10 فیلم ترسناک خیلی خوب این سال ها که احتمالاً ندیده اید

به گزارش دوست بلاگ، مجله دیجی کالا - پوریا شجاعی: هالووین را به تازگی پشت سر گذاشتیم. پیدا کردن فیلمی ترسناک که برای دیدن در این شب ها مناسب باشد سخت تر و سخت تر شده.

10 فیلم ترسناک خیلی خوب این سال ها که احتمالاً ندیده اید

با وجود کلاسیک های معروف و مجموعه فیلم های پر سر و صدایی که هر ساله منتشر می شوند، فیلم های ترسناک مهجور، ولی خیلی خوبی که در این چند ساله آمدند، خیلی راحت از دستمان در می فرایند و حتی متوجه شان هم نمی شویم. در این مطلب سعی کردیم بهترین فیلم های هالووین را معرفی کنیم.

در زیر لیستی از همین فیلم های ترسناک متأخر را آورده ایم، فیلم هایی که احتمالاً از دستتان در رفته اند و چیزی ازشان نشنیده اید. بعضی از فیلم های خوب تبلیغ دهان به دهان نصیبشان نمی گردد، بعضی دیگر زیر سیل فیلم های پر سر و صدا گم می شوند، و بعضی هایشان هم هرچه بیشتر از زمان انتشارشان می گذرد، ارزش هایشان بیشتر معین می گردد. پاپ کورن هایتان را بیاورید، چراغ ها را خاموش کنید و با خیال راحت به تماشای این فیلم ها بنشینید.

1. کشتار 20 ام آوریل

عنوان اصلی:

Massacre 20/4

محصول:

2018

کارگردان:

دیلن رینولدز

پنج زن که برای تولد یکی از دوستانشان به مسافرتی دسته جمعی رفته اند، اتفاقی مسیرشان به یک مزرعه ماریجوانا می خورد. همان طور که حدس می زنید، مالک این مزرعه تحمل حضور آن ها را ندارد. نگذارید عنوان فیلم گولتان بزند.

کشتار از آن مدل کمدی ترسناک هایی نیست که انتظاش را دارید. یک فیلم اسلشر است که از سویی وعده فیلم کم دردسری می دهد و از سوی دیگر خشونت و تکه تکه شدن آدم ها را نشانتان می دهد.

دیلن رینولدز ترکیب قدرتمندی از بازیگران زن را کنار هم چیده و زمان هایی هم که به سراغ کاراکتر های دگرباش رفته، در دام کلیشه های رایج نیفتاده. ساخت فیلم ترسناک با شخصیت های اصلی زن، همواره این ریسک را دارد که خیلی سریع دافعه ایجاد کند و به خاطر شعار های فمینیستی، مخاطب را پس بزند.

اما فیلمنامه قوی و اجرای خیلی خوب بازیگر ها باعث شده فیلم از نفس نیفتد و درگیر این جریان ها نگردد. کشتار 20ام آوریل فیلمی کهنه با سوژه ها و موقعیت های تکراری نیست. آنقدر ظرافت و هوشمندی دارد که تبدیل به هجو خودش نگردد، و آنقدری لحظات ترسناک دارد که مخاطبش را راضی کند.

2. سرزمین مرزی

عنوان اصلی:

Borderland

محصول:

2007

کارگردان:

زِو برمن

سرزمین مرزی که در حال حاضر جزو 100 درصدی های Rotten Tomatoes محسوب می گردد، به درد کسانی که قلب ضعیفی دارند نمی خورد. زِو برمن فیلمش را براساس زندگی تراژیک مارک کیلروی ساخته.

جیزس کنستانزو و فرقه اش در سال 1989 کیلروی را ربودند. نام کاراکتر ها در فیلم تغییر نموده و جزئیات ماجرا هم دراماتیزه شده، ولی در هر صورت نسخه ای از این اتفاقات واقعاً اتفاق افتاده و این چیزی است که بیشتر از همه اهمیت دارد و خب خیلی ترسناک است.

یک فیلم جاده ای ترسناک است که جا هایی به برکه گرگ (Wolf Creek) و پایکوبی با شیطان (Perdita Durango) تنه می زند، ولی با این حال کهنه و دستمالی شده به نظر نمی رسد. خشونت زیاد فیلم و سیل خون هایی که در آن ریخته می گردد، چیزی از واقع گرایی حیرت انگیزش کم ننموده.

همه این ها با لحظاتی سورئال و عجیب تلفیق می شوند و در نهایت تجربه ای غریب رقم می زنند که حتی برای هواداران همیشگی فیلم های ترسناک هم شوک آور است.

Horrorfest این فیلم را در لیست 8 فیلم که بی بروبرگرد باید ببینید قرار داده و وحشتی که در سرزمین مرزی می بینیم به خوبی نشان می دهد که شایستگی حضور در این لیست را داشته. رایدر استرانگ، بازیگر سریال کمدی Boy Meets World در این فیلم اجرای بی نظیری ارائه نموده.

3. لیست کشتار

عنوان اصلی:

Kill List

محصول:

2011

کارگردان:

بن ویتلی

لیست کشتار همه چیزش را آرام و با طمأنینه جلو می برد و تأثیری هم که می گذارد، به تدریج در مخاطبش ته نشین می گردد. 95 دقیقه با فضاسازی ها و اتمسفری که با مهارت تمام خلق شده، زمینه چینی می کند و در نهایت ضربه اش را می زند.

فیلم داستان دو ارتشی سابق را دنبال می کند که حالا آدمکش شده اند و لیستی شامل سه نفر دارند و می خواهند هر سه نفرشان را بکشند. ولی در حین به پایان رساندن این مأموریت، سفرشان پیوسته عجیب تر و وحشتناک تر می گردد.

لیست کشتار فیلمی تاریک و تلخ است و تفاوت زیادی با فیلم دیگر همین کارگردان یعنی زمینی در انگلستان دارد و خشم وتلی کارگردان را نشان می دهد.

لحظاتی از ترس های پولانسکی وار در این فیلم وجود دارد که باعث می گردد لیست کشتار به یاد ماندنی گردد، و کارگردانی وتلی بی تجمل و بی ادعاست. خودتان را برای یک پایان بندی آماده کنید که تا مدت ها از ذهنتان نخواهد رفت.

4. مقتل

عنوان اصلی:

Killing Ground

محصول:

2017

کارگردان:

دمین پاور

مقتل فیلمی است که می خواهد تا حد امکان واقعی و طبیعی باشد، و به شدت پیروز هم عمل می کند. وقتی زوجی جوان بچه ای رهاشده را در کمپی متروک می یابند، گشت و گذار محبت آمیز شان تبدیل به کابوس می گردد.

فیلم برای آماده کردن تماشاچی اش برای لحظات پر استرس و پر تعلیق وقتی تلف نمی کند و وقتی همه چیز به هم می ریزد و اتفاقات وحشتناک شروع می گردد، می بینیم که راه فراری نیست.

داستان فیلم خطی روایت نمی گردد و بازی های زمانی اش، بیننده را مدام در تعلیق و هیجان نگه می دارد تا حدس بداند هر لحظه چه اتفاقی خواهد افتاد، و هرکدام از اتفاق ها در چه خط زمانی می گذرد.

یک فیلم ترسناک استرالیایی خالص. فضاسازی تلخ و غم بار فیلم و شرارت و خشونتی که واقعی و بی پرده تصویر شده، دیدن مقتل را به تجربه ای عمیقاً تأثیرگذار و ناخوشایند تبدیل نموده.

5. سایه

عنوان اصلی:

Penumbra

محصول:

2012

کارگردان:

آدرین و رومیرو گارسیا بوگلیانو

سایه حول ایده ساده ای شکل گرفته: این که چقدر می تواند حس تعقیب شدن را به مخاطبش القا کند، این که انگار همواره فردی ناپیدا پشت سرتان است. فیلم داستان زنی تاجر را در بوینس ایرس دنبال می کند که به دنبال یک مستأجر برای آپارتمان خانوادگی اش است.

او کم کم درگیر موقعیت هایی می گردد که در آن هیچکس آنطور که می کند نیست و هیچ چیز هم همانطور که به نظر می رسد نیست؛ و وقتی پایان قرارداد اجاره را می بندد، درمی یابد برای برگشت به دنیای عادی خودش دیگر خیلی دیر شده.

فیلم تأثیراتی از ترسناک های کلاسیک مثل بچه رزماری گرفته و اتمسفری بسته و خفقان آور ترتیب می دهد که در پایان و جمع بندی، مخاطب را بهت زده رها می کند.

مؤلفه ای که در دیگر ترسناک های کلاسیک هم به چشم می خورد، ولی اینجا هویت خودش را دارد و تکراری به نظر نمی رسد. بازی کریستینا بفرایندو ادای دین لذت بخشی است به تمام بازیگرانی که به خاطر جیغ هایشان معروف بودند.

6. مناسک

عنوان اصلی:

The Ritual

محصول:

2017

کارگردان:

دیوید براکنر

مناسک محصول نتفلیکس، داستانی درگیرنماینده درباره اختلال اضراب بعد از حادثه دارد که به دلایلی نتوانست مخاطبان مناسبش را پیدا کند و آمار بینندگانش بالا نبود. چهار مرد بعد از مگ دوستشان برای پیاده روی به جنگلی در مناطق اسکاندیناوی می فرایند، اما وقتی پایشان را در جنگل می گذارند، خود را در میان کابوسی تمام نشدنی می یابند.

فیلمبرداری فیلم طوری است که مخاطب را در دل ماجرا می گذارد و حس می کنید نفر پنجم این گروه هستید؛ و وقتی اسرار جنگل فاش می گردد و وحشت و ترس همه جا را فرا می گیرد، فیلم مخاطبش را در دل جنونی بی پایان می برد که تا پایان هم رهایش نمی کند.

بازی ریف اسپال در نقش مردی غمگین و افسرده که نمی تواند تصاویر خشونت بار مرگ دوستش را از سرش پاک کند، شگفت انگیز است. دیوید براکنر هم در هیچ جای فیلم روایتش را فدای ترس های لحظه ای و بی مایه نمی کند. تماشای این فیلم در شبی سرد و افسرده توصیه می گردد.

7. شبیه آدم اند

عنوان اصلی:

They Look Like People

محصول:

2015

کارگردان:

پری بلکشیر

این فیلم نگاهی نظربازانه به بیماری های روحی روانی دارد، و دیدنش تأثیر شگرفی هم می گذارد. مردی جوان به این یقین رسیده که آدم های دور و برش کم کم تبدیل به موجوداتی شرور می شوند و او هم در کوشش است در این میان گلیم زندگی اش را از آب بکشد.

از منابعی ناشناس که صحت و سقمشان معین نیست، اطلاعاتی دریافت می کند و به تدریج این اطلاعات خواب و خوراک را از او می گیرد. رابطه اش با صمیمی ترین دوستش دچار چالش می گردد و از شکل گیری رابطه ای عاشقانه با همکارش جلوگیری می کند.

وقتی به این نتیجه می رسد که جنگی میان خیر و شر در حال شکل گیری است، صمیمی ترین دوستش را هم با خودش همراه می کند تا در این جدال وحشتناک کنارش باشد. آیا به تدریج دارد عقلش را از دست می دهد، یا تنها کسی است که از واقعیتی پنهان خبر دارد؟

پری بلکشیر این دوگانگی را با مهارت خوبی روایت نموده و لحظات ترسناکی به وجود آورده. فیلم نسبتاً کوتاهی است و 80 دقیقه زمان دارد. ولی این زمان کوتاه چیزی از تأثیرگذاری اش کم ننموده و ممکن است تا روز ها بعد از تماشایش هم درگیرش باشید.

8. ورونیکا

عنوان اصلی:

Veronica

محصول:

2018

کارگردان:

پاکو پلازا

داستان ظاهراً درباره دو نجوان و یک تخته احضار روح است، اما این فیلم اسپانیایی که دیدنش مو های گردنتان را سیخ می کند، خیلی بیشتر از این ها برای ارائه دارد. ورونیکا سعی دارد با روح پدرش ارتباط برقرار کند که به ناگاه بیهوش می گردد. وقتی به هوش می آید، جلسه احضار روح ترسناک تر و پر استرس تر می گردد و در پی آن، ورونیکا در می یابد که دنیای اطرافش قدری تغییر نموده.

ورونیکا اولین بار از نتفلیکس پخش شد و سر و صدای نسبتاً زیادی به پا کرد. فضاسازی های دلهره آور و سکوت آزاردهنده صحنه هایش، ترس و وحشت زیادی به مخاطبش القا می کند. در دورانی که پر شده از بازسازی ها و دوباره سازی های پروژه های قدیمی، پیدا کردن یک فیلم ترسناک اصیل و درست و حسابی سخت شده.

بهتر است برای لذت و ترسیدن بیشتر، این فیلم را دیروقت ببینید و همه چراغ ها را هم خاموش کنید. فیلم پتانسیل تبدیل به یک فیلم ترسناک مدرن کلاسیک را دارد. کارگردانی پلازا و بازی ساندرا اساسنا در نقش ورونیکا بی نقص از آب در آمده. فیلمبرداری زیبای فیلم هم یاری نموده که مؤلفه های ترسناکش رنگ و بوی گوتیک بگیرد، بدون اینکه به نمایش بی دلیل خشونت و خون تکیه کند. تمام و کمال روی اتمسفر و حس و حال تمرکز نموده.

9. شیون

عنوان اصلی:

The Wailing

محصول:

2016

کارگردان:

نا هانگ جین

احتمالاً عمیق ترین فیلم این فهرست. شیون جدای از فیلم های ترسناک هم اثر قابل ملاحظه و جذابی است. این فیلم معمایی که مدت ها فکرتان را درگیر خودش می کند، دو ساعت و نیم زمان دارد و با این حال قصه اش کشش بیشتر از این هم داشته.

داستان درباره روستایی کوچک است که ورود یک غریبه به آن، شک و نگرانی در دل اهالی اش می اندازد؛ و وقتی مردم بدون هیچ دلیل خاصی جانشان را از دست می دهند، اهالی خشمگین و عصبانی می شوند. بعد از اینکه دختر مأمور پلیسی که مسئول پفراینده شده، قربانی طلسم این غریبه می گردد، او از یک شمن یاری می خواهد تا بفهمد چه کسی این نفرین را در روستا پخش نموده.

کارگردانی نا هانگ جین در این فیلم ماورایی و دلهره آور، ثابت می کند که ژانر ترسناک فقط در خون و خون ریزی و نمایش دل و روده آدم ها خلاصه نمی گردد. برعکس، به واکاوی این می پردازد که چه چیزی عمیقا موجب ناراحتی انسان ها می گردد.

10. دلقک چروکیده

عنوان اصلی:

Wrinkles the Clown

محصول:

2019

کارگردان:

مایکل بیج نیکولز

این مستند آزاردهنده از یک داستان اینترنتی شکل گرفت. چروکیده نام دلقکی است که استخدامش می نمایند تا بچه های شیطان را بترساند.

اوایل فقط یک ویدئو از این دلقک موجود بود: تصویری از دوربین مداربسته، که دلقک ترسناک را نشان می داد که از کشوی زیر تخت یک بچه در حال خواب بیرون می آمد. خیلی زود این دلقک تبدیل به افسانه ای اینترنتی شد و ویدئو های بیشتری از او در آمد.

احتمالاً خیلی راحت پدر و مادر هایی را سرزنش می کنیم که بچه هایشان را اینجوری می ترسانند، اما از سوی دیگر، کنجکاوی خودمان و خیلی های دیگر برای دیدن ویدئو های این دلقک هم، مسئله ای ناخوشایند و غیراخلاقی است.

محبوبیت It و دلقک معروفش پنی وایز ثابت می کند که دلقک ها عناصر خوبی برای ایجاد ترس هستند. مردم هم زود جذب اسطوره ها و قصه های دهان به دهان می شوند. اگرچه حساب چروکیده با دیگر اشباح ترسناک جداست. چرا که واقعاً ممکن است همین الان پشت سرتان باشد.

بیشتر از یک میلیون بار با شماره ای که در سرتاسر فلوریدا پخش شده تماس گرفته اند تا این دلقک را استخدام نمایند. اگر دنبال فیلمی هستید که بچه هایتان را شب روی تخت نگه دارد، این مورد مناسبی است.

منبع: برترین ها
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2043

به "10 فیلم ترسناک خیلی خوب این سال ها که احتمالاً ندیده اید" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 فیلم ترسناک خیلی خوب این سال ها که احتمالاً ندیده اید" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم ترسناک خیلی خوب این سال ها که احتمالاً ندیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید