نظامی اتریشی به جاسوسی برای روسیه اعتراف کرد

به گزارش دوست بلاگ، نظامی اتریشی که اخیرا به اتهام جاسوسی برای مسکو دستگیر شده، به جاسوسی برای روسیه اعتراف نموده است.

نظامی اتریشی به جاسوسی برای روسیه اعتراف کرد

گزارش های منتشر شده از این امر حکایت دارد که نظامی بازنشسته اتریشی که اخیرا در وین به اتهام جاسوسی برای روسیه بازداشت شده است، به انجام جاسوسی برای مسکو اعتراف نموده است.

سباستین کورتس صدراعظم اتریش روز گذشته از بازداشت یک نظامی بازنشسته اتریشی به اتهام جاسوسی برای روسیه اطلاع داد و نماینده سفارت روسیه نیز به وزارت خارجه اتریش احضار شد. علاوه بر این، وزیر خارجه اتریش نیز بلافاصله گفت که سفرش به مسکو را به دلیل این اتفاق لغو نموده است.

منابع اتریشی که گزارش نموده بودند سرویس های اطلاعاتی اتریش مشغول بازپرسی از یک سرهنگ بازنشسته 70 ساله به اتهام جاسوسی برای روسیه از دهه 1990 تا سال 2018 میلادی به مدت دست کم 20 سال هستند، امروز گزارش کردند که این فرد به جرم خود در این رابطه اعتراف نموده است.

وزارت خارجه روسیه روز گذشته این اتهامات را رد نموده و سفیر اتریش را نیز برای اعلام اعتراض خود به وین احضار کرد.

ماه گذشته، مسکو با اتهامات گسترده ای از جانب کشورهای غربی درباره فعالیت های جاسوسی افسران اطلاعات نظامی روسیه در این کشورها و همچنین کوشش برای انجام حملات سایبری علیه بعضی سازمان ها و نهادهای بین المللی روبرو شد.

وزارت دفاع هلند در آن موقع گزارش کرد که سرویس اطلاعاتی این کشور حمله سایبری عوامل روس علیه سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را خنثی نموده است. این وزارتخانه همچنین گفت که هلند چهار تبعه روس با گذرنامه دیپلماتیک را به اتهام کوشش برای اجرای این عملیات سایبری در ماه آوریل گذشته اخراج نموده است.

پس از این بیانیه وزارت دفاع هلند و همراهی دولت انگلیس با آن، وزارت دادگستری آمریکا نیز بیانیه ای مجزا منتشر کرد و گفت که این اتباع روس سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، سازمان بین المللی مبارزه با دوپینگ، سازمان مبارزه با دوپینگ آمریکا و شرکت نیروگاه هسته ای وستینگ هاوس را که برای اوکراین برق فراوری می نماید، در کنار دست کم 250 قهرمان برجسته رشته های ورزشی، سازمان مبارزه با دوپینگ کانادا و آزمایشگاهی در سوئیس که روی نمونه های مربوط به پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال افسر سابق روس در سالزبری انگلیس در ماه مارس گذشته، هدف حملات سایبری خود قرار داده اند.

در ماه مارس 2018 یک جاسوس سابق روس به نام سرگئی اسکریپال که به انگلیس پناهنده شده، در شهر سالزبوری مسموم و به بیمارستان منتقل شد. ساعاتی بعد انگلیس روسیه را به کوشش برای ترور شیمیایی اسکریپال متهم کرد. مسکو این اتهام را رد نموده و از لندن خواست کمیته ای مشترک برای تحقیق درباره این حادثه تشکیل گردد، اما انگلیس این درخواست را نپذیرفت.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 965

به "نظامی اتریشی به جاسوسی برای روسیه اعتراف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامی اتریشی به جاسوسی برای روسیه اعتراف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید