حدس ها درباره مبداء شیوع آبله میمونی

به گزارش دوست بلاگ، بعضی از رسانه های خارجی اعلام نموده اند که احتمالا مبداء شیوع آبله میمونی، جشنواره ای در جزایر قناری بوده است.

حدس ها درباره مبداء شیوع آبله میمونی

به گزارش ایسنا، شبکه اسکای نیوز به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت که احتمالا برگزاری جشنواره همجنس گرایان در جزایر قناری که در آن بیش از 80 هزار نفر شرکت نموده بودند، عامل اصلی شیوع گسترده ویروس آبله میمونی در دنیا باشد.

روزنامه دیلی میل با بیان اینکه مسئولان بهداشت در جزایر قناری در حال تحقیق در خصوص نقش این جشنواره در توسعه انتشار بیماری آبله میمونی در دنیا هستند، گفت که هزاران نفر از بریتانیا و سراسر اروپا در این جشنواره شرکت نموده بودند.

در گزارش روزنامه یادشده، آمده است که شماری از موارد ابتلا به ویروس آبله میمونی در کشور های اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و آمریکا، افرادی هستند که در این مراسم حضور داشته اند.

در همین حال، مقام های سازمان دنیای بهداشت ابراز نگرانی کردند که با توجه به تجمع مردم برای حضور در جشنواره ها، مهمانی ها و تعطیلات در طول ماه های تابستان آینده در اروپا و سایر منطقه ها، ممکن است شمار افراد مبتلا به بیماری آبله میمونی بیش از پیش افزایش یابد.

بر اساس این فرضیه که هنوز در حال آنالیز است، گمان می رود شرکت کنندگان این جشنواره پس از بازگشت به کشور های خود، ویروس آبله میمونی را منتقل و آن را بین مردم پخش نموده باشند. در همین حال، یک منبع بهداشتی به روزنامه اسپانیایی ال پاییس، گفته که از حدود 30 نفری که ابتلای آن ها به بیماری آبله میمونی در مادرید تشخیص داده شده است، اغلب شان در این مراسم در جزایر قناری حضور داشته اند.

به نوشته نشریه ایندیپندنت، متخصصان بیماری های عفونی و واگیردار می گویند این بیماری که نخست در سال 1958 در میمون ها کشف شد، می تواند به وسیله تماس فیزیکی نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل گردد. نخستین مورد انسانی آبله میمون در سال 1970 در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد و از آن موقع به بعد، موارد دیگری از این بیماری در سایر کشور های آفریقای مرکزی و غربی در انسان ها گزارش شد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 14374

به "حدس ها درباره مبداء شیوع آبله میمونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدس ها درباره مبداء شیوع آبله میمونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید