کاهش کارکنان دیپلماتیک آمریکا در بلاروس به درخواست مینسک

به گزارش دوست بلاگ، سفارت ایالات متحده در بلاروس برای بار دوم در ماه میلادی جاری مجبور شد تعداد کارکنان خود را به درخواست مینسک کاهش دهد.

کاهش کارکنان دیپلماتیک آمریکا در بلاروس به درخواست مینسک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت ایالات متحده در بلاروس بار دیگر مجبور شد کارکنان خود را امروز (31 اوت) به درخواست مینسک کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت آمریکا در بلاروس در توییتی در این خصوص نوشت: دیپلمات های آمریکایی بیشتری امروز به علت تصمیم ناخوشایند رژیم (بلاروس) برای محدود کردن تعامل و گفت وگو، مجبور به ترک بلاروس شدند.

این سفارتخانه در ادامه با گرفتن ژست انسان محبت آمیز اضافه کرد: چه در مینسک و چه در نقاط دیگر، دیپلمات های آمریکایی به حمایت از خواسته های دموکراتیک مردم بلاروس ادامه خواهند داد.

اوایل ماه میلادی جاری (اوت) وزارت خارجه بلاروس در اقدامی تلافی جویانه به ایالات متحده پیشنهاد کرد که تعداد کارکنان سفارت خود را تا اول سپتامبر به پنج نفر کاهش دهد. دهم اوت هم بلاروس مذاکرات درباره همه پروژه ها و برنامه های مشترک نو با دولت ایالات متحده را تا زمان احیای اعتماد بین دو کشور متوقف کرد.

آناتولی گلاز سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس گفته بود: پاسخ ما به اقدامات غیرمحبت آمیز و حتی خصمانه آمریکایی ها حین ملاقات با روبن هاراتونیان کاردار سفارت آمریکا، به آن ها ابلاغ شد. در پی اقدامات واشنگتن به منظور کاهش همکاری ها در تمام زمینه ها و فشار مالی علیه کشورمان، ما هم به شکل کاملاً عینی، علتی برای حضور چنین تعداد چشمگیری از کارکنان مأموریت دیپلماتیک آمریکا در بلاروس نمی بینیم.

یک روز قبل از واکنش بلاروس، آمریکا، انگلیس و کانادا تحریم هایی را علیه دولت این کشور اعمال نموده بودند.

تشدید فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بلاروس و شخص الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در شرایطی انجام می گردد که کشورهای غربی پس از آنکه در سرنگونی دولت بلاروس به وسیله تظاهرات مخالفان و اجرای کودتا ناکام مانده اند، در پی بهانه های تازه برای تشدید فشارها علیه این کشور هستند.

با این حال، به رغم فشارهای کشورهای غربی علیه بلاروس، حمایت روسیه از این کشور همسایه و متحدش ادامه دارد.

رئیس جمهور روسیه دیروز (دوشنبه) در پیغام تبریک تولد به الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور 67 ساله بلاروس گفت که دوستان در بلاروس همواره می توانند روی حمایت مسکو حساب نمایند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11221

به "کاهش کارکنان دیپلماتیک آمریکا در بلاروس به درخواست مینسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش کارکنان دیپلماتیک آمریکا در بلاروس به درخواست مینسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید