کاهش 10کیلومتری سرعت مجاز در آزادراه ها تصویب شد

به گزارش دوست بلاگ، کمیسیون ایمنی راه ها کاهش 10کیلومتر سرعت مجاز در آزادراه ها و بزرگراه ها را برای بازه زمانی 24 اسفند تا 15 فروردین 1402 با هدف افزایش ایمنی تصویب کرد.

کاهش 10کیلومتری سرعت مجاز در آزادراه ها تصویب شد

به گزارش تسنیم، در یکصد و بیست و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور گزارش آماری از تصادفات و کشته شدگان تصادفات در 10 ماه نخست 1401 ارایه و با توجه به رشد حدود 14 درصدی کشته شدگان تصادفات در این دوره، بر تحلیل دقیق با هدف ریشه یابی چرایی افزایش تصادفات تأکید شد.

شهریار افندی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن سفر های نوروزی سال 1402 تشکیل ستاد نوروزی برای هرچه ایمن بودن سفر ها و کوشش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر تردد ها در این ایام تأکید دارد.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی مناسب صداوسیما برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی سفر ها می تواند یکی از عوامل تأثیرگذار مهم در کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش کشته شدگان ناشی از این تصادفات باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به زمان اندک به جامانده تا آغاز سفر های نوروزی همه مدیران کل راه و شهرسازی استان ها به عنوان رؤسای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان ها و سایر مدیران کل باید از ظرفیت های سازمان برای ارائه راه چاره های افزایش ایمنی و کاهش سرعت رانندگان در سفر های نوروزی استفاده نمایند.

افندی زاده یادآور شد: بنا به تأکید وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، 8000 کیلومتر از محور های مواصلاتی مهم کشور و 200 نقطه پرتصادف در سطح کشور را تا قبل از آغاز طرح نوروزی ایمن سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی کند.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع مهم افزایش جان باختگان تصادفات بر حضور فعال مدیران کل وزارت راه و شهرسازی در نشست های کمیسیون ایمنی استان ها، تشکیل مستمر نشست های کارشناسی دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه ها، فراوری محتوی آموزشی مرتبط با ایمنی ترافیک و لزوم برنامه ریزی سفر های نوروزی امسال و کوشش و همکاری همه سازمان ها و ارگان های مسئول و مؤثر در کاهش تصادفات رانندگی تأکید کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 17163

به "کاهش 10کیلومتری سرعت مجاز در آزادراه ها تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10کیلومتری سرعت مجاز در آزادراه ها تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید