یک گلچین متفاوت

به گزارش دوست بلاگ، شبکه یک سیما پس از پخش سه سریال طنز اجتماعی پرمخاطب پایتخت 6، نون خ2 و زیرخاکی، حالا می خواهد برای ایجاد تنوع از امشب سریال ملودرام با قصه ای اجتماعی با نام پرگار را روانه آنتن کند.

یک گلچین متفاوت

این سریال روایتگر قصه سه خانواده است که روزگار سرگذشت آنها را به هم گره زده است. داستان سریال پرگار درباره خانواده ای است که برای ادامه تحصیل دختر عظیمشان در مقطع دکتری راهی تهران می شوند، اما خواسته یا ناخواسته درگیر موضوعاتی می شوند که دستمایه قصه های این سریال است.

این مجموعه تلویزیونی از امشب هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه پخش می گردد. پنجشنبه نیز خلاصه هفتگی این سریال روی آنتن می رود. پیش از این قرار بود مجموعه پرگار در اواخر بهمن پارسال پخش گردد که به دلیل برنامه های انتخاباتی شبکه یک، پخش آن به پس از ماه رمضان موکول شد.

مرجانه گلچین، فریبا کوثری، علی عمرانی، بهرنگ علوی، بابک کریمی، فریبا جدیکار، الهام طهموری، مریم سرمدی، سهیلا جوادی، تیما پوررحمانی، زهره نعیمی و... از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. پرگار به تهیه نمایندگی امیر پوررحمانی و کارگردانی شهرام شاه حسینی در 29 قسمت 45 دقیقه ای در گروه فیلم و سریال شبکه یک فراوری شده است. با تهیه نماینده، کارگردان و همچنین بازیگران سریال از جمله مرجانه گلچین، الهام طهموری و تیما پوررحمانی به گفت و گو نشسته ایم.

گفت وگو با مرجانه گلچین درباره تجربه جدیدش

چهره متفاوتی خواهید دید

مرجانه گلچین از آن بازیگران است که خودش را محدود به نقش های صرفا طنز یا جدی ننموده است. او ترجیح می دهد نقش هایی را بپذیرد که هم برایش تازگی داشته باشد و هم به چالش دعوت کند. یکی از نقش های خاص او، ایفای شخصیت ملیحه در سریال نفس گرم به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور بود. او در این سریال نقش یک خانم جلسه ای را بازی نموده بود که تا به حال چنین نقشی در تلویزیون نداشتیم.

آخرین حضور گلچین در تلویزیون سریال زوج یا فرد بود که سال 97 از شبکه سه پخش شد. او در این سریال نقش یک مادر متفاوت را بازی می نماید که بعد از بازگشت به ایران با ماجراهای متفاوتی دست و پنجه نرم می نماید. وی درباره بازی در این سریال و ایفای نقشش می گوید: موضوع سریال، اجتماعی، خانوادگی و درام است و سه سال و اندی پیش بازی نموده ام. در این سریال نقش محبوبه را بازی می کنم و دلیل پذیرشم برای ایفای نقش، متفاوت بودن شخصیت بود.

وی ادامه می دهد: به ویژه این که در سال های اخیر بیشتر کارهای کمدی داشتم، اما همواره از نقش هایی که حال و هوای جدی دارند، استقبال نموده ام. به نظرم مخاطبان در این سریال چهره متفاوتی از من خواهند دید. البته درباره جزئیات بیشتر از این نمی توانم صحبت کنم تا به تماشای سریال بنشینید.

گفت وگو با تیما پوررحمانی، ایفاگر نقش فرزانه

دختر مثبت خانواده

تیما پوررحمانی بیش از آن که در دنیای تصویر فعال باشد، علاقه مند به تئاتر است. گرچه او از کودکی، بازیگری اش را شروع نموده است، اما بیشترین فعالیتش را به بازی در تئاتر و گویندگی و دوبله اختصاص داده است. وی درباره حضورش در این سریال می گوید: من بیشتر دوست دارم روی صحنه تئاتر باشم، زیرا تئاتر من را به چالش دعوت می نماید، اما تصویر این ویژگی را ندارد. به همین دلیل بیشتر علاقه مند به تئاتر هستم تا بازی در تصویر. وی ادامه می دهد: در سریال پرگار نقش فرزانه، دختر خانواده را بازی می کنم که با موقعیت هایی رو به رو می گردد. همان طور که به علاقه ام اشاره نمودم، معتقدم تصویر محدودیت به همراه دارد و نمی گذارد اتفاق عظیمی رقم بخورد، اما تئاتر این طور نیست و بازیگر خیلی جای کار برای نقش دارد. در سریال پرگار، فرزانه دختر مثبت خانواده است که یک جاهایی در ضمیر ناخودآگاهش دوست دارد به سمت خاکستری رفتن حرکت کند، اما نوع تربیت خانوادگی اش مانع این موضوع می گردد.

الهام طهموری از وارش تا پرگار

متفاوت با وارش

الهام طهموری، یکی از بازیگران این سریال را بسیاری از مخاطبان با نقش وارش به خاطر می آورند. او درباره نقشش در پرگار می گوید: در این سریال نقش فرشته را بازی کردم؛ نقشی که به لحاظ سن و سال از خودم عظیم تر است. طهموری که در وارش نیز نقشی عظیم تر از سن خود را بازی نموده بود، درباره شباهت فرشته و وارش بیان می نماید: فرشته هم از خودم عظیم تر است، اما با نقش وارش تفاوت بسیاری دارد. البته باید مخاطبان به تماشا بنشیند، زیرا قضاوت به عهده آنهاست.

گوش شیطون کر!

مرجانه گلچین، در صفحه شخصی خود، از شروع پخش سریال پرگار به کارگردانی شهرام شاه حسینی خبر داده است.

مرجانه گلچین، با انتشار ویدیویی در اینستاگرام خود آورده است: ایهالناس به هوش باشید. ایهالناس به گوش باشید! بالاخره طلسم شکست و بعد از نزدیک سه سال و نیم، گوش شیطون کر، چشم شیطون کور، سریال پرگار از سه شنبه، شش خرداد، ساعت 22 و 15 دقیقه، از شبکه یک سیما پخش میشه.

امیدوارم که بعد از این همه سال، پیش شما عزیزان سربلند باشیم. کار کردن با جناب آقای شهرام شاه حسینی، بسیار تجربه متفاوت، جدید و جالبی بود که کارشان را از قدیم پیگیر بودم و دوست داشتم. چون بسیار جسورانه است و به روز. جوانند و پرانرژی و بسیار سختگیر. به راحتی اوکی رو نمیشه ازشون گرفت و همین باعث میشه کار خیلی رو نظم و قانون پیش بره. بازی را خیلی خوب می شناسند و در انتقال حس سکانس به عوامل علی الخصوص بازیگر در مقابل دوربین، بسیار کاربلد هستند. لذت بردم و خیلی کوشش کردم تا در جهت ایفای نقش به ایده آلی که دوست داشتند و از من می خواستند نزدیک شوم. نقش بسیار جدی و متفاوتی را از من در این مجموعه خواهید دید. البته داستانی نو و نگاهی نو به مسائل جوانان و خانواده در این کار مطرح میشه که به قلم جناب آقای احمد رفیع زاده عزیز، جان گرفته است. تهیه نماینده محترم این کار جناب آقای پوررحمانی را از خیلی قبل، دوران نوجوانی می شناختم و در یکی از سریال ها همکاری مشترک داشتیم و باردیگر در حال و هوایی دیگر، باز هم این همکاری خوشبختانه تکرار شد. ان شاا... ببینید و راضی باشید.

امیر پوررحمانی از دغدغه هایش می گوید

تابلو ننموده ایم!

امیر پوررحمانی، تهیه نماینده و طراح قصه سریال پرگار با اشاره به فراوری این سریال می گوید: مجموعه هایی که من تا به امروز فراوری نموده ام با موضوع تعلیم و تربیت است و این سریال هم مستثنا از کارهای قبلی ام نیست، زیرا این موضوع دغدغه ذهنی من است و علاقه مندم در این حوزه کار کنم، اما این بار نوبت خانواده ها بود. بنابراین در سریال تلویزیونی پرگار به نقش خانواده و تاثیرگذاری آنها بر فرزندان پرداخته ایم. این که خانواده تا چه میزان می تواند بر شخصیت فرزندان تاثیرگذار باشد. البته این امر متقابل است و مخاطبان با تماشای این سریال می توانند واکنش شخصیت ها را نسبت به یکدیگر در موقعیت های متفاوت ببینند.

این تهیه نماینده در پاسخ به این سوال که پیشتر مجموعه هایی با این موضوع داشته ایم، شما چه نگاه تازه ای به این امر دارید، عنوان می نماید: بله، سریال هایی با موضوع تعلیم و تربیت فرزندان داشته ایم، اما نوع پرداخت به این مساله اهمیت زیادی دارد و از آنجا که طراحی قصه به عهده خودم بود، سعی نموده ام نگاه جدیدی به این موضوع داشته باشم. تحقیقات گسترده ای هم انجام دادم تا به قول معروف تابلو به این موضوع نپردازیم. سریال پرگار به دور از شعارزدگی است و سعی داریم مخاطبان را با خودمان همراه کنیم.

وی می افزاید: فکر می کنم با توجه به حضور بازیگران خوب و حرفه ای و داستان خوبی که دارد، بتواند در زمان پخش مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار بگیرد. معمولا مخاطبان با سریال های درام و خانوادگی بیشتر ارتباط برقرار می نمایند و پرگار در قسمت های ابتدایی می تواند بینندگان را درگیر قصه کند. در مجموع هدف رسانه ملی ساخت آثار نمایشی پرمخاطب است. پوررحمانی درباره انتخاب شاه حسینی برای کارگردانی سریال شرح می دهد: آقای شاه حسینی کارنامه موفقی در ساخت سریال های تلویزیونی هشت و نیم دقیقه، تاوان و... را دارد. به نظرم کارگردان صاحب سبک و قابل قبولی است، ایشان از طرف سازمان صدا و سیما به من معرفی گشت و بنده استقبال کردم. به نظرم سریال پرگار او نیز خوش ساخت و قابل دفاع است.

لوکیشن های این سریال به گفته تهیه نماینده، تهران و قزوین است و قصه خانواده ها به نوعی به هم گره می خورد.

کریمی و نخستین نقش در تلویزیون

بابک کریمی، بازیگر نام آشنایی است، اما بسیار گزیده کار است و علاقه ندارد تعداد بازی های کارنامه اش را زیاد کند، بلکه به کیفیت اهمیت می دهد. توجه به این مساله منجر به بازی در 17 فیلم سینمایی شده است. او تا به امروز نقشی در تلویزیون بازی ننموده بود و برای اولین بار است که مخاطبان او را در یک سریال تلویزیونی می بینند.

به گفته تهیه نماینده، کریمی بازیگر توانمندی است که اولین بار هست در تلویزیون بازی می نماید و به واسطه شناختی که با آقای شاه حسینی کارگردان داشتند، پذیرفتند در سریال پرگار بازی نمایند.

وی ادامه می دهد: او در سریال پرگار نقش پدری را بازی می نماید که به دنبال آرامش خانواده است و سعی می نماید آرامش را در خانه حاکم کند. او به همراه مادر، همسرش فریبا و دخترانش زندگی می نماید. نقش همسر او را فریبا جدی کار بازی می نماید. مادر خانواده سنگ شکیبا خانواه است. نقش مادر بابک کریمی را فاطمه مرتاضی بازی می نماید که او مرید مادر است. نقش دخترهای خانواده هم تیما پوررحمانی و زهره نعیمی به عهده دارند.

شاه حسینی از پرگار می گوید

با سریال خانوادگی آمده ام

شهرام شاه حسینی در تلویزیون سریال هایی با مضامین اجتماعی ساخته که آثارش هم اقبال مخاطبان را به همراه داشته که در این باره می توان به سریال های تاوان، هشت و نیم دقیقه، پرستاران، همه چیز آنجاست و... اشاره نمود.

وی درباره کارگردانی این سریال می گوید: سریال پرگار، یک اثر خانوادگی است و شخصیت های قصه در موقعیت هایی قرار می گیرند و کنش و واکنش هایی دارند. مخاطب می تواند پیگیر این سریال باشد که در ادامه ساخته های قبلی ام است. حال و هوا و فضای کار سریال پرگار روی مخاطب تاثیر می گذارد. همواره کوشش می کنم تا کارهایم هرکدام روح خاص خودشان را داشته باشند. باید بگویم که پرگار یک سریال ملودرام خانوادگی است و می توان در یک جمله گفت که هدفش، پرداخت به شاکله خانواده است.

فاطمه عودباشی - رسانه

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5194

به "یک گلچین متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گلچین متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید