اشپیگل: به ازای هر مورد ثبت شده ابتلا به کرونا، 10 مورد کشف نمی گردد

به گزارش دوست بلاگ، بر اساس آمارهای موجود به ازای هر مورد ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا 10 مورد کشف نمی گردد.

اشپیگل: به ازای هر مورد ثبت شده ابتلا به کرونا، 10 مورد کشف نمی گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اشپیگل، براساس آمارهای دانشگاه جان هاپکینز، تا به امروز حدود 200 هزار نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند، بیش از 80 هزار نفر بهبود یافته و بیش از 7 هزار نفر نیز در نتیجه این عفونت جان باخته اند. اما کارشناسان می دانند که در حقیقت شمار مبتلایان بسیار بیشتر است.

بر اساس این گزارش، فقط تعداد اندکی از مبتلایان علائم جدی داشته و مجبور به بستری در بیمارستان می شوند. بقیه افراد علائم خفیف داشته یا هیچ اثری ندارند و بدین ترتیب ابتلای آنها آشکار نمی گردد. چنین چیزی بدان معنی است که در حال حاضر احتمالا بین یک تا دو میلیون نفر مبتلا هستند. با توجه به آمار موسسه رابرت کخ در آلمان مبنی بر ثبت بیش از 7 هزار مورد ابتلا تایید شده در عصر سه شنبه، احتمال می رود بین 35 هزار تا 70 هزار نفر تا به امروز در آلمان آلوده شده باشند.

از سوی دیگر براساس ارزیابی ها، حدود 86 درصد از مبتلایان در هنگام آغاز این بیماری در چین کشف نشده و تنها 14 درصد از آنها شناسایی شده بودند. به ازای هر فرد ثبت شده در لیست مبتلایان، حدود هفت مورد کشف نشده وجود داشته است. شیوع ویروس کرونا در چین تا حد زیادی توسط افرادی با علائم خفیف یا بدون علائم اجرا شده است، در حالی که افراد بیمار در خانه مانده و از تماس با دیگران خودداری می نمایند، افراد سالم اما آلوده به زندگی روزمره و عادی خود تا زمانی که محدودیت رسمی وجود نداشته باشد، ادامه می دهند.

هم اکنون به منظور کاهش تعداد مبتلایان، زندگی عمومی در آلمان نیز محدود شده است. مدارس، مهد کودک ها و دانشگاه ها برای چند هفته تعطیل شده، بسیاری از کارمندان از خانه کار نموده و مرزها بسته شده اند. با این حال، تا به امروز آزمایش های فراگیر انجام نشده و افرادی که اگرچه علائم بیماری را دارند اما در مناطق خطرناک نبوده و با شخصی که بیمار بوده هیچ تماسی نداشته اند، در حال حاضر مورد آزمایش قرار نمی گیرند. تا زمانی که هیچ دارویی و واکسن یافت نگردد، این بیماری همه گیر فقط زمانی تمام می گردد که 60 تا 70 درصد از مردم بیمار شده و سپس مصون شوند. تخمین زده می گردد چنین چیزی یک یا دو سال طول بکشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4084

به "اشپیگل: به ازای هر مورد ثبت شده ابتلا به کرونا، 10 مورد کشف نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشپیگل: به ازای هر مورد ثبت شده ابتلا به کرونا، 10 مورد کشف نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید