7 سبک استفاده از رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون داخلی

به گزارش دوست بلاگ، سبز زیتونی یکی از برترین رنگها برای دکوراسیون داخلی خانه است. یکی از رنگ هایی که، در تمام فضا ها تاثیر مثبت میگذارد. این مقاله به منظور آشنایی با روانشناسی رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون و ویژگی های آن، تهیه شده است.

7 سبک استفاده از رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون داخلی

رنگ سبز و خصوصیات آن

  • سبز تیره :قدرت و پیروزی را القا میکند.
  • سبز زیتونی : نشان دهنده صلح و آرامش است.
  • سبز آبی : ایجاد احساس سلامتی میکند.
  • سبز زرد: احساس بیمار بودن را ایجاد میکند.

روانشناسی رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون

رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون القا نماینده آرامش و تعادل در فضا است. بعلاوه موجب امید بخشی و ایجاد حس حضور در طبیعت در افراد میشود. در بیمارستان انرژی و احساس بهبودی ایجاد میکند. حتی میتواند انرژی مورد احتیاج برای مطالعه را بالا ببرد.

رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون نشیمن: این رنگ را میتوانید به صورت روشن در فضای نشیمن بهره ببرید. احساس آرامش و امنیت از ویژگی های استفاده از این رنگ، در اتاق نشیمن و پذیرایی است. بعلاوه استفاده از گیاهان آپارتمانی، به دکوراسیون سبز خانه یاری میکند و با ایجاد حس طبیعت، منظری زیبا برای بیننده به وجود میاورد.

رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون آشپزخانه : استفاده از رنگ سبز زیتونی به صورت تیره در دکوراسیون فضای ناهارخوری و آشپزخانه بسیار ایده خوبی است. به این علت که این رنگ دنبال نماینده سلامت تغذیه است. بعلاوه به درست غذا خوردن یاری میکند. از طرفی این رنگ در آشپزخانه فضایی پویا و فعال ایجاد میکند.

محل کار : استفاده از رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون محیط های کاری، موجب برطرف استرس و دلشوره میشود. بعلاوه افرادی که محل کار آنها دکوراسیون سبز دارد، کمتر دچار مشکل دستگاه گوارش میشوند.

اتاق خواب: اگر فرزندان شما در حال تحصیل هستند، استفاده از دکوراسیون سبز زیتونی روشن میتواند تمرکز بر مطالعه را در آنها افزایش دهد. بعلاوه این رنگ استرس کودک را از بین میبرد و موجب رشد خلاقیت آنها میشود. از طرفی اگر از ضعف اعصاب و افسردگی رنج میبرید. بعلاوه اگر بیشتر وقت خود را درون اتاق خواب، می گذرانید میتوانید از رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده می کنید. سعی کنید اگر اتاق شما کوچک است. از رنگ سبز روشن بهره ببرید.

رنگ سبز زیتونی برای دکوراسیون مطب های پزشکی هم، بسیار مناسب است. زیرا به انسان یاری میکند تا از نظر روحی و جسمی برای بهبودی کوشش نمایند. بعلاوه احساس امید به زندگی را در انسان تقویت میکند.

رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون و ترکیب آن با رنگها

  • ترکیب رنگ سبز زیتونی و رنگ سفید : برای استفاده از رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون اتاق خواب، یکی از زیباترین ترکیب رنگ در دکوراسیون سبز زیتونی در کنار رنگ سفید است. بهتر است دیوار ها و سقف سفید باشند و برای وسایل اصلی مانند روتختی، بالش ها و… از رنگ سبز زیتونی تیره بهره ببرید. اگر قصد استفاده از رنگ سبز زیتونی را در پذیرایی خانه دارید. بعلاوه میخواهید که سبز رنگ غالب باشد. میتوانید با سبز کردن دیوار ها و استفاده از مبلمان سفید فضایی دلنشین برای پذیرایی و نشیمن خانه به وجود آورید.
  • ترکیب رنگ سبز زیتونی و رنگ بنفش در دکوراسیون : از آنجایی که سبز یک رنگ اصیل و مجذوب کننده است، زمانی که در کنار رنگ مکمل خود، یعنی بنفش قرار میگیرد. زیبایی آن چند برابر میشود. رنگ بنفش در کنار سبز زیتونی یک ایده مجذوب کننده برای پذیرایی و اتاق خواب است.
  • ترکیب رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون در کنار رنگ های شاد: از جایی که رنگ سبز رنگی خنثی و مایل به سرد است. استفاده از آن در کنار رنگ های شاد مانند نارنجی، زرد پر رنگ و قرمز یک ترکیب مجذوب کننده به وجود می آورد. میتوانید برای مبلمان سبز زیتونی کوسن های قرمز و زرد در نظر بگیرید. یا در کنار پرده آشپزخانه سبز، گلدان های نارنجی و زرد انتخاب کنید.

رنگ سبز زیتونی در کنار رنگ شکلاتی : اگر در پی دکوراسیون منزل با سبک کلاسیک و احساس اصالت هستید. میتوانید از ترکیب رنگ شکلاتی و سبز زیتونی بهره ببرید. برای جلوگیری از تیره و کوچک تر دیده شدن، خانه ها میتوانید در وسایل از ترکیب این دو رنگ بهره ببرید. مثلا میتوانید از روتختی سبز در کنار تخت قهوه ای شکلاتی بهره ببرید. یا از مبلمان سبز با کوسن های شکلاتی بهره ببرید.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11246

به "7 سبک استفاده از رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 سبک استفاده از رنگ سبز زیتونی در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید