پرداخت تسهیلات رونق به واحد های صنعتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش دوست بلاگ، رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز، 460 میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحد های صنعتی استان پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات رونق به واحد های صنعتی در چهارمحال و بختیاری

سجاد رستمی در کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری چهارمحال و بختیاری، گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 460 میلیارد تومان تسهیلات در غالب بند الف تبصره 18 و تسهیلات رونق به واحد های صنعتی و فراوریی استان به صورت ثابت و درگردش پرداخت و منجر به ایجاد شغل برای 200 نیروی کار تازه شده و بعلاوه برای 400 نیرو تثبیت شغل اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر واحد های صنعتی و فراوریی استان انحراف از تسهیلات پرداخت شده ندارند، اضافه نمود: در قبال خرید ماشین آلات صنعتی تسهیلات ثابت به فروشندگان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید

رستمی بعلاوه به ایجاد سامانه تامین مالی زنجیره تامین از خردادماه سال جاری در وزارت صمت اشاره و اضافه نمود: با راه اندازی این سامانه به جای اینکه تسهیلات به یک واحد خاص پرداخت گردد، به یک زنجیره فراوری پرداخت خواهد شد یعنی 30 درصد تسهیلات به متقاضی و 70 درصد نیز به وسیله ثبت فاکتور به واحد فراوریی پرداخت می گردد و بدین ترتیب انحراف از تسهیلات این واحد ها به صفر می رسد.

وی توضیح داد: تا خاتمه سال قرار است چهار واحد فراوریی با اشتغال نزدیک به 100 نفر در چهارمحال و بختیاری افتتاح گردد.

محمد کاظم منزوی سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به 13 مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان گفت: بیشتر موضوعات مطرح شده از سوی فعالان مالی در مورد پرداخت تسهیلات بانک های عامل بود که با پیگیری های اجرا شده امهال و تقسیط بانکی برای آنان صورت گرفت و مشکل تسهیلات گیرندگان حل شد.

وی ادامه داد: مشکلاتی در مورد آب و محیط زیست از سوی فعالان مالی استان مطرح و مصوب شد تا با تشکیل هیئت هایی برخی از قوانین که احتیاج به استانداردسازی دارد مورد تتازه نظر قرار بگیرد.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 15579

به "پرداخت تسهیلات رونق به واحد های صنعتی در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت تسهیلات رونق به واحد های صنعتی در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید