نشست هیأت های روسی و ترکی درباره ادلب به روز دوم کشیده شد

به گزارش دوست بلاگ، وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر لزوم رسیدن به توافق جهت کاهش سریع تنش ها در استان ادلب، از کشیده شدن رایزنی های هیأت اعزامی خود به مسکو با هیأت روسی به روز سه شنبه اطلاع داد.

نشست هیأت های روسی و ترکی درباره ادلب به روز دوم کشیده شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیأت ترکیه ای که از روز گذشته برای گفت وگو جهت انتها دادن به عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در استان ادلب، به مسکو سفر نموده، امروز (سه شنبه) نیز به رایزنی با طرف روسی ادامه می دهند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام خبر تداوم مذاکرات با هیأت روسی در روز سه شنبه، بر لزوم کاهش سریع تنش ها و ممانعت از وخامت بیشتر شرایط انسانی در ادلب تاکید نمود.

هیأت ترکیه ای به ریاست سادات اونال معاون وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه مذاکراتی را درباره ادلب، پشت درب های بسته با هیأت روسی به ریاست سرگئی وِرشینین معاون وزیر خارجه این کشور در مسکو انجام داد.

در حالی که ابتدا این ملاقات، یک روزه برنامه ریزی شده بود، بعضی منابع می گویند به دلیل حاصل نشدن توافق بین طرف های روسی و ترکی، نشست دوم امروز برگزار می گردد.

پایگاه خبری بلومبرگ نیز به نقل از ویتالی نائومکین مشاور دولت روسیه در امور غرب آسیا نوشت: شاید احتیاج باشد روی نسخه جدیدی از توافق به مشکل خورده روسیه و ترکیه در سال 2018 در سوچی، جهت کاهش تنش شرایط در استان [ادلب] توافق کنیم.

نائومکین طی نشست خبری بعد از این ملاقات گفت: [دولت] سوریه حق دارد کنترل خود بر سرزمینش را مجددا برقرار کند، این یک موضوع حق حاکمیتی است.

بی نتیجه بودن این نشست در حالی است که چند روز پیش نیز هیأت دیپلمات های روسی به درخواست ترکیه، به آنکارا سفر کرد تا درباره عملیات ارتش سوریه با آنها صحبت گردد اما آن نشست نیز بدون توافق به انتها رسید. (جزئیات بیشتر)

کوشش های ترکیه برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه در ادلب و حمایت از تروریست ها در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه ای اطلاع داد در ادامه پیشروی ها ضد تروریست ها در استان ادلب، بیش از 600 کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد نموده و کنترل ده ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته اند.

م

پایگاه اینترنتی مأوا: پایگاه اینترنتی مأوا، مجله خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3361

به "نشست هیأت های روسی و ترکی درباره ادلب به روز دوم کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هیأت های روسی و ترکی درباره ادلب به روز دوم کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید