کاریزِ کیش، 10000 متر زیر دریا

به گزارش دوست بلاگ، کاریزِ کیش، که با نام شهر زیر زمینی معروف شده است با وسعت 10000 متر در عمق 16 متری در زیر زمین بنا شده است. با سقفی پوشیده شده از صدف و مرجانهایی به عمرِ 270 میلیون سال که در بعضی قسمتها قدمت این مرجانها به 570 میلیون سال نیز می رسد.

کاریزِ کیش، 10000 متر زیر دریا

جزیره زیبای کیش

شاید شما از کسانی باشید که در ایام تعطیل، سفرهای هوایی با مقاصد مختلف را، به سفرهای زمینی ترجیح می دهند و شاید مقصدی را که انتخاب می کنید جزیره زیبای کیش باشد. جالب است بدانید که این مروارید خلیجِ فارس غیر از پاساژ گردی ها و تفریحات آبی، مناطق زیبای گردشگری را نیز در خود جای داده است. یکی از این مناطق دیدنی کاریزِ کیش است.

کاریزِ کیش که با نام شهر زیرزمینی معروف شده است. به وسعت 10000 متر در عمق 16 متریِ زیر زمین، با ویژگیِ منحصر به فردِ آن، سقفی پوشیده شده از صدف و مرجان هایی به عمرِ 270 میلیون سال که در بعضی قسمت ها قدمت این مرجان ها به 570 میلیون سال نیز می رسد.

مقصد گردشگری

شهر زیر زمینیِ کاریزِ کیش مجموعه ای از قنات هایی است با شبکه ای از مسیرهای اصلی که برای راهنمایی آب شیرین مورد استفاده قرار می گرفته است. (کاریز معادلِ کلمه قنات در زبانِ عربی است.) و تنها قناتی در دنیا که سقف آن با مرجان پوشیده شده است.

دمایِ هوایِ خنک این کاریز در تمام فصول سال تغییر نمی نماید وَ همراه جریان آب شیرین که از کنار گردشگران می گذرد، این مکان را به یکی از بی نظیرترین مناطق گردشگری در خلیجِ همواره فارس بدل نموده است.

فسیل هایی در دل مرجان ها

دیدن لایه های هفت متریِ مرجانی در سقفِ این کاریز اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می نماید. مرجان هایی که فقط می توانید در زیر دریاها و اقیانوس ها، آنها را ببینید. اما کاریزِ کیش به راحتی این زیبایی های بی بدیل را مقابل چشمان شما قرار داده است.

بدنِ این مرجان ها که زمانی در بسترِ دریا جای داشتند مملو از صدف ها و فسیل آبزیانی است که بیش از میلیونها سال قدمت دارند. و شما به وضوح می توانید هنگام بازدید، با نگاهی به سقف آنها را مشاهده کنید.

موزه و بازار صنایع دستیِ زیر زمینی

داخل دالان های کاریزِ کیش، بازار صنایع دستی ای برپا شده است، که می توانید از آثار دستی و هنرمندانه ی این مرز و بوم یادگاری هایی برای خود و دوستان تان تهیه کنید. همچنین در بخشی از این کاریز موزه ای قرار گرفته است که در آنجا فسیل هایی از جانوران همراه شناسنامه و مشخصات آنها، نگهداری می گردد وَ مهمتر از همه این که شناسنامه کاملی از تاریخچه خلیج فارس را مشاهده خواهید کرد که بر نامِ بلندِ خلیج ایرانیِ همواره فارس صحه می گذارد.

رفاه حال گردشگران

گذشته از جاذبه دیدنی و گردشگریِ این کاریز، امکانات دیگری نیز به این مجموعه اضافه شده است. مانند عکاسخانه که اجازه می دهد خاطره این روز زیبا را در این مکان دیدنی را برای خود ثبت کنید. همچنین می توانید بر دست و بدن خود نقش هایی زیبا از حنا بزنید که خاص مردمان جنوب کشورمان است.

همچنین رستوران و کافه ای نیز برای گردشگران تعبیه شده است.

برای خواندن مطالب مرتبط با گردشگری به خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2818

به "کاریزِ کیش، 10000 متر زیر دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاریزِ کیش، 10000 متر زیر دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید