کانادا، چین و روسیه را مهم ترین دغدغه امنیت ملی دانست

به گزارش دوست بلاگ، کمیته امنیت ملی و اطلاعات نمایندگان مجلس کانادا (NSICOP) در گزارشی، چین و روسیه را از مهم ترین نگرانی های امنیت ملی این کشور توصیف کرد.

کانادا، چین و روسیه را مهم ترین دغدغه امنیت ملی دانست

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این کمیته در گزارش سالانه خود برای سال 2020 اعلام نمود: تهدید جاسوسی و دخالت خارجی، قابل توجه است و به رشد ادامه می دهد. چندین دولت بابت انجام چنین فعالیت هایی در کانادا مسئول هستند، اما اطلاعات نشان می دهد انگشت اتهام همچنان به سمت چین و روسیه است.

این کمیته پارلمانی در حالی مدعی است که چین، روسیه و ایران، تحقیقات واکسن کووید 19 کانادا را هدف قرار داده اند که واکسنی به نمایندگی از این کشور، به مرحله آزمایش بالینی نرسیده است.

کمیته امنیت ملی و اطلاعات نمایندگان مجلس کانادا همچنین مدعی است بازیگران دولتی، به ویژه چین و روسیه، در فعالیت های مخرب سایبری که زیرساخت های مهم کانادا را هدف گرفته اند، شرکت دارند و به انجام نفوذ آنلاین و نظارت بر مخالفان خارج کشور می پردازند.

این گزارش همچنین بر تهدید فزاینده از سمت گروه های ترور و جنایت سازمان یافته، هم در خارج و هم داخل این کشور تأکید کرد. گزارش فوق، با استناد به سرویس اطلاعاتی اصلی کانادا (CSIS)، می گوید از بین 200 افراطی که به خارج از این کشور سفر نموده اند، 61 تن به کانادا برگشته اند، در حالی که 122 نفر در ترکیه، سوریه و عراق به سر می برند و سهم کمتری نسبت به افراد درگذشته، دارند.

آژانس جاسوسی اصلی کانادا اعلام نمود جاسوسی و دخالت خارجی در کانادا سال گذشته به میزانی رسیده که از زمان جنگ سرد تا به امروز مشاهده نشده بود و بخشی از آن به خاطر آسیب پذیری هایی است که به خاطر همه گیری کووید 19 ایجاد شد.

سرویس اطلاعات امنیتی کانادا ((CSIS در گزارش سالانه خود برای سال گذشته، افزایش جاسوسی خارجی را به تعداد فزاینده افرادی ارتباط داد که به خاطر همه گیری کووید 19، از منزل کار انجام می دهند.

این سرویس اعلام نمود: بازیگران تهدید خارجی- از جمله سرویس های اطلاعاتی خصمانه و کسانی که به نیابت از آن ها کار می کنند- در صدد سوء استفاده از شرایط اجتماعی و مالی که همه گیری به وجود آورده، در راستای گردآوری اطلاعات ارزشمند هستند.

مطلب فوق، تازه ترین گزارش از جامعه اطلاعاتی کانادا است که بر روسیه و چین متمرکز شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9702

به "کانادا، چین و روسیه را مهم ترین دغدغه امنیت ملی دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا، چین و روسیه را مهم ترین دغدغه امنیت ملی دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید