آینده روشن مالی در گرو توجه به رشته مهندسی فراوری و ژنتیک گیاهی

به گزارش دوست بلاگ، مدیر مرکز مشاوره و راهنمایی تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان عنوان نمود که با توجه به احتیاج روزافزون جامعه به فراوری غذا و در نتیجه توسعه فعالیت های کشاورزی، رشته مهندسی فراوری و ژنتیک گیاهی علاوه بر اشتغالزایی، تحول مالی در پی خواهد داشت.

آینده روشن مالی در گرو توجه به رشته مهندسی فراوری و ژنتیک گیاهی

اصغر عالمیان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در اصفهان با بیان اینکه آینده روشن مالی در گرو توجه به رشته مهندسی فراوری و ژنتیک گیاهی است، اظهار کرد که رشته مهندسی فراوری و ژنتیک گیاهی در حقیقت دانش به کارگیری اصول علوم زراعی و ژنتیک در فراوری محصولات غذایی با توجه خاص به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و بهره بردای مطلوب از نهاده های کشاورزی است.

وی اعلام کرد: هدف این رشته، تربیت کارشناس برای کار در عرصه های فراوری زراعی و محیط های فراوری محصولات کشاورزی و گلخانه ای است. این کارشناسان می توانند به عنوان پژوهشگر در مؤسسات خصوصی و دولتی و یا مدرس در هنرستان های کشاورزی و مؤسسات علمی مشابه فعالیت نمایند و یا به عنوان فراورینماینده محصولات باکیفیت کشاورزی به صورت خصوصی در شرکت های سهامی زراعی اقدام به فراوری نمایند.

مدیر مرکز مشاوره و راهنمایی تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: با توجه به اینکه اکنون بیش از 12 میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت محصولات مختلف زراعی قرار گرفته است و بالغ بر 70 میلیون تن مواد غذایی از گیاهان زراعی فراوری می گردد و اینکه مساحت زمین های قابل کشت در کشور محدود هستند، استفاده از دانش آموختگان این رشته نقش ویژه ای در اقتصاد کشور دارد.

وی اضافه کرد: دوره مهندسی فراوری و ژنتیک گیاهی به گونه ای طراحی شده است که بیشتر دروس به صورت عملی و حرفه ای انجام می گردد و دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با داشتن آزمایشگاه های ژنتیک مجهز و داشتن ده ها هکتار مزرعه با تجهیزات و اداوات کشاورزی، بهترین شرایط را برای انجام دروس عملی فراهم نموده است.

دبیر ستاد اجرایی راهنمایی تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اعلام نمود: دانشجویان این رشته، سال آخر دوره دروس مهارت آموزی 1 و 2 که هر کدام چهار واحد عملی است را می گذرانند و در یک سال زراعی کامل، دانشجو به مهارت آموزی در این رشته می پردازد و نتیجه نهایی این دوره، تربیت دانش آموختگانی است که توانایی کارآفرینی و درآمدزایی را دارند.

عالمیان اعلام کرد: با توجه به احتیاج روزافزون جامعه به فراوری غذا و در نتیجه توسعه فعالیت های کشاورزی، علاقه مندان رشته های مهندسی کشاورزی نگران آینده شغلی خود نباشند و با انگیزه رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایند و نگاه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه اشتغال توأم با تحصیل در قالب طرح پویش و مهارت آموزی نگاه تحولی در تربیت دانش آموختگان دانشگاهی و لزوم کارآفرین بودن خبرنگارانن، خود دانش آموختگان قادر خواهند بود با ایده های خود فراوری شغل و ثروت نمایند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اظهار کرد: دانشجویان و دانش آموختگان گرایش های مختلف مهندسی کشاورزی واحد اصفهان، زیر نظر استادان و محققان توانسته اند در مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه، ایده های علمی خود را تجاری سازی و فراوریات خود را وارد بازار و حتی صادر نمایند.

4062/

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6679

به "آینده روشن مالی در گرو توجه به رشته مهندسی فراوری و ژنتیک گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده روشن مالی در گرو توجه به رشته مهندسی فراوری و ژنتیک گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید