گوگل در ترکیه پشتیبانی از گوشی های اندرویدی جدید را متوقف کرد

به گزارش دوست بلاگ، طبق گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت گوگل فرایند صدور مجوز برای گوشی های اندرویدی جدید در ترکیه را متوقف نموده است و این یعنی گوشی های مذکور نمی توانند از سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل بهره ببرند. تقریبا یک سال قبل نهاد تنظیم رقابت در ترکیه، شرکت گوگل را به دلیل نقض قوانین رقابتی 93 میلیون لیره معادل 17.4 میلیون دلار جریمه کرد. اگرچه در آن موقع گوگل با ایجاد تغییرات در جزییات توافقات با شرکای تجاری خود به این تصمیم واکنش نشان داد، اما نهاد قانونی مذکور در ترکیه از این تغییرات رضایت نداشت و بار دیگر خواهان امکان تغییر موتور جستجوی پیش فرض در گوشی های اندرویدی شد.

گوگل در ترکیه پشتیبانی از گوشی های اندرویدی جدید را متوقف کرد

در این میان، گوگل حالا بیانیه ای منتشر نموده که طبق آن گوشی های اندرویدی جدید برای عرضه در بازار ترکیه دیگر از مجوزهای گوگل بهره مند نخواهند شد. این یعنی چنین گوشی هایی نمی توانند از پلی استور یا اپلیکیشن هایی مانند جیمیل بهره ببرند. البته گوگل خاطرنشان نموده گوشی های موجود در بازار که قبلا مجوزهای مربوطه را دریافت نموده اند، تحت تاثیر این تصمیم قرار نمی گیرند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، مقامات گوگل از شرکای تجاری خود در کشور ترکیه خواسته اند که وزیر تجارت و رئیس مرجع تنظیم رقابت ترکیه را برای تغییر موضع تحت فشار قرار دهند. گوگل در این زمینه گفته:ما درک می کنیم که این مساله منجر به بروز مسائلی برای مصرف کنندگان، تولیدکنندگان، توسعه دهندگان اپلیکیشن ها و اپراتورهای مخابراتی در ترکیه می گردد و امیدواریم در آینده نزدیک با نهاد تنظیم رقابت به یک راه حل دست پیدا کنیم.

در سال 2017، بعد از شکایت موتور جستجوی روسی به نام یاندکس از گوگل، نهاد تنظیم رقابت ترکیه آنالیز خود را شروع کرد. بعد از آنالیز های اجرا شده، این نهاد قانونی شرکت گوگل را در سپتامبر 2018 جریمه کرد و به آن 6 ماه وقت داد که مسائل موردنظر را رفع کند. با این حال، بعد از اعمال تغییرات توسط گوگل در آگوست 2019، نهاد تنظیم رقابت ترکیه ماه گذشته اعلام نمود که تغییرات موردنظر کافی نبوده و تا زمانی که مسائل رفع شوند، گوگل باید 0.05 درصد از درآمد روزانه به دست آمده در ترکیه را به عنوان جریمه پرداخت کند.

منبع: The Verge

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2572

به "گوگل در ترکیه پشتیبانی از گوشی های اندرویدی جدید را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در ترکیه پشتیبانی از گوشی های اندرویدی جدید را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید