بیمه قالیبافان بودجه معین می خواهد

به گزارش دوست بلاگ، معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بر لزوم معین شدن منابع بیمه قالیبافان و بافندگان فرش تاکید نمود.

بیمه قالیبافان بودجه معین می خواهد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، موضوع بیمه و امنیت شغلی از جمله خواسته های مهم بافندگان فرش طی سالهای اخیر بوده است. قانون بیمه قالیبافان در سال 1388 به تصویب رسید و بر اساس آن مقرر شد ظرف 10 سال از تصویب مصوبه، سالانه 100 هزار بافنده به این چرخه وارد شوند و تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

طی هفته های اخیر رئیس جمهور با صدور دستوری به وزارت کار توجه ویژه به قالیبافان را خواهان شد. در حال حاضر حدود یک میلیون بافنده فرش در کشور وجود دارد که بر اساس آمارها تنها 220 هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه هستند.

به همین دلیل مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دستور رئیس جمهوری اظهار کرد: در صورتی که بحث بیمه قالیبافان مدنظر بوده معتقدم به جای وزارت کار باید به سازمان برنامه و بودجه دستور داده گردد تا پول بیمه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد چون تامین اجتماعی مجری است و وزارت کار می تواند بابت پوشش بیمه قالیبافان این سازمان را مکلف کند.

وی با بیان اینکه بحث بیمه در اشتغال و امنیت شغلی و درآمد و معیشت بافندگان فرش اثرگذار و حایز اهیمت است، گفت: بر اساس آنچه که در قانون دیده شده، بودجه هر سال مصوب می گردد و لذا سازمان برنامه و بودجه باید این بودجه را جهت پوشش بیمه قالیبافان در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد.

به گفته عبدالهی، قانون بیمه قالیبافان پس از تصویب در سال 1388 تا سال 1392 اجرایی و به موجب آن مقرر شد 450 هزار نفر بیمه شوند اما از سال 1392 به بعد علاوه بر افرادی که سالها در صف بیمه بودند و نتوانستند از مزایای بیمه بهره مند شوند، 230 هزار قالیبافی هم که طی مدت پنج سال بیمه پرداخت نموده بودند به دلایل مختلف مثل عدم واریز بیمه در روز مقرر یا عدم حضور هنگام مراجعه بازرس قطع شد.

در روزهای اخیر معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت معین شدن منابع بیمه قالیبافان تاکید نمود و گفت: برای پوشش بیمه ای جدید حتی یک نفر قالیباف ضروری است منابع اقتصادی مورد احتیاج تامین گردد.

به گفته میرزایی، سازمان تأمین اجتماعی نمی تواند با منابع داخلی خود کسی را بیمه کند و منابعی که در بودجه های سنواتی تخصیص می یابد تکافوی پوشش جدید را ندارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اظهارات معاون وزیر کار، تحقق پوشش بیمه قالیبافان به عنوان آرزوی دیرینه جامعه بافندگان فرش مستلزم اختصاص اعتبار و منابع اقتصادی است که با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر توجه ویژه به قالیبافان ضروری است در جریان تدوین بودجه 1400 این مساله در قالب پیش بینی ردیف بودجه خاص قالیبافان توسط دولت یا مجلس لحاظ گردد.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7230

به "بیمه قالیبافان بودجه معین می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه قالیبافان بودجه معین می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید