15 روش کم هزینه برای تزئین دیوارهای آشپزخانه

به گزارش دوست بلاگ، زیباسازی فضای آشپزخانه کار ساده ای نیست. در نظر گرفتن کاربرد وسایل، نظم دادن به آن ها و توجه به زیبایی دکوراسیون به صورت هم زمان، معمولا ما را وادار به پرداختن هزینه های بالا برای بهتر جلوه دادن این فضا می نماید. نکته جالب توجه این است که ما اغلب از پرداختن به ساده ترین بخش های آشپزخانه، یعنی دیوارها، غافل می شویم. در حالی که همین دیوارها می توانند حس و حال آشپزخانه را به کل تغییر دهند.

15 روش کم هزینه برای تزئین دیوارهای آشپزخانه

در این مقاله از خبرنگاران مگ، سعی داریم به جای معرفی ابزار گران قیمت، 15 روش ساده، کم هزینه و کاربردی برای تزیین دیوارهای آشپزخانه به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1. فقط به کاشی کاری بسنده نکنید

دیوارهای بیشتر آشپزخانه های ایرانی با کاشی های ساده یا طرح دار پوشانده شده اند. انتخاب کاشی به دلیل راحتی در تمیز کردن دیوارها معقول به نظر می رسد، اما در واقعیت دیوارها به ندرت آن قدر کثیف و چرب می شوند که احتیاج به شست وشوی جدی داشته باشند! کاشی هایی با طرح های ساده یا مینیمال هیچ وقت قدیمی نمی شوند اما گزینه های دیگری هم برای تنوع بخشیدن به ظاهر آشپزخانه موجود هستند.

برای این منظور می توانید از کاغذ دیواری های کلفت و مخصوص آشپزخانه بهره ببرید. به تازگی، نوارهای تزیینی کلفت و قابل شست وشو هم وارد بازار شده اند که با تنوع بسیار زیاد رنگ و طرح می توانند گزینه های خیلی خوبی برای زیباسازی دیوارهای آشپزخانه شما باشند.

2. از طرح های گل دار و روشن بهره ببرید

کاغذدیواری های گل دار با رنگ های روشن معمولا در اتاق ها استفاده می شوند اما هیچ قانونی مبنی بر استفاده نکردن از آن ها در آشپزخانه موجود نیست! از کاغذ دیواری هایی با طرح های درشت و گل دار در آشپزخانه بهره ببرید و سعی کنید با قرار دادن ابزار تیره رنگ، نوعی تضاد میان رنگ ها برقرار کنید. اگر ظروفی دارید که رنگ هایی از کاغذ دیواری را در خود دارند، می توانید آن ها را به دیوار تزیین شده آویزان کنید.

3. از چوب یا طرح های چوبی غافل نشوید

تزیین کردن دیوار های آشپزخانه ، به خصوص وقتی که کابینت ها بخش بزرگی از آن ها را پوشانده اند، آسان نیست. با این حال، افزودن کمی طرح و بافت غیرمنتظره می تواند تفاوت شگرفی ایجاد کند. یکی از برترین طرح هایی که به آشپزخانه حال و هوایی آرام و فرح بخش می دهد، طرح چوب است. به خاطر داشته باشید که لازم نیست از چوب یا طرح چوب در تزیین تمام دیوارها بهره ببرید.

اگر قصد دارید بخشی از دیوار را به آویزان کردن قفسه ای برای نگه داشتن گلدان ها یا کتاب های آشپزی اختصاص دهید، می توانید آن را با چوب یا کاغذ دیواری طرح چوپ بپوشانید. با این کار، آن بخش از آشپزخانه را پررنگ تر جلوه می دهید.

4. به قدرت آثار هنری ایمان داشته باشید

آثار هنری هم متعلق به دسته ای از وسایل تزیینی هستند که معمولا در اتاق خواب ها یا اتاق های نشیمن استفاده می شوند. با این حال، استفاده از آن ها در فضای آشپزخانه می تواند این مکان را تبدیل به فضایی دنج برای غذا خوردن و وقت گذراندن کند. دقت داشته باشید که استفاده از آثار هنری با طرح های ساده و مینیمال هندسی در فضای آشپزخانه به طرح های پیچیده یا رنگارنگ ارجحیت دارد.

5. در ترکیب بندی تنوع به خرج دهید

تمام فضاهای خالی در آشپزخانه ها قابل تزیین نیستند. گاهی فضا آن قدر ناچیز است که نمی توان از آن استفاده بهینه ای کرد. می توانید در چنین فضاهایی چندین سبد یا ظرف کوچک با رنگ های مکمل یا متضاد رنگ دیوار قرار دهید و از آن ها برای نگه داری مواد غذایی کوچک، مانند شکلات یا مغزیجات، بهره ببرید. قرار دادن وسایل رنگی در مقابل دیوارهای ساده یا بالعکس به بهتر جلوه کردن هر دو یاری می نماید.

6. وسایل آشپزخانه را در معرض دید قرار دهید

اگر فضای ذخیره گسترده ای ندارید، قرار دادن وسایل در معرض دید هیچ اشکالی ندارد. ادویه ها را در قوطی های کوچک و رنگی بریزید و آن ها را در مقابل دیوارها قرار دهید. هماهنگ بودن تمام ظروف ضرورتی ندارد. بیشتر روی ایجاد فضایی رنگارنگ و شاداب با استفاده از وسایل مختلف تمرکز کنید. قرار دادن ظرف های حاوی ماکارونی های شکلی هم می تواند در تزیین و بیشتر جلوه دادن دیوارها مؤثر واقع گردد.

7. ظروف غذاخوری را پنهان نکنید

اگر ظروف غذاخوری زیبایی دارید، می توانید از آن ها به عنوان آیتم های دکوری بهره ببرید. ماگ ها و بشقاب های خوش رنگ انتخاب های بسیار مناسبی برای قرار گرفتن در مقابل دیوارها هستند. اگر بشقابی قدیمی با طرحی جالب دارید، می توانید آن را به یکی از دیوارها آویزان کنید. بعلاوه می توانید قفسه کوچکی را به یکی از دیوارها وصل کنید و ماگ های رنگارنگ تان را در آن قرار دهید.

اگر هوادار دکوراسیون شیک هستید، می توانید به جای بشقاب ها و ماگ های رنگی، از ظروفی با رنگ های سیاه، سفید، خاکستری، طلایی یا نقره ای بهره ببرید. استفاده از این رنگ ها در آشپزخانه هایی با دکوراسیون مینیمال نتیجه دلپسندی به همراه دارد. اگر از این شیوه استفاده می کنید، گردگیری منظم ظروف را به هیچ وجه از قلم نیاندازید.

8. از قفسه های چوبی بهره ببرید

وقتی حرف از دکوراسیون در میان باشد، چوب حالتی خنثی دارد. می توانید از چوب در ترکیب با تقریبا هر بافت دیگری بهره ببرید و نتیجه ای دلخواه به دست آورید. قفسه های چوبی علاوه بر منظم کردن فضای آشپزخانه، می توانند منطقه ها مجزایی را در مقابل دیوارها ایجاد نمایند. شما می توانید این منطقه ها مجزا را با رنگ هایی هماهنگ با رنگ دیوار تزیین کنید.

9. یک گالری دیواری درست کنید

درست کردن گالری دیواری یک راه حل تضمینی برای رنگ و رو بخشیدن به یک دیوار ساده است. با توجه به کاربرد آشپزخانه بهتر است از تصاویر مناسبی مانند تصاویر تبلیغ های رستوران های قدیمی و کارت پستال هایی از مکان های دلخواهتان بهره ببرید. اگر دستور پخت خانوادگی مخصوصی دارید می توانید آن را قاب کنید و روی دیواری در معرض دید قرار دهید.

10. از کتاب های آشپزی در دکوراسیون بهره ببرید

کتاب های آشپزی علاوه بر ارائه دستورهای پخت دلچسب، می توانند آیتم های مناسب و به جایی برای دکوراسیون آشپزخانه هم محسوب شوند. چند قفسه در آشپزخانه را به این کتاب ها اختصاص دهید. هماهنگی یا تضاد رنگ کتاب ها با دیوار، جلوه هر دو را دوچندان می نماید.

11. روی ارتفاع دیوارها تأکید کنید

اگر دیوارهای بلندی دارید، از آن ها نهایت استفاده را بکنید. چند آیتم تزیینی در قسمت های بالایی دیوار قرار دهید تا توجه بقیه را به ارتفاع دیوارها جلب کند. دقت داشته باشید که برترین شیوه مرتفع جلوه دادن دیوارها، استفاده از قفسه ها و طرح های عمودی و گلدان های بلند است.

12. از قفسه های عمودی بهره ببرید

استفاده از قفسه های عمودی مزایا و معایب خودش را دارد. پر کردن این قفسه ها به خاطر فضای زیاد و در عین حال تنگی که فراهم می نمایند آسان نیست، اما ظاهر عمودی آن ها دیوارها را بلندتر و سقف را مرتفع تر نشان می دهد.

برترین مکان برای نصب کردن این قفسه ها بالای سینک یا گاز است. برای دسترسی بهتر، می توانید قابلمه ها و وسایلی که پراستفاده هستند را در آن ها قرار دهید.

13. دکوراسیون مونوکروم را دریابید

برای تزیین کردن دیوارها، حتما لازم نیست چیزی از آن ها آویزان کنید. دکوراسیون مونوکروم به عنوان یکی از مینیمال ترین شیوه های دکوراسیون به نقش مهمی که رنگ ها ایفا می نمایند مرکزیت می دهد. در این نوع دکوراسیون، فقط از یک یا چند رنگ مکمل یا متضاد برای تزیین فضا استفاده می گردد. برای داشتن آشپزخانه ای مدرن با سبک مونوکروم، می توانید برای دیوارها از رنگ هایی مانند مشکی، طوسی و سفید بهره ببرید.

14. با شکل ها بازی کنید

شکل های مرسوم به کار رفته در آشپزخانه ها معمولا به مربع، مستطیل یا دایره محدود می شوند. افزودن شکل های متنوع هزینه زیادی ندارد. می توانید با رنگ های دلخواهتان اشکال هندسی غیرمرسوم را روی دیوارها نقاشی کنید. ظروف تزیینی مینیمال با اشکال غیرمتعارف هم به عنوان المان هایی از هنر مدرن در مقابل دیوارها زیبا به نظر می رسند.

15. کابینت ها را رنگ کنید

رنگ کردن کابینت ها دقت و توجه زیادی می طلبد، اما ارزش زیبایی که به آشپزخانه اضافه می نماید را دارد. اگر قصد دارید از رنگی روشن بهره ببرید، قسمت بالای کابینت ها را روشن تر از قسمت پایین آن ها رنگ کنید. با این کار، تضاد چشم نوازی با دیوارهای پشت کابینت ها ایجاد می کنید. استفاده از رنگ های هم تُناژ الزامی نیست. به خلاقیت خود میدان دهید و از رنگ هایی که ترکیبشان به طرز غیرمنتظره ای زیبا می گردد بهره ببرید.

مرور کلی

مهم ترین قدم در راستای تغییر ظاهر آشپزخانه درک این است که برای انجام این کار احتیاج نیست متحمل هزینه های بالا شوید. با هر بودجه ای که در دست دارید، می توانید آشپزخانه خود را به فضایی مجذوب کننده و دلنشین تبدیل کنید. دیوارها اجزای مشترک تمام آشپزخانه ها هستند و می توان کارهای بسیاری با آن ها کرد. چه تمایل به پر کردن دیوارها با عکس های زیبا داشته باشید، چه بخواهید با رنگ آمیزی به آن ها حال و هوای تازه ای بدهید، دیوارها همواره آماده افزودن تنوع به آشپزخانه شما هستند.

منبع: mydomaine

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13553

به "15 روش کم هزینه برای تزئین دیوارهای آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 روش کم هزینه برای تزئین دیوارهای آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید