کشف اشیاء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در نهاوند

به گزارش دوست بلاگ، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف اشیاء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد اطلاع داد.

کشف اشیاء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در نهاوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سردار امیر رحمت اللهی فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در پی دریافت اخبار واصله مردمی از دوستداران میراث فرهنگی، مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیاء عتیقه در شهرستان نهاوند متعلق به هزاره اول قبل از میلاد، موضوع دستگیری قاچاقچیان در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه کرد: با تعیین شدن صحت خبر، اکیپی از ماموران زبده یگان حفاظت استان همدان با هماهنگی مقام قضائی در محل مورد نظر حاضر و قبل از هرگونه خرید و فروش غیر مجاز، متهم را در محل دستگیر و اشیاء عتیقه را ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه اشیای کشف شده اقلام فرهنگی و تاریخی با ارزشی هستند، توضیح داد: این اشیاء با قدمتی چندین هزار ساله از اهمیت زیادی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اشیاء مکشوفه شامل؛ 13 عدد سکه از جنس نقره و مس، پیکرک از جنس مفرغ، 7 عدد انگشتری از جنس نقره و مس، مهره عقیق، کاسه مسی، 3 عدد خنجر، شی نیم دایره فلزی، اعلام نمود: برابر اعلام کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، قدمت اشیاء مکشوفه به دوران قبل از میلاد، اشکانی و اسلامی مربوط می باشد.

سردار رحمت اللهی در سرانجام گفت: شهروندان پلیس را در حفظ اموال و اشیای فرهنگی و تاریخی که متعلق به همه ایرانیان و نسل های بعدی است کمک نمایند و اخبار مربوط به میراث فرهنگی را به شماره تلفن (09662) که به طور 24 ساعته فعال است، اطلاع رسانی نمایند.

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1972

به "کشف اشیاء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در نهاوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف اشیاء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در نهاوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید