بیوگرافی ارسلان کاظمی، دومین بسکتبالیست تاریخ ایران در NBA

به گزارش دوست بلاگ، ارسلان کاظمی نائینی متولد 2 اردیبهشت 1369 در اصفهان است. ارسلان کاظمی، دومین بازیکن تاریخ بسکتبال ایران در راه یافتن به لیگ NBA است.

بیوگرافی ارسلان کاظمی، دومین بسکتبالیست تاریخ ایران در NBA

بیوگرافی کوتاه ارسلان کاظمی

کالج: رایس

پست: فروارد قدرتی

شماره پیراهن: 14

قد: 6 فوت 8 اینچ 2.03 متر

وزن: 225 پوند 102 کیلوگرم

ملیت: ایرانی

تولد: 22 آوریل 1990 (25 سال)

محل تولد: اصفهان، ایران

ارسلان کاظمی، کاپیتان تیم ملی زیر 18 سال بود ودر سن 17 سالگی برای یک فصل بازیکن تیم بزرگسالان ذوب آهن اصفهان بود و دومین ایرانیتاریخ بسکتبال کشور است که در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا حضور پیدا نموده و هم اکنونعضو باشگاه آتلانتا هاوکس است.

سوابق کاری ارسلان کاظمی

دانشگاه رایس

او اولین ایرانی تمام تاریخ استکه پیروز به دریافت یاری هزینه دانشجویی برای بازی در لیگ دسته یک کالج های آمریکا NCAA شد. او پیشنهادهایی ازدانشگاه های مریلند، سیتون هال، اوکلاماها، میسوری، نبراسکا و رایس دریافت نمود. دریازده آبان سال 1387 یک نوامبر 2008، ارسلان کاظمی، در زمستان سال بعد برای رایسبازی نمود. او عضو کالچ مک مورتی در دانشگاه رایس است.

کاظمی در سال اول حضورش در در دانشگاهرایس را با میانگین 10.3 امتیاز در هر بازی و 9.1 ریباند درهر بازی، سالی خوب و دلپذیری را سپری نمود. کاظمی عنوان عضو سی-یو ای ای ، تیم منتخبدانشحویان سالی را کسب کرد.

حضور او در تیم اورگن

ارسلان کاظمی در اواسط فصل2013 به اورگن پیوست. این بازیکن با اورگن توانست به مرحله حذفی مسابقات ان.سی.ای.ای ان.سی.دابل ای صعود کند و یک آمار خیره کننده در ریباند را به ثبت برساند. این بازیکندر یک بازی پیروز شد 17 ریباند کسب کند.

سوابق بین المللی ارسلان کاظمی

کاظمی به عنوان کاپیتان تیم ملیزیر 18 سال، در مسابقات بین المللی، با کسب 16.6 امتیاز و12.2 ریباند، در هر بازی، و نیز 3 پاس منجر به گل، عنوان برترین امتیازآورمسابقات جام جهانی زیر 19 سال فیبا 2009، در اوکلند نیوزلند را کسب نمود. او در سال2010 یکی از 12 مرد اصلی تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی بسسکتبال در استانبولبود. وی دی ان مسابقات با میانگین 12 امتیاز و 7.4 ریباند و0.4 پاس منجر به گل، در هر بازی یکی از بازیکنان پیروز ایران بود. همچنیناو با 2.8 استیل در هر مسابقه بهترین استیلر رقابت های جام جهانی بسکتبال2010 بود.

حضور ارسلان کاظمی در NBA

ارسلان کاظمی در درفت سال 2013و در پیک 54 به واشنگتن ویزارد پیوست. ولی این بازیکن از واشنگتن به فیلادلفیا سونیسیکسرز ترید شد و دومین ایرانی لقب گرفت که تا به حال توانسته به لیگ NBA راه پیداکند.

منبع: ورزش، ویکی پدیا

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: setare.com
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4352

به "بیوگرافی ارسلان کاظمی، دومین بسکتبالیست تاریخ ایران در NBA" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی ارسلان کاظمی، دومین بسکتبالیست تاریخ ایران در NBA"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید