ترامپ: روسیه به گروه هفت بازگردد

به گزارش دوست بلاگ، رئیس جمهوری آمریکا خواهان بازگشت روسیه به گروه هفت موسوم به کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا شد.

ترامپ: روسیه به گروه هفت بازگردد

به گزارش بامداد چهارشنبه رویترز، دونالد ترامپ در گفت و گو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: فکر می کنم بسیار مناسب است ببینیم روسیه به جمع پیشرفته ترین اقتصادهای جهان بازگردد.

وی در حین حمایت از بازگشت روسیه با انتقاد مجدد از سیاست های رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: باراک اوباما خواهان خروج روسیه از گروه هشت بود.

ترامپ اضافه کرد: در صورت بازگشت روسیه به گروه هشت ما حرف های زیادی با روسیه برای گفتن داریم.

روسیه پس از بحران اوکراین در سال 2014 از این گروه کنار گذاشته شد. به این ترتیب گروه 8 به گروه 7 تغییر نام داد.

در پی انقلاب اوکراین و اشغال بخشی از خاک این کشور ازسوی ارتش روسیه و پیوستن منطقه کریمه به روسیه و شکاف به وجود آمده بین روسیه و غرب، سران هفت کشور صنعتی لغو عضویت روسیه از گروه جی هشت را به طور غیررسمی اعلام کردند.

این نخستین بار نیست که ترامپ از بازگشت روسیه به جمع این کشورها حمایت می نماید. او سال گذشته هم در آستانه برگزاری نشست گروه 7 خواهان بازگشت روسیه به جمع این کشورها شد.

نشست گروه 7 سال 2019 در فرانسه از تاریخ دوم تا چهارم شهریور در تفرجگاه ساحلی بیاریتز برگزار می گردد.

انتظار می رود در مجموع 24 هیات خارجی همراه با رهبران گروه 7 شامل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز شنبه 24 اوت از سوی امانوئل مکرون در یک شام غیر رسمی پذیرایی شوند.

در این نشست، نمایندگانی از اتحادیه اروپا و سازمان های مهم بین المللی مانند سازمان ملل متحد، صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی نیز شرکت خواهند داشت.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2395

به "ترامپ: روسیه به گروه هفت بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: روسیه به گروه هفت بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید