اقتصاد ملی یکی از مزایای صنعت گردشگری است

وی عنوان نمود: هدف کشورهای مختلف در زمینه گردشگری ارائه ارتباط های جذاب برای گردشگران با توجه به ایدئولوژی ها و ارزش های فرهنگی مذهبی خود است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به مزیت های صنعت گردشگری، گفت: از مزایای صنعت گردشگری می توان به رشد توسعه اقتصاد ملی، ایجاد فرصت های جدید در زمینه اشتغال، درآمد زایی، افزایش تعاملات اجتماعی، تعاملات فرهنگی، احیا صنایع دستی، کشف ارزش های فرهنگی مذهبی جامعه و غیره دانست.

الهی تبار با بیان اینکه موارد ذکر شده از جمله آثار و پیامد های صنعت گردشگری است که تحقق آن عزم واراده ملی را می طلبد، ادامه داد:کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی در روز27 سپتامبر مصادف با پنجم مهر ماه را روز جهانی جهانگردی نامگذاری نموده اند.

وی در ادامه گفت: همه ساله با برگزاری مراسم و برنامه های متنوع سعی در افزایش آگاهی عمومی در زمینه های مالی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری داریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به شعاری که هرساله برای روز جهانگردی معین می گردد، گفت: همه ساله شعاری برای روز جهانی انتخاب می گردد و شعار روز جهانی گردشگری را برای سال 2015 هر گردشگر، یک فرصت است.

محمد ابراهیم الهی تبارعنوان نمود: متناسب با اهداف و سیاست گذاری های گردشگری کشور و در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی ضمن بهره بری هرچه بیشتر از این مناسبت ها این شعار هر گردشگر یک فرصت را مد نظر قرار داده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه از عضویت شرکت سیاحتی علیصدر در سازمان جهانی جهانگردی اطلاع داد و گفت: تا به امروز در کشور هشت شرکت گردشگری به عضویت سازمان جهانی جهانگردی درآمده اند.

ریحان سروش مقدم با اشاره به اینکه سال گذشته شرکت تفریحی توریستی گنجنامه به عضویت این سازمان درآمد، اعلام کرد: همچنین در سال گذشته 36 اثر صنایع دستی استان همدان نشان ملی دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه در امسال تعداد 43 اثر صنایع دستی پیروز به اخذ نشان ملی شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: این 43 اثر در زمینه های سفال، معرق، نقاشی روی سفال، مصنوعات چوبی، مصنوعات چرم و فلز و غیره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از یک رونمایی در این مراسم اطلاع داد و اعلام کرد: در این مراسم از لباس رسمی استان همدان که متعلق به دوره ماده است رونمایی به عمل می آید.

سروش مقدم با بیان اینکه همدان در گذشته با نام هگمتانه پایتخت مادها مطرح بوده، گفت: در واقع بیشتر آثار و بناهای تاریخی همدان مربوط به سلسله ماد است و برای به یاد ماندن این موضوع این لباس را به عنوان لباس رسمی همدان اعلام می کنیم.

وی با اشاره به جشنواره شیره پزی مانیزان که روز گذشته برگزارشد، گفت: علاوه بر جشنواره روز گذشته، امروز جشنواره عصر فرهنگی تویسرکان و جشنواره گردوی تویسرکان را برگزار کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اضافه کرد: به علت سرمای زدگی و به دست نیامدن گردو ها جشنواره گردوی تویسرکان با عنوان جشنواره عصر فرهنگی برگزار گردید.

سروش مقدم با بیان اینکه هر ساله جشنواره های متعددی در استان برگزار می گردد، گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره ترش و شیرین در استان همدان برپا شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2788

به "توسعه اقتصاد ملی یکی از مزایای صنعت گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اقتصاد ملی یکی از مزایای صنعت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید