موافقت ترامپ با دعوت روسیه به نشست 2020 گروه 7

به گزارش دوست بلاگ، دونالد ترامپ با پیشنهاد امانوئل ماکرون برای دعوت روسیه به شرکت در نشست گروه هفت در سال 2020 موافقت کرد.

موافقت ترامپ با دعوت روسیه به نشست 2020 گروه 7

به گزارش خبرنگاران، کیلی اتوود، خبرنگار شبکه سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه وابسته به دولت آمریکا اظهار کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با پیشنهاد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای دعوت مسکو به شرکت در نشست گروه هفت که قرار است سال 2020 در آمریکا برگزار گردد موافقت کرد و انتظار می رود این مساله را در نشست گروه هفت که قرار است طی روزهای آینده در بیاریتز برگزار گردد، مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اتوود در توییتر نوشت: آن طور که یکی از مقامات ارشد دولتی گفته، ترامپ و ماکرون با یکدیگر تماسی تلفنی داشتند و توافق کردند که می خواهند روسیه را به نشست گروه هفت در سال آینده دعوت نمایند. انتظار می رود که ترامپ در نشست گروه هفت با رهبران جهانی در این باره صحبت کند.

ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت، از اقدامی برای بازگرداندن روسیه به این گروه و از سر گیری فعالیت آن در قالب گروه هشت حمایت می نماید.

در همین حال ترامپ اظهار کرد که روسیه به خاطر هوشمندتر بودن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نسبت به باراک اوباما، همتای سابق ترامپ از این گروه اخراج شد.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: فکر می کنم حضور روسیه در این گروه (گروه هفت) بسیار مناسب تر باشد. این گروه باید گروه هشت باشد زیرا بسیاری از مسائلی که درباره آن گفت وگو می کنیم به روسیه هم مربوط است.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی اعلام کرد که باراک اوباما خواهان خروج روسیه از چیزی که پیشتر گروه هشت بود بوده است.

گروه هفت انجمنی از کشورهای صنعتی است که انگلیس، آمریکا، آلمان، کانادا، ژاپن، ایتالیا و فرانسه را کنار هم جمع می نماید. روسیه در سال 1997 به این گروه پیوست اما در سال 2014 و پس از تحولت اوکراین و بروز تنش بیشتر در روابط با روسیه، کشورهای غربی تصمیم گرفتند به چارچوب گروه هفت بازگردند.

در همین حال، یکی از منابع دیپلماتیک فرانسه نیز گفت، پذیرش مجدد روسیه در این گروه به پیشرفت در روند سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وی ادامه داد: ما آگاه شده ایم که آمریکا به دنبال بازگرداندن روسیه به این گروه در سال آینده میلادی است. اوکراین مساله ای مهم است. شرایطی وجود دارد که به نفع بعضی از پیشرفت ها در این زمینه منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 29

به "موافقت ترامپ با دعوت روسیه به نشست 2020 گروه 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت ترامپ با دعوت روسیه به نشست 2020 گروه 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید