ده کشور برتر دنیا در قدرت سایبری ، از کشف منطقه ای جدید در کهکشان راه شیری تا گامی موثر برای درمان نوعی کم خونی

به گزارش دوست بلاگ، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

ده کشور برتر دنیا در قدرت سایبری ، از کشف منطقه ای جدید در کهکشان راه شیری تا گامی موثر برای درمان نوعی کم خونی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه علمی و فناوری کشور در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

دانش بنیان ها برای حضور در نمایشگاه تخصصی سوریه تا 5 اردیبهشت فرصت ثبت نام دارند

صندوق نوآوری و شکوفایی برای افزایش بازدهی حضور شرکت ها در نمایشگاه های بین المللی و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های خارجی حمایت می کند. علاقمندان می توانند تا 5 اردیبهشت 1400 تقاضای خود را برای دریافت حمایت نمایشگاهی صندوق نوآوری در سامانه غزال به نشانی https://ghazal.inif.ir ثبت کنند.

گامی موثر برای درمان نوعی کم خونی با ژن درمانی نانویی

شرکت اینتلیا، یکی از اولین شرکت های عظیم فعال در حوزه کریسپر، با استفاده از نانوذرات لیپید سفارشی که حباب های کوچکی از جنس چربی هستند، برای حمل کریسپر به مغز استخوان موش و ویرایش سلول های بنیادی استفاده کرده است. پس از تکرار چند دوز، دانشمندان این شرکت گفتند که آن ها قادر به ویرایش سلول های کافی برای درمان سلول های داسی شکل بودند. این داده های جدید از امکان ارائه یک راه حل ایمن برای درمان اختلالات خونی، از جمله بیماری سلول های داسی شکل خبر می دهد که دیگر نیاز به پیوند مغز استخوان نیست.

10 کشور برتر جهان در قدرت سایبری / ایران در جایگاه 23 واقع شده است

مرکز بلفر زیرمجموعه دانشگاه هاروارد آخرین رده بندی قدرت سایبری ملی کشور ها را انجام داده و نتیجه آن را منتشر کرده است. بر این اساس آمریکا و چین 2 کشور برتر جهان در زمینه قدرت سایبری هستند و در جایگاه اول و دوم ایستاده اند. 8 کشور دیگر در رده بندی 10 کشور برتر جهان در زمینه قدرت سایبری به ترتیب عبارتند از: بریتانیا، روسیه، هلند، فرانسه، آلمان، کانادا، ژاپن و استرالیا. این در حالی است که ایران در رده بیست و سوم قرار گرفته است.

منطقه ای جدید در کهکشان راه شیری کشف شد

محققان در حال تهیه دقیق ترین نقشه از بازو های مارپیچی کهکشانی در همسایگی ما از طریق تلسکوپ گایا (Gaia) آژانس فضایی اروپا بودند که منطقه ای جدید یافتند. این منطقه که در میان بازوی شکارچی (Orion Arm) (جایی که منظومه شمسی ما واقع شده است) و صور فلکی پرسئوس (Perseus) واقع شده است، کمربندی میان دو بازوی مارپیچی است و مملو از ستارگانی عظیم، سه برابر خورشید، با رنگی آبی و حرارتی بالاست.

یک فرمولاسیون نانویی جادویی برای محافظت از مغز بعد سکته

نتایجی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد هنگامی که NA 1، یک ترکیب محافظت کننده، درون نانوذرات قرار گرفته و به مغز تحویل داده می شود، میزان شدت سکته مغزی را کاهش داده و شانس بقا را در یک مدل موشی که سکته مغزی را تجربه کرده، بهبود می دهد.

تشخیص سریع تر ویروس کرونا با ابزار نانویی ممکن شد

محققان دانشگاه ایالتی جکسون با همکاری همتایان خود در مرکز پزشکی دانشگاه می سی سی پی، نانوذرات طلا که از طریق پیوند Au-S به 4-آمینوتیوفنول متصل شده اند، تولید کردند. این نانوذرات دارای پوششی از جنس آنتی بادی های ضدسنبله ویروس کرونا هستند، به عنوان حسگر های زیستی مبتنی بر رامان برای تشخیص SARS-CoV-2، به کار گرفته شدند.

استفاده از نانوذرات طلا برای شکار سلول های بنیادی

محققان دانشگاه ساوتهمپتون روش جدیدی برای استفاده از نانومواد برای شناسایی و غنی سازی سلول های بنیادی اسکلتی ارائه کرده اند. این کشف می تواند در نهایت منجر به درمان های جدید برای شکستگی های استخوان و ترمیم استخوان از دست رفته یا آسیب دیده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9752

به "ده کشور برتر دنیا در قدرت سایبری ، از کشف منطقه ای جدید در کهکشان راه شیری تا گامی موثر برای درمان نوعی کم خونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده کشور برتر دنیا در قدرت سایبری ، از کشف منطقه ای جدید در کهکشان راه شیری تا گامی موثر برای درمان نوعی کم خونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید