یک برنامه سفر عالی 5 روزه به تایلند

به گزارش دوست بلاگ، راهنمای سفر 5روزه به تایلند

پیش تر از این، برای شما از تمام جاذبه های تایلند گفته ایم و تور تایلند هم که برای افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، قابل خریداری است. با این وجود، بسیاری از افراد و گردشگران علاقه ای به سفر با گروه های ناآشنا و تور را ندارند. یا اینکه برنامه های سفر چیده شده توسط آژانس ها را نمی پسندند و می خواهند که خودشان برنامه سفر بریزند. در راهنمای سفر 5روزه به تایلند که در مجله گردشگری خبرنگاران برایتان معرفی می کنیم می توانید، بدون یاری به راهنما و تور لیدر سفر به تایلند داشته باشید. به همراه داشتن یک نقشه راه و اینکه از کجا آغاز کنید و به کجا بروید یا اینکه چه زمان هایی را به بازدید از جاذبه ها و چه زمان هایی را به انجام تفریحات ساحلی بپردازید، بسیار یاری کننده خواهد بود.

یک برنامه سفر عالی 5 روزه به تایلند

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

نقشه راه و برنامه سفر 5روزه به تایلند را به صورت کلی و در مواردی شاید با گفتن یک سری نکات و جزئیات برایتان در ادامه بیاوریم. هر چند که به خاطر داشته باشید که شما تور لیدر و راهنمای خود هستید و در نهایت این شما هستید که برای سفر خود تصمیم می گیرید و برنامه می ریزید. بسیاری از گردشگران و افراد از بازدید موزه ها یا جاذبه های تاریخی و باستانی فراری اند و تنها تفریحات هیجان انگیز امروزی را ترجیح می دهند. برخی از افراد نیز، می خواهند که تمام جاذبه های تایلند را تنها در 5 روز ببینند.

یادآوریم می شویم که این کشور، نه تنها پهناور بوده بلکه جاذبه های بسیاری دارد. بنابراین قطعا قادر نخواهید بود که تمام جاذبه های تایلند را در شهرهایی مانند بانکوک، پاتایا یا پوکت ببینید. همچنین در سفر 5روزه به تایلند به شما توصیه می کنیم که تنها بازدید از دو شهر مهم را در برنامه سفر خود قرار دهید.

در این مطلب ما برای گردشگران و جهانگرد ها، دو شهر بانکوک (پایتخت مدرن تایلند) و پاتایا (شهر تفریحات ساحلی) را در نظر گرفته ایم. اگر به جای پاتایا پوکت را انتخاب می کنید، تنها کافیست که جای این دو شهر را در برنامه زیر با یکدیگر تغییر دهید.

روز اول: بانکوک - پاتایا

پیشنهاد ما برای آغاز سفر و رزرو هتل ابتدا شهر پاتایاست. یعنی به این صورت برنامه سفر 5روزه به تایلند را بچینید که ابتدا وارد فرودگاه بین المللی بانکوک شوید اما از قبل هتل خود را در پاتایا رزرو کنید. در این صورت، از همان فرودگاه مستقیم برای شهر ساحلی و با جنگل های بارانی و گرمسیری زیبای پاتایا رهسپار می شوید. از فرودگاه می توانید تاکسی برای پاتایا بگیرید. برخی از هتل های پاتایا نیز امکان ترانسفر فرودگاهی را برای مسافرانشان از فرودگاه بانکوک فراهم می نمایند.

چرا می گوییم فرودگاه بانکوک و نه فرودگاه پاتایا؟

متاسفانه پروازهایی که از ایران به مقصد تایلند برگزار می گردد تنها برای این فرودگاه است. بنابراین اگر بخواهید با پرواز به پاتایا بروید، یم بایست از فرودگاه بانکوک به سراغ ایرلاین های داخلی تایلند رفته و برای پاتایا بلیط هواپیما بگیرید.

اگر سفر خود را با پاتایا آغاز کنید و در نهایت با بانکوک به سرانجام برسانید، برنامه سفر 5روزه به تایلند هوشمندانه ای ریخته اید. چرا که برای بازگشت به ایران دوباره باید از فرودگاه بانکوک اقدام کنید.

بازدید از جاذبه های پاتایا در سفر 5روزه به تایلند

همچنین هنگام ورود به تایلند و داشتن خستگی سفر، سواحل دلنشین و تفریحات ساحلی مناسب تر است. ابتدا در این مکان های تفریحی در کنار سواحل زیبای پاتایا انرژی بگیرید و پس از آن به دیدن جاذبه های تاریخی و فرهنگی تایلند مانند موزه ها بروید.

در هنگام ورود به پاتایا، به هتل مورد نظرتان مراجعه کنید. اگر در انتخاب هتل خود به مشکل برخورده اید، می توانید خصوصیات مختلف هتل های گوناگون را در این شهر در همین مجله خبرنگاران بخوانید و برای رزرو اتاق ها هم به قسمت رزرو هتل پاتایا بروید. پس از گذاشتن وسایل خود در هتل و استراحت در سواحل بی نظیر آن، پیشنهاد می دهیم که هنگام شب یکی از تورهای گروهی آلکازار را شرکت کنید. کمی با آواز شبانه پاتایا و شور و حال این شهر همگام شوید. نمایش های جالب آلکازار را ببینید.

روز دوم: گشت و گذار در پاتایا

پس از صرف صبحانه در هتل، برای بازدید و تماشای جاذبه ها و زیبایی جزیره مرجانی (Coral Island) ادامه برنامه سفر 5روزه به تایلند را بریزید. تنها یادتان باشد که قبل از حرکت برای بازدید از جزایر پاتایا، شرایط آب و هوایی آن روز را آنالیز کنید. با یک قایق هیجان انگیز، سفر خود را به سمت جزیاره کو لارن (Ko Larn Island) آغاز کنید. مکانی که می توانید از تفریحات آبی و ساحلی مانند ورزش های پاراگلایدری، اسنورکلینگ و غواصی، موج سواری و موج سواری با قایق های بادی لذت ببرید. یادتان نرود که لوازم و وسایل شنای خود را به همراه داشته باشید. یک کوله کوچک و سبک کفایت می نماید.

اگر هیچ علاقه ای به خیس شدن و شنا یا غواصی ندارید، به سراغ قایق هایی بروید که کفپوشی شیشه ای دارند. این گونه می توانید زندگی جذاب و رنگارنگ زیرآب را بدون رفتن به زیر آب تماشا کنید. به راحتی لیوان قهوه خود را در دست بگیرید و انواع ماهی های اقیانوس آبی فیروزه ای پاتایا را تماشا کنید.

ناهار را در این جزایر و تورها سفارش دهید. هنگام شب را به استراحت و نشستن در کافه و رستورانی بگذارنید و به سراغ تفریحات هتل هم بروید.

به جز این برنامه ما سفر به بازار شناور پاتاپا را هم به شما پیشنهاد می دهیم. اگر می خواهید بیشتر راجع به این بازار شناور بدانید، مطالب تمام تایلند را در بازار شناور پاتایا، یکجا ببینید! را بخوانید.

روز سوم: پاتایا و حرکت به سمت بانکوک

پس از سفارش صبحانه در هتل، اتاق خود را تحویل دهید و راهی بانکوک شوید. اگر با اتوبوس برمی شد، تنها 2 ساعت تا بانکوک راه دارید. جاذبه های بانکوک آنچنان بسیار است که انتخاب از میان آن ها برای اغلب مسافران سخت خواهد بود.

ابتدا در سفر 5روزه به تایلند سعی کنید تا هدف خود را از سفر تعیین کنید.

آیا برای خرید به بانکوک و تایلند سفر می کنید؟ آیا به دنبال آشنایی بیشتر با فرهنگ و رسوم مردم این کشور هستید؟ به دنبال تور طبیعت گردی و سفرهای ماجراجویانه هستید یا اینکه می خواهید تنها در خیابان های شلوغ بانکوک قدم بزنید و از غذاهای خیابانی تایلندی امتحان کنید؟ برای تک تک سلیقه ها در تایلند، جاذبه گردشگری پیدا می گردد. این وجود، چند جاذبه در بانکوک را برایتان نام می بریم که در سفر به این شهر، اگر مایل بودید، به دیدنشان بروید.

  • تندیس شخصیت مهم مذهبی 5.5 تنی ساخته شده از طلا خالص
  • مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک
  • شهربازی دریم ورلد
  • بازدید از منطقه سوخومیت بانکوک
  • بازارهای شبانه بانکوک مانند بازار شبانه لیاب دوان
  • بازار ریلی مائک لانگ بانکوک
  • محله چینی ها
  • و بسیاری دیگر

پس از ورود به بانکوک و تحویل اتاق در هتل، خود را برای گشت و گذار در این شهر مدرن آماده کنید. به نزدیک ترین ایستگاه مترو بروید. چرا که با مترو به راحتی می توان در بانکوک رفت و آمد نمود و خود را به جاذبه ها و مراکز خرید رساند. ابتدا کمی با محیط اطراف هتل آشنا شده و در نهایت به دیدن اطراف رودخانه چائو فرایا و جاذبه های مذهبی اطرافش بروید. قایق سواری بر روی این رود را در هنگام غروب و شب از دست ندهید.

روز چهارم: گشت و گذار در بانکوک

پس از خوردن صبحانه در هتل، همچنان برنامه بازدیدهای خود را در سفر 5 روزه به تایلند ادامه دهید. می توانیدبه مکان تفریحی سافاری ورلد با پارک آبی که دارد بروید. در این باغ وحش می توانید با حیات وحش و حیوانات بی نظیر تایلند و دیگر کشورها، در محیطی کاملا باز آشنا شوید. در پارک آبی نیز، انواع حیوانات دریایی مانند دلفین ها و ماهی ها را خواهید دید. ناهار را در رستوران های این باغ وحش سفارش دهید.

در نهایت برای بعد از ظهر و شب هنگام خیابان گردی و رفتن به مراکز خرید بانکوک را به شما پیشنهاد می دهیم.

شب آخر اقامت شما در تایلند است؛ پس بهتر است که سوغاتی ها و خرید خود را هم امشب انجام دهید. همچنین کمی در خیابان های شلوغ قدم بزنید. از گرند پالاس بازدید داشته باشید. از تک تک لحظه ها و ساعت ها بهره ببرید. اگر به آشپزی علاقه دارید، کلاس های آشپزی را در هتل یا در دیگر مکان ها شرکت کنید.

سفر 5روزه به تایلند خود را، با کوله باری از تجربه و آموزش ها تمام کنید و همانطور که کوله پشتی خود را سنگین می کنید، به دانسته های خود نیز بیافزایید.

روز پنجم: در نهایت سرانجام سفر و خروج از بانکوک

در بیشتر برنامه های سفر 5روزه به تایلند اقامت شبانه شما در هتل ها 4 شب خواهد بود. در نتیجه شما تا ساعت 12:00 ظهر فرصت دارید تا اتاق خود را تحویل داده و به سمت فرودگاه بانکوک حرکت کنید. صبح که بیدار شدید، سر فرصت، صبحانه را در هتل سفارش دهید. از آخرین دقایق حضور خود در هتل بهره ببرید. وسایل خود را به دقت درون چمدان ها و کوله پشتی خود بگذارید و در نهایت برای رفتن به فرودگاه آماده شوید.

منبع: suburban.travel

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3789

به "یک برنامه سفر عالی 5 روزه به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک برنامه سفر عالی 5 روزه به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید