انتقاد پژمانفر از نرخ پایین خرید تضمینی گندم ، چراغ سبز دولت به واردات گندم

به گزارش دوست بلاگ، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، گفت: نتیجه پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم، واردات سه میلیون تنی این محصول در سال آینده است.

انتقاد پژمانفر از نرخ پایین خرید تضمینی گندم ، چراغ سبز دولت به واردات گندم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در مورد تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: بی تدبیری روشنی در زمینه تعیین قیمت خرید تضمینی گندم صورت گرفت و مجلس نیز در قالب مکاتبات، چندین بار به رئیس جمهور و شورای اقتصاد نامه های را در این خصوص ارسال کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال گذشته با اصلاحات و مکاتبات مجلس شورای اسلامی به یک هزار و 700 تومان رسید، ادامه داد: در ابتدا نیز به دولت هشدار دادیم که پایین بودن قیمت خرید تضمینی این محصول موجب کاهش تحویل آن به دولت می گردد.

کشور به واردات سه میلیون تن گندم احتیاج دارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نتیجه پایین بودن قیمت خرید تضمینی احتیاج کشور به واردات سه میلیون تن گندم در سال آینده است، مطرح نمود: کیفیت و عیار گندم های وارداتی تعیین نیست و در شرایطی که کشور دچار مسائل ارزی است برای تامین گندم باید ارز بسیار زیادی از کشور خارج گردد.

گندم

وی با بیان اینکه در سال زراعی جدید کوشش کردیم که دولت همانند سال گذشته که در اواخر بهمن ماه قیمت را گفت تاخیر نداشته باشد، توضیح داد: دولت در مهرماه سال زراعی جدید، قیمت 2 هزار 200 تومان را برای خرید تضمینی گندم گفت در حالی که در دیدار با آقای جهانگیری مطرح شد نرخ پایین تر از 2 هزار 600 تومان به معنای برنامه داشتن دولت برای توقف خرید تضمینی و واردات بی رویه گندم است.

واردات در مقابل حمایت از فراوری گندم اولویت پیدا نموده است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر واردات گندم نسبت به حمایت از فراوری داخلی اولویت پیدا نموده است، ادامه داد: گندم وارداتی با توجه به کیفیت پایینی که در مقایسه با گندم فراوری داخل دارد، اگر دولت هزینه های سربار واردات را در اختیار کشاورزان قرار می داد احتیاج به واردات این محصول استراتژیک از بین می رفت.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان پایین تعیین کردن قیمت خرید تضمینی گندم را اشتباه محاسباتی در نظر گرفت و به نوعی احساس می گردد این سیاست در دولت وجود دارد که استقلال کشور در زمینه خودکفایی فراوری گندم گرفته گردد، مطرح نمود: در سال آینده میزان احتیاج کشور به واردات از سه میلیون تن نیز سبقت می گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خاتمه با بیان اینکه مردم باید بدانند نتیجه روش تعیین قیمت خرید تضمینی گندم از دست دادن استقلال کشور در محصول استراتژیک است و این نگرانی در مورد مواد پروتئینی، گوشت قرمز، گوشت مرغ و سایر محصولات استراتژیک دیگر وجود دارد، گفت: اگر نتوانیم از نظر ساختاری اسنادی در این زمینه ارائه کنیم، نتایج آن با افزایش واردات و کاهش فراوری داخلی تعیین می گردد.

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1065

به "انتقاد پژمانفر از نرخ پایین خرید تضمینی گندم ، چراغ سبز دولت به واردات گندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد پژمانفر از نرخ پایین خرید تضمینی گندم ، چراغ سبز دولت به واردات گندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید