شروع مانورهای مشترک نظامی آمریکا و اوکراین در دریای سیاه

به گزارش دوست بلاگ، اوکراین و آمریکا در حالی مانورهای مشترک نظامی خود را با حضور بیش از 30 کشور در دریای سیاه شروع نموده اند که روسیه خواهان لغو این رزمایش ها شده بود.

شروع مانورهای مشترک نظامی آمریکا و اوکراین در دریای سیاه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رزمایش موسوم به Sea Breeze 2021 در حالی از امروز دوشنبه در جنوب اوکراین و دریای سیاه با حضور بیش از 30 کشور دنیا شروع شده است که تنش ها بین ناتو و مسکو طی ماه های اخیر تشدید شده است.

بر اساس این گزارش روسیه هفته گذشته اعلام نموده است که شلیک های هشدارآمیزی به سوی یک فروند ناو جنگی بریتانیایی در نزدیکی سواحل شبه جزیره کریمه شلیک نموده است. البته بریتانیا این اظهارات روسیه را رد نموده است.

روسیه در سال 2014 میلادی شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد ولی این شبه جزیره از نظر بین المللی همچنان بخشی از اوکراین به رسمیت شناخته می گردد.

سفارت روسیه در واشنگتن هفته گذشته خواهان لغو این رزمایش ها شده بود. وزارت دفاع روسیه هم تاکید نموده است که برای محافظت از امنیت ملی این کشور، در صورت لزوم واکنش نشان خواهد داد.

این مانور نظامی دو هفته به طول خواهد انجامید و حدود 5 هزار نظامی از کشورهای ناتو و متحدان آن شرکت خواهند داشت. حدود 30 فروند کشتی و 40 هواپیما هم در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10876

به "شروع مانورهای مشترک نظامی آمریکا و اوکراین در دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مانورهای مشترک نظامی آمریکا و اوکراین در دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید