8 بیماری با نشانه پا های سرد

به گزارش دوست بلاگ، سردی پا اغلب به علت هوای سرد ایجاد می گردد و با پوشیدن یک جفت جوراب اضافی به راحتی رفع می گردد.

8 بیماری با نشانه پا های سرد

اگرچه سردی پا ها در بیشتر موارد عادی است و درباره آن جای نگرانی وجود ندارد؛ اما اگر شما به طور مزمن پا های سرد دارید، ممکن است این علائم یک مشکل اساسی باشد.

تصلب شرایین

تصلب شرایین بیماری است که باعث رسوب چربی در رگ های شما می گردد و از جریان خون کافی در پا ها جلوگیری می نماید و باعث گردش خون ضعیف می گردد. وقتی خون گرم کافی به پای شما نرسد، می تواند باعث سرد شدن پا گردد. عوامل خطر تصلب شرایین عبارتند از: سیگار کشیدن، فشار خون بالا، کلسترول بالا، پیری

دیابت

چند دلیل وجود دارد که چرا دیابت می تواند منجر به سرد شدن دائمی پا گردد:

نوروپاتی دیابتی: اگرچه دیابت ممکن است باعث سرد شدن پا نگردد، بعضی از افراد مبتلا به دیابت نوع یک یا 2 آسیب عصبی یا نوروپاتی در پا های خود احساس می نمایند.

این بیماری بیشتر در افرادی که دیابت نوع 2 دارند وجود دارد - 50٪ از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است آسیب عصبی داشته باشند، در مقابل 20٪ از افراد مبتلا به دیابت نوع یک. این آسیب عصبی می تواند اعصاب تشخیص دهنده درجه حرارت پا را مختل نموده و احساسات ناخوشایندی ایجاد کند.

گردش خون ضعیف: برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، این بیماری بعلاوه می تواند باعث سرد شدن پا گردد، زیرا افراد دیابتی به طور کلی گردش خون ضعیفی دارند. با گذشت زمان، سطح بالای گلوکز خون مرتبط با دیابت می تواند باعث آسیب به مخاط رگ های خونی کوچک گردد که منجر به باریک شدن و سخت شدن این عروق و کاهش جریان خون در پا می گردد.

بیماری رینود

بیماری رینود یک بیماری نادر است که باعث می گردد رگ های خونی در دست و پا ها هر زمان که احساس سرما یا استرس کنید، باریک شوند.

وقتی این اتفاق می افتد، خون نمی تواند به دست و پا ها برسد و ممکن است سفید یا آبی رنگ شوید. دست ها و پا های شما نیز سردتر از آنچه که باید احساس می شوند.

افرادی که در آب و هوای سردتر زندگی می نمایند بیشتر به بیماری رینود مبتلا هستند. بعلاوه در زنان و افرادی که سابقه خانوادگی این بیماری را دارند بیشتر دیده می گردد. بیماری رینود خطرناک نیست، اما ممکن است تحریک نماینده باشد.

نوروپاتی محیطی

علاوه بر نوروپاتی دیابتی، نوروپاتی محیطی به هر بیماری که باعث آسیب عصبی در سیستم عصبی محیطی شما گردد، اشاره دارد. سیستم عصبی محیطی از کلیه اعصاب بدن شما تشکیل شده است بجز اعصاب مغز و نخاع. وظیفه ارسال سیگنال از مغز و نخاع به بقیه بدن شماست.

علائم این بیماری اغلب ابتدا در پا ظاهر می گردد و بسیاری از افراد مبتلا به آن احساس سردی پا می نمایند. آن ها بعلاوه ممکن است احساس سوزن سوزن شدن، سوزش یا خارش در پا های خود داشته باشند.

یکی از علل شایع نوروپاتی محیطی دیابت است. با این حال، سایر عوامل خطر عبارتند از: بیماری کبد، بیماری کلیوی، سابقه خانوادگی این بیماری

کم خونی

کم خونی نوعی بیماری است که باعث می گردد بدن شما کمتر از حد طبیعی گلبول قرمز فراوری کند. دلیل آن معمولاً کمبود آهن است، زیرا آهن یک ماده معدنی ضروری برای فراوری گلبول های قرمز خون است.

این شرایط می تواند به تعدادی از مسائل منجر گردد، از جمله سرد شدن مزمن پا. این به این دلیل است که یک فرد کم خون میزان گلبول های قرمز و هموگلوبین را کاهش می دهد، که مسئول انتقال اکسیژن به بدن است.

اضطراب

هنگام اضطراب، بدن هورمون آدرنالین را آزاد می نماید. آدرنالین علاوه بر اینکه بدن را به حالت جنگ یا پرواز سوق می دهد، باعث می گردد خون از قسمت های کم اهمیت بدن مانند دست و پا برای محافظت از اندام های اصلی شما دور گردد. این ممکن است باعث احساس سرما در دست ها و پا های شما گردد.

کم کاری تیروئید

عملکرد کم تیروئید می تواند منجر به کاهش گردش خون، کاهش جریان خون در پا و احساس سرمادر پا ها گردد.

بیماری Buerger

این شرایط باعث می گردد که عروق و رگ های ملتهب شده و با لخته شدن خون مسدود شوند. دلیل دقیق این بیماری ناشناخته است، با این حال تحقیقات نشان می دهد که استفاده از تنباکو ممکن است باعث تحریک پوشش رگ ها و رگ های شما گردد و باعث تورم آن ها گردد

این بیماری معمولاً ابتدا روی دست و پا تأثیر می گذارد و این ممکن است منجر به سردی و بی حسی دست و پا گردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 12653

به "8 بیماری با نشانه پا های سرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 بیماری با نشانه پا های سرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید