ایرادات لایحه حذف چهار صفر از نظام پولی برطرف شد

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران : سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از رفع ایرادات شورای نگهبان بر لایحه حذف چهار صفر از نظام پولی و لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

ایرادات لایحه حذف چهار صفر از نظام پولی برطرف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهدی طغیانی با تشریح جلسه امروز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه اقتصادیات بر ارزش افزوده اعاده شده از شورای نگهبان(2) و لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور اعاده شده از شورای نگهبان خبر داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تقریبا تمامی ایرادات شورای نگهبان بر لایحه اقتصادیات بر ارزش افزوده بررسی و برطرف شد که این موضوع در جلسات بعدی به جمع بندی می رسد.

طغیانی شرح داد: براساس قانون پس از اخذ اقتصادیات بر ارزش افزوده، باید اعتبار حاصله با توجه به شاخص جمعیت میان شهرها و روستاها توزیع شود اما شورای نگهبان معتقد است این فرایند عادلانه نیست و عدالت ایجاب می کند مباحثی همچون توسعه نیافتگی نیز مدنظر قرار گیرد چراکه ممکن است یک منطقه جمعیت کمتر یا عقب ماندگی بیشتری داشته باشد بنابراین باید با توجه به این مولفه ها، اعتبارات حاصل از اخذ اقتصادیات بر ارزش افزوده میان مناطق مختلف توزیع شود که مقرر شد مرکز پژوهش ها موضوع را بررسی کند.

وی بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را دیگر دستور کار مجلس عنوان و گفت: نرخ تسعیر پول حذف چهار صفر (تغییر واحد پول از ریال به تومان) براساس تعهدات ارزی و ذخایر کشور و مبادلات بین المللی تعیین خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی یادآورشد: همچنین عبارت صندوق بین المللی پول در تعهدات آمده بود که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت به همین دلیل مسئولان بانک مرکزی گفتند؛ می توان این عبارت را بدون ایجاد مسئله ای حذف کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6831

به "ایرادات لایحه حذف چهار صفر از نظام پولی برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرادات لایحه حذف چهار صفر از نظام پولی برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید