10 رکورد تاریخ بازی های ویدیویی که شاید هرگز شکسته نشوند

به گزارش دوست بلاگ، تجربه بازی بسیاری از بازیکنان تنها در نشستن پای صفحه نمایش و بازی کردن خلاصه می گردد. البته برخی ها هم وجود دارند که به چنین چیزی راضی نمی شوند و می خواهند نام خود را در تالار مشاهیر بازی های ویدیویی حک نمایند. چنین بازیکنانی ساعت ها و بدون خستگی بازی می نمایند تا نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت نمایند. البته برخی از این رکورد ها هم کاملا اتفاقی شکسته می شوند.

10 رکورد تاریخ بازی های ویدیویی که شاید هرگز شکسته نشوند

بعضی از این رکوردها کاری می نمایند تا انگشت به دهان شویم و بعضی دیگر واقعا عجیب هستند. البته نکته ثابت درباره همه این رکوردها این است که تمام آن ها قابل احترام هستند. بعضی از رکوردهای بازی های ویدیویی طوری هستند که حس می کنیم امکان ندارد شکسته شوند و گروهی از آن ها یقینا برای سلامتی بازیکنانی که آن ها را ثبت نموده اند خطرناک بوده اند. تصمیم داریم تا نگاهی به فهرست ده تا از ویژه ترین رکوردهای تاریخ بازی های ویدیویی داشته باشیم.

10. طولانی ترین بازی کردن ماین کرفت بی وقفه

کسانی که سراغ بازی ماین کرفت می فرایند به معنای واقعی کلمه اسیر این بازی می شوند. اینکه ساعت های زیادی در دنیای بی انتهای ماین کرفت خرج کنیم اصلا سخت نیست. در حالی که بازیکنان عادی این بازی بعد از چهار یا پنج ساعت بازی کردن بی خیال می شوند، بازیکن حرفه ای ماین کرفت به نام مارک والز (Mark Walls) تصمیم گرفت کمی بیشتر از حالت عادی پای این بازی بنشیند. این بازیکن بعد از 35 ساعت و 40 دقیقه بازی کردن، بی خیال تجربه ماین کرفت شد.

با وجود اینکه بازیکنانی پیروز شدند تا به این رکورد از سال 2016 نزدیک شوند اما هنوز هیچ کس پیروز نشده تا زمان بیشتری صرف بازی ماین کرفت کند. با تمام این تفاسیر، این رکورد فقط به قصد خودنمایی ثبت نشده. مارک تمام مدتی که صرف شکستن رکورد جهانی بازی ماین کرفت نموده بود را در استریم زنده نشان داده و حین آن برای بیمارستان بچه ها یاری های اقتصادی جمع آوری نموده.

9. طولانی ترین بازی کردن هیلو بی وقفه

هواداران دو آتشه سری بازی های هیلو اصلا از این بازی ها خسته نمی شوند. در حقیقت یکی از هواداران این سری به نام پاوو نیسکالا (Paavo Niskala) از کشور فنلاند توانست رکورد چشم گیری را برای بازی محبوب خود در کتاب رکورد های گینس ثبت کند. او به مدت 50 ساعت و 4 دقیقه و 17 ثانیه به تجربه بازی هیلو پرداخته.

از سال 2015 تا به حال، هیچ کس پیروز نشده تا این رکورد را بکشند. نیسکالا این پیروزیت را به اسم جشنی برای عرضه بازی هیلو 5 اعلام نموده. واقعا چه راه بهتری برای ادای احترام به مجموعه دلخواه ا مان به جز 50 ساعت نشستن پای آن؟

8. طولانی ترین بازی کردن ماریو کارت بی وقفه

مجموعه بازی های ماریو کارت یکی از اعتیادآورترین بازی هایی هستند که می توانید پیدا کنید. این رکورد تجربه طولانی بازی از دیگر رکوردهای این چنینی خاص تر است. سه تا از بازیکنان بازی ماریو کارت به نام های بن فیک (Ben Fick)، آنتونی لنرتز (Anthony Lehnertz) و هانتر نیرمن (Hunter Nierman) به شکل هم زمان پای این بازی نشستند. البته تمام ماجرا همین نیست.

این ماراتن 40 ساعته در بیمارستان بچه ها به ثمر رسیده. این سه بازیکن در طول این مدت زمان از بچه ها بیمار این بیمارستان دعوت کردند تا به اسم بازیکن چهارم در بازی ماریو کارت مسابقه دهند. چنین رکورد انسان محبت آمیز ای واقعا لایق احترام است و البته که بعید می دانیم کسی پیدا شود که توان شکستن آن را داشته باشد.

7. بیشترین استفاده از الفاظ رکیک در یک بازی ویدیویی

در این بخش گوش های خود را بگیرید که به یکی از عجیب ترین رکورد های این فهرست رسیده ایم. بازی های زیادی هستند که از سخنان نامناسب استفاده می نمایند. برای مثال بازی مافیا 2 یکی از معروف ترین بازی های این چنین است و در طول آن 397 بار ناسزا می شنویم که چیزی در حد 2 بار در دقیقه می شود. با وجود آمار قابل توجه بازی مافیا 2، باید بگوییم که این رکورد در دست سازندگان بازی اسکارفیس (Scarface: The World is Yours) است.

در بازی اسکارفیس کلمه انگلیسی چهار حرفی معروف که احتمالا می دانید کدام را می گوییم، به تعداد 5688 بار تکرار شده! واقعا نمی دانیم سازندگان این بازی عمدا چنین کاری نموده اند یا این موضوع اتفاقی بوده. شکستن چنین رکورد حیرت انگیزی در دست توسعه دهندگان باز ی های ویدیویی است و البته بعید می دانیم کسی بتواند روی دست سازندگان این بازی بزند.

6. سریع ترین تمام کردن بخش بقا از بازی استار وارز: بتل فرانت

بسیاری از رکوردهای گینس مربوط به بازی های ویدیویی که بعضی از آن ها را آنالیز کردیم مربوط به بازی کردن های طولانی مدت هستند اما این رکورد برای بازی کردن سرعتی ثبت شده. این رکورد جالب به وسیله کرن و تیم یانگ (Keren and Tim Young) به ثمر رسیده. این پدر و دختر پیروز شده اند تا بخش بقای بازی استار وارز: بتل فرانت را بدون استفاده از بلسترها و طی فقط 9 دقیقه و 18 ثانیه تمام نمایند.

اینکه یک تیم خانوادگی توانسته اند تا این بخش از بازی را در کمتر از 10 دقیقه تمام نمایند واقعا جالب است. این رکورد در تابستان سال 2018 ثبت شده و تا به امروز کسی نتوانسته آن را بشکند. انگیزه اصلی این پدر و دختر را نمی دانیم ولی واقعا باید به همکاری و همراهی آن ها آفرین بگوییم.

5. بزرگ ترین مجموعه عروسک های پوکمون

لیزا کورتنی (Lisa Courtney) از کشور انگلستان توانسته به شکلی تازه رنگ را وارد زندگی خود کند. خانه او مسکنی برای 17,127 عروسک از شخصیت های بازی پوکمون شده. لیزا رکورد داشتن این کلکسیون بزرگ را در سال 2016 به نام خود ثبت نموده و هیچ کس جرأت ندارد با او مقابله کند.

بعضی از اشیای کلکسیون لیزا و گواهی رکورد گینس او در موزه نگهداری می شوند. البته بیشتر عروسک ها هنوز هم کنار او هستند و در خانه این کلکسیونر مانده اند. کورتنی به طور مرتب به ژاپن سفر می نماید تا کلکسیون خود را حتی بیشتر از قبل توسعه دهد. جالب است بدانید که او بیشتر از ده سال است که در پی یک عروسک پوکمون خاص می شود و هنوز آن را پیدا ننموده.

4. طولانی ترین بازی کردن کال آو دیوتی بی وقفه

طولانی ترین مدت زمان بازی کردن بازی کال آو دیوتی تا مدتی به اسم طولانی ترین ماراتن بازی های ویدیویی به حساب می آمد. در حال حاضر این رکورد با اختلاف کمی در صندلی دوم قرار گرفته و البته مشخصا هنوز هم اولین ماراتن طولانی برای بازی کال آو دیوتی است.

135 ساعت و 15 دقیقه و 10 ثانیه مدت زمانی است که اوکان کایا (Okan Kaya) بی وقفه برای تجربه کال آو دیوتی صرف نموده. کایا که اهل کشور استرالیا است در سال 2012 دست به ثبت این رکورد زده و برای به دست آوردن آن از روز 13 تا 19 نوامبر وقت گذاشته. با توجه به بزرگی این عدد بعید می دانیم کسی پیدا شود که جرأت کند تا رکورد طولانی تری به نام خود ثبت کند.

3. طولانی ترین خط داستانی ممتد بازی های ویدیویی از نظر سال های عرضه

جایزه طولانی ترین داستان یکپارچه را باید به سری بازی های تکن بدهیم که بیشتر از 20 سال شاهد عرضه بازی های آن بوده ایم. حتی کارگردان این بازی هم با فهمیدن این موضوع شگفت زده شده؛ چرا که او هم مثل ما فکر می نماید این رکورد احتمالا قرار بود که به یک بازی نقش آفرینی برسد. این رکورد به جای بازی های نقش آفرینی به این سری بازی رسیده که اولین قسمت آن در دهه نود میلادی عرضه شده بود.

سری بازی های قدیمی تری مانند توم ریدر و دووم را هم داریم که سال هاست عرضه می شوند اما به علت اینکه داستان آن ها پیوسته نیست و چند نسخه اخیر از این بازی ها ربطی به داستان اصلی نداشته اند، آن ها را به اسم کاندید این رکورد نمی پذیریم. در مقایسه با این دو سری، سری بازی های تکن بیشتر از 20 سال است که داستانی بزرگ را تعریف می نمایند. شخصیت های این بازی ازدواج نموده اند، مرده اند و جایگزین شده اند اما این داستان هنوز هم به کار خود ادامه می دهد. داستان این بازی به وسیله تصاویر ثابت و متون در بخش آرکید روایت می شود و احتمالا بازیکنان زیادی هستند که اصلا از آن خبر ندارد. با این وجود هواداران همیشگی بازی تکن، عاشق داستان پس زمینه ای بازی های این سری هستند.

2. بزرگ ترین کلکسیون بازی های ویدیویی

هر بازیکنی را که در نظر بگیرید به مجموعه بازی های خود افتخار می نماید. کار درست هم همین است. بازیکنان بازی های خود را تر و تمیز در قفسه ها نگهداری می نمایند و مراقب جگرگوشه های خود هستند. البته آنتونیو رومرو موترو (Antonio Romero Montero) کمی ماجرا را جدی گرفته و مجموعه بازی های او در سال 2020 به 20,139 بازی رسیده بود.

این عدد به ما می گوید که آنتونیو می تواند تقریبا هر بازی را در هر زمانی بازی کند. خانه این بازیکن در شهر ریچموند از استان ویرجینیا بهشتی برای گیمرها است. این مجموعه به قدری بزرگ است که فقط شمارش تمام بازی های موجود در آن هشت روز طول کشیده. تمام این ماجرا از دوازده سالگی آنتونیو آغاز شد و حالا تمام بازی های کنسول های پلی استیشن 2 و 3 که در آمریکا منتشر شده اند بخشی از کلکسیون او هستند.

1. طولانی ترین ماراتن تاریخ بازی های ویدیویی؛ جاست دنس

به رکوردی که برای گیمر هایی که اهل رکورد زدن هستند مقدس است و همگی آرزوی شکستن آن را دارند رسیده ایم. در سال 2015 شخصی به نام کری سویدسکی (Carrie Swidecki) پیروز شد تا از رکورد طولانی ترین ماراتن بازی کال آو دیوتی بگذرد و رکوردی طولانی تر، برابر با 138 ساعت و 34 ثانیه برای بازی جاست دنس ثبت کند.

هیچ کس باور نمی نماید که شخصی توانسته در بازی جاست دنس که احتیاج به تحرک بالا دارد رکوردی به این بزرگی بزند اما کری نشان داده که این امر شدنی است. او قبل تر از این هم رکورد طولانی ترین ماراتن بازی جاست دنس را داشته اما تصمیم گرفته که حین جمع آوری یاری های اقتصادی برای خیریه، رکورد خودش را بکشند. ثبت این رکورد کمی کمتر از 6 روز طول کشیده و نه تنها خواستنی ترین رکورد دنیای بازی های ویدیویی به شمار میرود، بلکه بدون شک شگفت انگیز ترین آن ها هم هست.

این نوشته بر مبنای متنی از وب سایت Game Rant نگاشته شده.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10531

به "10 رکورد تاریخ بازی های ویدیویی که شاید هرگز شکسته نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رکورد تاریخ بازی های ویدیویی که شاید هرگز شکسته نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید