ویروس کرونا هیچ ارتباطی به نحوه غذا خوردن ندارد

به گزارش دوست بلاگ، باشگاه خبرنگاران/ یک متخصص تغذیه گفت: در صفحات مجازی از ارتباط نحوه غذا خوردن با ویروس کرونا اخباری منتشر می شوند که از نظر علمی دور هستند و نمی توان به آن ها اعتماد کرد.

ویروس کرونا هیچ ارتباطی به نحوه غذا خوردن ندارد

کوروش صمد پور متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، درباره تقویت سیستم ایمنی بدن با توجه به روز های کرونایی گفت: این روز ها با توجه به شرایط کرونا در ایران و جهان توصیه می شود تا افراد مواد غذایی مغذی به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا و هم اگر مبتلا به آلودگی شدند برای درمان آن ها را مصرف کنند.

او اضافه نمود: در صفحات مجازی از ارتباط نحوه غذا خوردن با ویروس کرونا اخباری منتشر می شوند که از نظر علمی دور هستند و نمی توان به آن ها اعتماد کرد.

صمدپور شرح داد: در این شرایط برای مقابله با کرونا در درجه اول باید استرس را کنترل کرد، در درجه دوم خواب کافی و مناسب داشت و در درجه سوم الگو برداری از تغذیه مناسب است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: استفاده از الگوغذایی مناسب به معنای مصرف تمامی مواد غذایی است و نباید هیچ الگوی غذایی را از برنامه حذف کرد؛ پروتئین ها مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و ماهی که از منابع خوب پروتئین ها هستند باید در برنامه غذایی باشند و آن ها را مصرف کرد.

صمدپور اظهار کرد: بعضی از افراد در این روز های کرونایی میوه جات و سبزیجات مصرف نمی کنند، اما باید دانست که اگر سبزیجات خوب شسته و ضدعفونی شوند به هیچ عنوان آلودگی را منتقل نخواهند کرد؛ بنابراین توصیه می شود در برنامه روزانه حتما مصرف شوند.

او اضافه نمود: لبنیات کم چرب منابع خوب کلسیم هستند و غلات سبوس دار مانند نان سبوس دار باید در برنامه غذایی استفاده شود. اگر همه گروه های غذایی را رعایت کنیم آنتی اکسیدان هایی که به آن ها برای مقابله با ویروس نیاز داریم، تامین خواهند شد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی شرح داد: آنتی اکسیدان ها شامل ویتامین A، ویتامین E و ویتامین C هستند که تنوع غذایی را تامین می کنند و نیازی به مصرف مکمل ها نیست و اینکه بعضیی افراد مکمل ها را مصرف می کنند، ممکن است اثرات سو هم داشته باشد.

صمدپور گفت: از آنجایی که ویتامین D منابع غذایی کمی داریم ما به افراد توصیه می کنیم بدون انجام آزمایش می توانند ماهی یک بار قرص 50 هزار را مصرف کنند.

او اضافه نمود: تنوع مواد غذایی و مدیریت استرس باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و همین عامل خطر ابتلا به ویروس را کاهش می دهد، اما فراموش نشود که بهترین راه مقابله با کرونا یا همان کووید 19 رعایت بهداشت فردی مانند شستشوی مکرر دست ها، استفاده از ماسک در مکان های شلوغ و حفط فاصله اجتماعی است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4581

به "ویروس کرونا هیچ ارتباطی به نحوه غذا خوردن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا هیچ ارتباطی به نحوه غذا خوردن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید