مذاکرات استراتژیک روسیه و آمریکا، شاید ماه آینده آغاز شود

به گزارش دوست بلاگ، آندری کِلین سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکا خبر داد، مذاکرات مسکو و واشنگتن درباره ثبات استراتژیک احتمالا ماه آینده برگزار می شود.

مذاکرات استراتژیک روسیه و آمریکا، شاید ماه آینده آغاز شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر مسکو در لندن در مصاحبه با سی ان ان از احتمال شروع مذاکرات روسیه و آمریکا با موضوع ثبات استراتژیک طی ماه آینده میلادی خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه با سی ان ان درباره نتایج دیدار بیست و ششم خردادماه ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ژنو اظهاراتی نام نمود.

آندری کِلین سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه روز سه شنبه (دیروز) با شبکه سی ان ان خبر داد، مذاکرات مسکو و واشنگتن درباره ثبات استراتژیک احتمالا ماه آینده برگزار می شود.

وی گفت: ما باید با ایالات متحده تعامل مجدد داشته باشیم و احتمالا ماه آینده این کار را شروع خواهیم کرد. من به مذاکرات درباره ثبات استراتژیک امیدوارم. این مذاکرات درباره تمدید معاهده استارت خواهد بود و امیدوارم که همه عناصر ضروری برای این کار را شامل بشود.

به گفته کِلین، پایین آوردن سطح کنونی تنش ها در روابط روسیه و آمریکا به برگزاری دیدارها و نشست های بیشتر بین دو کشور نیاز دارد تا دو کشور به تنش زدایی برسند.

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری بعد از دیدار با جو بایدن همتای آمریکایی خود در ژنو سوئیس، از توافق با او درباره بازگشت سفرای دو کشور به پست های خود خبر داد.

پوتین در خصوص مسائلی که در این نشست به آنها پرداخت هم گفت: موضوعات این گفت وگو به احتمال بسیار برای همه شناخته شده است، ثبات استراتژیک، امنیت سایبری، درگیری های منطقه ای، روابط تجاری و ما همچنین درباره همکاری در قطب شمال صحبت کردیم. ایالات متحده و روسیه مسئولیت ویژه ای برای ثبات استراتژیک به نام قدرت های هسته ای دارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10565

به "مذاکرات استراتژیک روسیه و آمریکا، شاید ماه آینده آغاز شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات استراتژیک روسیه و آمریکا، شاید ماه آینده آغاز شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید