معبدی که به وسیله دریا بلعیده شد!

به گزارش دوست بلاگ، تاناه لوط معبد خدای دریاها که بر روی تخته سنگ دریایی عظیمی قرار گرفته و مارهای سمی نگهبانان آن هستند، یکی از دیدنی های جزایر بالی است.

معبدی که به وسیله دریا بلعیده شد!

جزر و مد آب، اواج خشمگینی که به صخره کوبیده میشوند و خورشیدی که نارنجی تر از همواره غروب می نماید، همه از دلایلی است که نباید بازدید از این معبد دریای را از دست داد، بنابریان با ما همراه باشید...

در قرن شانزدهم میلادی هنگامی که Dang Hyang Nirartha از این ساحل می گذشت، برای دقایقی محو عظمت دریا و این صخره شده. ماهیگیران او را که فرد مذهبی سرشناسی در آن دوران بود، شناختند و دعوتش کردند که شب را در ساحل مهمان آن ها باشد. صبح رسید و او با ماهیگیرها درمیان گذاشت که به هنگام دیدنی برخورد امواج با صخره، احساس پاک و روحانی به او دست داد و در نظرش آنجا مکانی مناسب برای ساخت معبدی برای پرستش خدای دریاها آمد، بنابراین اولین تیشه بر سنگ صخره کوبیده شد تا امروز، تاناه لوط علاوه بر عبادتگاه، به مکانی جهانگردی نیز تبدیل گردد. طی سال ها بر روی این صخره بزرگ، در اثر برخورد امواج و جزر و مد، سوراخ هایی بوجود آمده که مارهای سمی در آن لانه کردند، البته محلی ها معتقدند مارها تنها از معبد در برابر ارواح خبیث و شیطانی مراقبت می نمایند و برای مردم آزاری ندارند. این معبد دریایی در شمال غربی جزایر بالی قرار گرفته و این روزها به نمادی فرهنگی مذهبی برای این جزیره و محلی برای سرگرمی، دیدن و عکاسی حرفه ای برای جهانگرد ها تبدیل شده، البته بازار ماهی و صنایع دستی محلی را هم نباید فراموش کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 16412

به "معبدی که به وسیله دریا بلعیده شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبدی که به وسیله دریا بلعیده شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید