کرونا در اروپا، از ضرر میلیاردی بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت تا هزینه هنگفت مقابله با کرونا برای انگلیس

به گزارش دوست بلاگ، شرکت رایان ایرایرلند که بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا به تعداد می رود در دوران کرونا با کاهش فروش بیش از 80 درصد روبرو شده و مقابله با کرونا و عواقب آن هم هزینه های زیادی را برای مالیات دهندگان انگلیسی به بار آورده است.

کرونا در اروپا، از ضرر میلیاردی بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت تا هزینه هنگفت مقابله با کرونا برای انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمارهای کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی با وجود گذشتن چند ماهی از اجرای طرح واکسیناسیون سراسری همچنان بالا است.

تزریق بیش از 40 میلیون دوز واکسن کرونا در آلمان

نوترین اخبار کرونا حاکی از آن است که کمپین واکسیناسیون سراسری در آلمان همچنان با سرعت ادامه دارد و تا صبح دوشنبه بیش از 40 میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق شده است. این خبر را وزارت بهداشت آلمان گفت. به گفته وی حدود 30.7 میلیون یعنی معادل 37 درصد شهفرایندان آلمانی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. بیش از 9.3 میلیون نفر یعنی 11.2 درصد شهفرایندان هم هر دو دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تداوم اجرای طرح کاهش محدودیت ها در انگلیس با وجود شیوع ویروس هندی

با وجود هشدارها درباره توسعه ویروس جهش یافته هندی در انگلیس اما شهفرایندان این کشور در بخش های وسیعی همچنان از آزادی های گسترده لذت می برند. از امروز (دوشنبه) در بخش های وسیعی از انگلیس مرحله نوی از کاهش محدودیت ها اجرایی شده است. علاوه بر کاهش محدودیت های داخلی همچنین به شهفرایندان انگلسی اجازه داده می شود به خارج سفر کنند. در عین حال سفر مسافران بدون قرنطینه تنها از برخی کشورها به انگلیس امکان پذیر است. در بین کشورهای اروپایی تنها پرتغال در این لیست سبز انگلیس قرار گرفته است. کسی که از آلمان به انگلیس سفر می کند باید همچنان حدود 10 روز در قرنطینه قرار گیرد و به هزینه خود دو بار تست کرونا بدهد.

درخواست جانسون از شهفرایندان برای رعایت جوانب احتیاط

نخست وزیر انگلیس شهفرایندان را به رعایت جوانب احتیاط بالا فراخوانده و گفته است: هر کسی باید سهم خود را در این راستا ایفا کند که موفقیت قرنطینه اخیر و همچنین برنامه های واکسیناسیون به خطر نیفتد.

در عین حال دانشمندان انگلیسی درباره خطرات کاهش محدودیت ها با توجه به شیوع ویروس هندی در این کشور هشدار می دهند. تا به حال دولت انگلیس تصمیم داشت در 21 ژوئن همه محدودیت های کرونایی را لغو کند، اما حالا با توجه به شیوع ویروس هندی قرار است این مسئله در 14 ژوئن یک بار دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد.

بیش از 5 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 5412 مورد نو به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد. 64 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان خود را از دست داده اند. نرخ مبتلایان در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور 83.1 است.

هشدار مقام آلمانی درباره کاهش عجولانه محدودیت ها

رالف برینکهایس، رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان هم درباره کاهش محدودیت های سریع هشدار داده و گفته است: ما باید مراقب باشیم که خیلی زود شاد نشویم.

یونان هم می خواهد صنعت توریسم خود را با یک بسته مالی حدودا 400 میلیون یورویی مورد حمایت قرار دهد. اولین بازگشایی ها در بخش توریسم روز شنبه انجام شد.

چشم امید بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا به تابستان

شرکت هواپیمایی رایان ایر ایرلند که بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا به تعداد می رود در سال مالی گشته تا اواخر ماه مارس به دلیل بحران کرونا با ضرر یک میلیاردیورویی روبرو شد و اکنون امیدوار است که در تابستان اوضاع تغییر کند.

محدودیت های کرونایی سبب شد که تعداد مسافران از آوریل سال 2020 تا اواخر ماه مارس سال 2021 نسبت به این دوره زمانی در سال قبل حدود 81 درصد کاهش یابد و از 149 میلیون به 27.5 میلیون برسد. فروش این شرکت هواپیمایی هم با 81 درصد کاهش به 1.64 میلیارد یورو رسید. این شرکت هواپیمایی در این دوران حدود 3 هزار شغل یعنی حدود 15 درصد مشاغل خود را کاهش داده است. این شرکت هواپیمایی امیدوار است که تا ماه سپتامبر بیشتر اروپاییان علیه کرونا واکسینه شوند.

تمایل روزافزون شهفرایندان آلمانی برای واکسیناسیون

با ادامه فرایند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در آلمان تمایل شهفرایندان به واکسینه شدن علیه بیماری کووید19 افزایش یافته است. بر پایه یک نظرسنجی 74 درصد شهفرایندان در آلمان یا واکسینه شده اند یا آماده دریافت واکسن هستند.

برای رسیدن به ایمنی جمعی یا مصونیت گله ای لازم است حدود 70 درصد یک جمعیت تعیین از طریق واکسیناسیون یا ابتلا و بهبود مصون شده باشند تا زنجیره انتقال ویروس متوقف شود. کارشناسان مختلف این مقدار را بین 60 تا 80 درصد برآورد می کنند.

بر پایه یک نظرسنجی که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام و نتایج آن روز گذشته (شنبه 25 اردیبهشت، 15 مه) منتشر شد حدود سه چهارم شهفرایندان بالای 18 سال در آلمان یا تا کنون دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند یا منتظر دریافت آن هستند.

38 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند تا کنون دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند و 36 درصد در انتظار واکسینه شدن هستند.

به این ترتیب حدود 74 درصد شهفرایندان در آلمان از واکسینه شدن برای مصونیت در برابر ابتلا به بیماری کووید19 استقبال می کنند.

در روزهای پایانی دسامبر که واکسیناسیون کرونا در آلمان آغاز شد فقط 65 درصد شهفرایندان مایل به واکسینه شدن بودند. آن زمان 19 درصد کاملا با این کار مخالفت می کردند که اکنون به 15 درصد کاهش یافته اند.

در روزهای پایانی سال گذشته 16 درصد شهفرایندان هنوز درباره واکسینه شدن یا نشدن تصمیم نهایی را نگرفته بودند، این افراد در نظرسنجی تازه 11 درصد هستند

هزینه بالای مقابله با کرونا برای مالیات دهندگان انگلیسی

به دلیل بحران کرونا دادگاه حسابرسان انگلیس پیش بینی می کند که هزینه های زیادی برای مالیات دهندگان ایجاد شود. بر اساس ارزیابی دیوان محاسبات لندن هزینه های تخمین زده شده برای واکنشهای دولت به این بحران بین فوریه 2020 و اواخر ماه مارس بالغ بر 372 میلیارد پوند و 431 میلیارد یورو است که این مبلغ حدود 100 میلیارد پوند بیش از مبلغ محاسبه شده در ژانویه بوده است. از این مقدار 172 میلیارد پوند در حال حاضر هزینه شده است. بیشترین پول را دولت برای اقتصاد این کشور و بازسازی آن هزینه می کند.

مجروح شدن 10 نیروی پلیس برلین در یک عملیات کرونایی

در یک عملیات نیروهای پلیس در ارتباط با اقدامات کرونایی در برلین که شب گذشته انجام شد 10 نیروی پلیس مجروح شدند. کارکنان پلیس از طریق یک گروه حدودا صد نفره با بطری و سنگ هدف حمله قرار گرفتند. یکی از کارکنان پلیس هم به بیمارستان منتقل شد.

رئیس کمیسیون اروپایی هم اعلام کرده که در این اتحادیه تا پایان هفته جاری در مجموع حدود 200 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق خواهد شد. به گفته اورزولا فون در لاین، رئیس این نهاد اروپایی در ماه جولای حدود 70 درصد بزرگسالان در اروپا اولین دوز از واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

دولت آلمان هم با وجود آرام شدن نسبی شرایط کرونایی در کشور هنوز هیچ دلیلی برای کاهش هشدارها حتی برای تابستان ندیده و استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در این باره گفته است:کاهش روزانه تعداد مبتلایان و کمپین واکسیناسیون که با شتاب زیادی در حال انجام است می تواند باعث اعتماد به نفس شود اما این نباید واکنش عجله ای ایجاد کند.

وی افزود: ما هنوز پیش شرطی برای اینکه دقیقا از تابستانی آرام لذت بریم را به دست نیاورده ایم. هدف ما همچنان باید کاهش تعداد مبتلایان باشد.

.نوترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس نوترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 13,948نفر به کرونا مبتلا شده اند و 81 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1,926نفر به کرونا مبتلا شده اند و 4 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 5,753نفر به کرونا مبتلا شده اند و 93 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,877,787 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 107,616در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,450,777نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,679بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس نوترین آمارها تا به حال 4,159,122نفر به کرونا مبتلا شده اند و 124,156نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

نوترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,604,799 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 79,339 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,602,939نفر به کرونا مبتلا شده اند و 86,731 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10553

به "کرونا در اروپا، از ضرر میلیاردی بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت تا هزینه هنگفت مقابله با کرونا برای انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ضرر میلیاردی بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت تا هزینه هنگفت مقابله با کرونا برای انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید