خاتمه سیاست تک فرزندی در چین

به گزارش دوست بلاگ، دولت چین رسما خاتمه سیاست تک فرزندی در این کشور را که از سال 1979 در حال انجام بود، گفت.

خاتمه سیاست تک فرزندی در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری چینی شینهوا خاطرنشان کرد که زوج های چینی پس از این به داشتن دو فرزند مجاز خواهند بود این در حالی است که پکن از اواخر سال 2013 آسان گیری هایی را در سیاست های تک فرزندی در چندین ایالت اعمال نموده بود.

از سال 1979 و با هدف جلوگیری از افزایش شدید جمعیت، سیاست تک فرزندی در چین اجرا شد. خانواده های چینی در این سال ها تنها مجاز به داشتن یک فرزند بوده و در صورتی که از این قانون سرپیچی می کردند مجازات می شدند.

بر اساس تصمیم دولت چین، این قانون رسما لغو شده و زوج های چینی از این پس بدون واهمه می توانند فرزند دوم نیز داشته باشند.

خبرگزاری شینهوا روز پنج شنبه (29 اکتبر، 7 آبان) نوشت که کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در جریان آخرین روز نشست خود لغو سیاست تک فرزندی در این کشور را اعلام نموده است.

جمعیت چین در سال های گذشته رو به پیری گذاشته و نرخ زاد و ولد در این کشور نیز کاهش داشته است.

پیش از این در سال 2013 پکن اندکی در اجرای سیاست تک فرزندی آسان گیری به خرج داده و در چند ایالت تعیین چنانچه یکی از زوج ها خود تک فرزند می بود، این خانواده می توانست دارای فرزند دومی گردد.

طبق برآوردهای جمعیتی چنانچه سیاست تک فرزندی در چین با قدرت اعمال نمی شد، جمعیت فعلی این کشور در حال حاضر 300 میلیون نفر بیش از میزان کنونی بوده است.

طبق سرشماری بانک جهانی در سال 2013، جمعیت کنونی چین یک میلیارد و 375 میلیون نفر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2700

به "خاتمه سیاست تک فرزندی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه سیاست تک فرزندی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید