اختصاص اعتبارات ویژه برای حمایت از واحدهای صنفی و صنعتی خسارت دیده از کرونا

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی از تصمیم دولت برای حمایت از واحدهای صنفی و صنعتی متضرر از کرونا اطلاع داد.

اختصاص اعتبارات ویژه برای حمایت از واحدهای صنفی و صنعتی خسارت دیده از کرونا

مشیرالحق عابدی، از اختصاص اعتبارات ویژه برای اجرای این طرح گفت و اظهار کرد: از جمله برنامه های حمایتی دولت برای واحدهای صنفی و صنعتی متضرر از کرونا اختصاص اعتباری معادل 88 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی در خصوص نحوه توزیع این اعتبار ادامه داد: 75 هزار میلیارد تومان از این رقم در قالب وام 12 درصدی به صاحبان اصناف و واحدهای صنعتی که از کرونا متضرر شده اند، پرداخت می گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 5 هزار میلیارد تومان برای انتفاع افراد از بیمه بیکاری درنظر گرفته شده، اظهار کرد: رقم 8 هزار میلیارد تومان نیز در قالب وام یاری معیشتی یک تا دو میلیون تومانی با بهره 4 درصد به وسیله پایگاه رفاه ایرانیان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

عابدی ضمن تشکر از اصناف و بازاریان استان که در اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونای استان همراهی کردند، توضیح داد: به محض عملیاتی شدن این برنامه حمایتی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به اجرای آن در استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 32 هزار واحد صنفی در سطح استان فعال هستند، به دستور ویژه استاندار مبنی بر تأمین و ذخیره سازی کالاهای اساسی اشاره نمود و گفت: با جدیت حوزه های مالی استان در عملیاتی کردن این تکلیف، قویاً اعلام می گردد در ذخیره سازی اقلام اساسی هیچ مسئله ای نداشته و نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر تأمین به موقع اقلام مصرفی مورد احتیاج مردم، یادآور شد: بنا به اعلام ستاد تنظیم بازار کشور، خراسان جنوبی، استان برتر در زمینه تنظیم بازار نوروز بوده است.

عابدی از عوامل مؤثر در این توفیق، پایین تر بودن قیمت بسیاری از اقلام مثل میوه توزیع شده در ایام نوروز به نسبت دیگر استان های همجوار بوده است.

وی از تکلیف کمیته مالی ذیل ستاد مدیریت کرونای استان مبنی بر تأمین اقلام بهداشتی گفت و توضیح داد: با پیگیری های استاندار، علاوه بر سهمیه ای که وزارت بهداشت برای استان معین نموده، تا این لحظه بیش از 400 هزار قطعه ماسک سه لایه وارد استان شده است.

عابدی از فعال شدن بعضی واحدهای فراوری ماسک در سطح استان نیز گفت و اظهار کرد: با دستور استاندار، مبلغ 300 میلیون تومان تسهیلات به یکی از واحدها که برای فراوری ماسک N95 اعلام آمادگی نموده بود، پرداخت شد.

وی توضیح داد: این واحد فراوریی قرار است روزانه هزار قطعه ماسک را به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دهد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت هر سه روز 3800 قطعه ماسک در استان فراوری می گردد، اطهار کرد: تمام ماسک های فراوریی استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد تا استریل شده و بعد توزیع شوند.

عابدی از تغییر خط فراوریی یکی از کارخانجات استان برای تأمین اسپری ضد عفونی کننده دست گفت و گفت: با توجه به پیگیری های استاندار و تأمین الکل مورد احتیاج این کارخانه، احتیاج استان به اسپری ضدعفونی کننده دست برطرف شده است.

وی یادآور شد: درخصوص ضدعفونی کننده های سطوح از گذشته مشکل نداشته ایم و در حال حاضر نیز واحدهای مرتبط در حال فراوری هستند.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی در خصوص اقدامات استان برای تأمین دستکش نیز گفت: تغییر خط فراوری یکی از کارخانجات فراوری پلاستیک فریزر استان از مهم ترین اقدامات در این زمینه بود.

عابدی توضیح داد: این واحد، کار خود را با فراوری 15 هزار جفت دستکش آغاز نموده و اکنون در حال فراوری 100 هزار دستکش است.

وی با بیان اینکه با اعلام آمادگی یکی دیگر از واحدهای فراوریی استان، به زودی در زمینه دستکش نیز برطرف احتیاج خواهد شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی نیز در راستای تأمین دستکش لایتکس و وینتل اقدام نموده و احتیاج جامعه هدف خود را برطرف نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4459

به "اختصاص اعتبارات ویژه برای حمایت از واحدهای صنفی و صنعتی خسارت دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبارات ویژه برای حمایت از واحدهای صنفی و صنعتی خسارت دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید