برترین ایده ها برای سورپرایز کردن کارمندان

به گزارش دوست بلاگ، وقتی مدیریت سازمانی را بر عهده دارید درواقع مجموعه ای از وظایف برای پیشبرد اهداف سازمانی خود را بین کارکنان تقسیم نموده اید. بدین معنی که کارکنان شما در رده های مختلف سازمانی با انجام وظایف روزمره به شما در رسیدن به اهداف تجاری تان یاری می نمایند و بدون وجود هر یک از آن ها یک جای کار می لنگد. مدیران هوشمند و مطلع به اهمیت کار تک تک اعضای مجموعه خود واقف اند و با قدردانی های به موقع از کارکنان یک فرهنگ درون سازمانی مبتنی بر صمیمیت و اعتماد می سازند.

برترین ایده ها برای سورپرایز کردن کارمندان

گاه با یک کارت هدیه سفر و گاه با یک جشن کوچک محبت آمیز می توانید تعهد و تعلق نسبت به سازمان را در بین کارکنان خود ایجاد کنید. این نوشته کمک می نماید ایده هایی مجذوب نماینده برای قدردانی و سورپرایز کردن کارکنان خود پیدا کنید.

چرا سورپرایز کردن کارکنان مهم است؟

هر سازمانی برای رشد و پویایی به افرادی متعهد و دلسوز و مدیریتی لایق احتیاج دارد. نظم و یکپارچگی و وظیفه شناسی همه در زیر سایه یک فرهنگ سازمانی حرفه ای شکل می گیرد. فرهنگی که افراد در آن حس نمایند دیده و شنیده می شوند وکارشان ارج نهاده می گردد. از ارکان مهم چنین فرهنگی قدردانی های متناوب و به موقع از کارمندان است.

گاهی می توانید باتوجه به مناسبت های کاری مانند روز کارمند، کارگر، معلم، حساب دار، پرستار و… هدیه یا جشن کوچکی ترتیب دهید تا به پاس خدمات کارکنان از ان ها تقدیر کنید. گاهی هم بدون مناسبت و محبت آمیز اصطلاحا آن ها را سورپرایز کنید! همه انسان ها مورد توجه و تحسین قرار گرفتن را دوست دارند و بیشتر از آن همه هدیه گرفتن را دوست دارند مخصوصا اگر چیزی مثل یک کارت هدیه سفر باشد.

کمی دقت و حوصله می تواند به شما در شناخت احتیاجهای کارکنان کمک کند تا از این طریق به شیوه ای موثر آن ها را مسرور کنید و فرهنگی محبت آمیز بسازید. مطمئن باشید قدردانی سوخت ضروری برای بالابردن راندمان کاری کارکنان را تامین می نماید. از تحسین و تشکر کلامی گرفته تا پاداش و ارتقا درجه و سورپرابزهای گاه و بی گاه همه مصداق قدرشناسی شما هستند.

با این روش ها کارمندان حس می نمایند جزئی مهم و کارامد از مجموعه شما هستند و عملکردشان در پیشبرد اهداف جمعی موثر و مفید است. افراد باید احساس تعلق نمایند تا بتوانند دلسوزانه تر به وظایف خود بپردازند. اگر این حس ایجاد گردد که کار و زحمت تنها برای کارمندان است و سود و پاداش تنها برای مدیران قطعا کارکنان دلسرد و بی انگیزه شده و نمی توانند آن طور که باید بازدهی داشته باشند.

به خاطر داشته باشید نیروی انسانی یکی از ارزشمندترین منابع یک سازمان است که به راحتی قابل جایگزینی نیست. پس برای حفظ و ارتقا سرمایه های خود کوشش کنید و برای رشد سازمان روی این منابع به سرمایه گذاری کنید.

کارت هدیه سفر و چند ایده مجذوب نماینده دیگر برای سورپرایز کردن

شاید این که چه طور کارمندان خود را سوپرایز کنید و یا چه هدیه ای برای آن ها تهیه کنید برای شما یک چالش همیشگی باشد. اما اگر لیستی از وسایل پرکاربرد و ایده های موردپسند کارکنان در دسترس داشته باشید می توانید در موقعیت های مختلف از آن ها بهره ببرید. حتی می توانید برای این کار از خود کارمندان ایده بگیرید و با یک نظرسنجی به راحتی دریابید چه احتیاجهایی دارند و از چه ایده هایی استقبال می نمایند.

توجه به چند نکته می تواند شما را در انتخاب یک هدیه یا ایده مجذوب نماینده کمک دهد.

  1. چه احتیاجهایی وجود دارد؟

اینکه وسایل کاربردی و پرمصرف کارکنان خود را شناسایی کنید و با سلیقه و احتیاج آن ها آشنا شوید، چراغ های زیادی در فکر شما روشن می نماید.

  1. به چه منظور میخواهید قدردانی کنید؟

تناسب هدیه با مناسبت یا علت قدردانی مهم است. برای قدردانی از کارکنان مجموعه خود مجبور نیستید همواره هدایای پر زرق وبرق و گرانی مثل کارت هدیه سفر تهیه کنید کافی است با کمی خلاقیت و سلیقه یک هدیه کوچک کاربردی تهیه نموده و با آن حس قدرشناسی را منتقل کنید. باتوجه به اینکه هدف شما از سورپرایزکردن چیست می توانید انتخاب های متفاوتی داشته باشید.

مثلا گاهی می خواهید از کارمندانی که وظایفشان را به درستی انجام می دهند و سر موقع در محل کار حاضر می شوند، فرهنگ و مناسبات سازمانی را رعایت می نمایند و دلسوزانه برای اهداف سازمان کوشش می نمایند قدردانی کنید. برای این کار می توانید گاهی بدون مناسبت برای آن ها هدیه کوچکی مانند یک شاخه گل، بسته های شیرینی و شکلات و تنقلات خوشمزه یا یک کیک کوچک و یک دورهمی محبت آمیز در نظر بگیرید.

بعلاوه وسایل پرکاربرد ساده ای مانند نوشت افزار و پلنرهای کاری، ماگ یا فرنچ پرس، یک پشتی کوچک برای صندلی یا ماوس پد که کاربرد روزانه دارند یا موارد مصرفی خوراکی و بهداشتی انتخاب های خوبی هستند. پک های خوراکی برای استفاده روزانه کارمندان شامل چای و قهوه و دمنوش و… یا شامپو ولوسیون و… بسیار مورد استقبال کارکنان قرارمی گیرد.

اما گاهی فقط چیزی مثل کارت هدیه سفر ضروری است تا خستگی کار و کوشش را از تن آن ها بیرون کند. یک سفر بدون هزینه از آن هدیه های محبوبی است که می تواند تنش و اضطراب دوره های کاری سخت و فشرده را رفع کند. برای زمان هایی که کارمندان مدتی خارج از وظیفه خود در ساعات و روزهای غیرکاری برای اهداف بلندمدت سازمان کوشش مضاعف نموده اند سفر برترین انتخاب است.

این درست همان چیزی است که آن ها را حسابی سورپرایز می نماید و بیش از گذشته به سازمان متعهد و دلگرم می شوند.

ایده های کوچک تغییرات بزرگ

تاثیر محیط کار و همکاران بر روحیه انسان و کارایی و راندمان او بر هیچ کس پوشیده نیست. به همین علت کارکردن در محیطی که فرهنگ سازمانی مبتنی بر صمیمیت و تعهد در آن شکل گرفته می تواند موجب رشد فرد و سازمان گردد. پس اگر مدیریت یک مجموعه را بر عهده دارید در ساختن این فرهنگ غنی و حرفه ای قدم اول را بردارید.

با ایجاد یک رابطه برد-برد هم به بالابردن کیفیت روابط انسانی درون سازمان تان کمک کنید و هم رشد حرفه ای و تجاری سازمان را تضمین کنید. کارت هدیه سفر یک پیشنهاد عالی برای قدردانی از کسانی است که شما را در مسیر رشد و پیشرفت همراهی می نمایند.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 19316

به "برترین ایده ها برای سورپرایز کردن کارمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ایده ها برای سورپرایز کردن کارمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید