تشریح جزئیات تقسیم بندی بیمارستان ها در قالب نظام ارجاع

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، قاسم جان بابایی، در دیدار با پروفسور هلگر شومان مشاور سازمان جهانی بهداشت از دانشگاه McMaster کانادا، گفت: تدوین محصولات دانشی از دو سال پیش در وزارت بهداشت به صورت جدی با مشاکت افراد صاحب نظر و برجسته هر رشته تخصصی از گروههای بورد و انجمن های علمی و تخصصی شروع شد.

تشریح جزئیات تقسیم بندی بیمارستان ها در قالب نظام ارجاع

وی گفت: زیربناهای تدوین گایدلاین ها استفاده از منابع اطلاعاتی معتبر بین المللی و گایدلاین ها و استانداردهای خدمتی در کشورهایی با شرایط تقریباً مشابه کشور ما از نظر میزان درآمد، هزینه و فراوری ناخاص داخلی بود.

وی گفت: غیر از افراد برجسته هر رشته، از متخصصین جوان نیز که با متدولوژی تدوین گایدلاین آشنایی و تجربه کافی دارند برای ایجاد ظرفیت دانشی پایدار در افراد برای سال های متمادی بهره مند شدیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، ادامه داد: همزمان با تدوین گایدلاین، استانداردهای هر خدمت جهت حفظ کیفیت خدمات و بهبود آن نگارش شد تا بر مبنای آن بتوان معیار درست انجام خدمات را معین کرد. برای مثال در ضوابط اجرایی اعمال قلب و عروق معین شده چه افرادی و براساس کدام خدمت می توانند این اعمال را انجام دهند.

جان بابایی با بیان اینکه سطح بندی خدمات از دیگر اقدامات انجام شده در چند سال اخیر بوده که توسط معاونت درمان انجام شده است، گفت: در سطح بندی خدمات اجازه ارائه خدمت بر اساس گایدلاین ها و استانداردهای خدمت داده خواهد شد.

وی اضافه نمود: بیمارستان ها نیز بر اساس تعداد تخت های موجود به چهار لایه تقسیم بندی شده اند به صورتی که در لایه اول، بیمارستان های محلی قرار دارند، لایه دوم بیمارستان های زیرصد تخت، لایه سوم بیمارستان های مراکز استان ها و لایه چهارم مربوط به بیمارستان های موجود در مراکز قطب و ریفرال هستند. این لایه بندی سبب ارائه خدمات در قالب یک ساختار نظام ارجاع مانند خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت توضیح داد: از دیگر اقدامات ما همراه ساختن سازمان های بیمه در استقرار محصولات دانشی بوده که براساس آن خرید راهبردی خدمات برای سازمان های مذکور فراهم شده است. مشارکت بیمه ها سبب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد همچنین از محل این صرفه جویی می توان خدمات نوین و جدیدتری را با پوشش بیمه ای وارد چرخه خدمت نماییم.

جان بابایی با تاکید بر اینکه همه کشورها منابع محدودی برای ارائه خدمت به مردم دارند و کوشش ما استفاده درست از منابع است، اضافه نمود: مدیران اجرایی باید اعتقاد پیدا نمایند که راه مدیریت منابع و مصارف، اجرای گایدلاین و راهنماهای بالینی است.

پروفسور هلگر شومان نیز در این دیدار با بیان اینکه اقدامات بسیار ارزنده ای در طراحی گایدلاین ها و استانداردهای خدمت در ایران انجام شده است، اعلام کرد: این محصولات دانشی سرمایه های علمی کشور هستند بنابراین لزوم حفظ، به روز رسانی و آموزش در آنها وجود دارد.

وی تاکید نمود: استفاده درست از این گایدلاین ها ضمن صرفه جویی در منابع، تضمین نماینده بهبود کیفیت خدمات است.

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 986

به "تشریح جزئیات تقسیم بندی بیمارستان ها در قالب نظام ارجاع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح جزئیات تقسیم بندی بیمارستان ها در قالب نظام ارجاع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید