مصرف خود سرانه مسکن ها چه بلایی برسرما می آورد؟

به گزارش دوست بلاگ، میزان/ احمد رهنمای چیت ساز ضمن بیان عوارض مصرف خودسرانه قرص های آرامبخش و مسکن در مورد تفاوت آن ها بیان نمود: قرص های مسکن ها نظیر استامینوفن دارو های تسکین دهنده درد هستند و تحت عنوان سداتیوها شناخته می شوند، درحالی که دارو های آرامبخش برای کاهش مسائل عصبی و روحی نظیراسترس مورد استفاده قرار می گیرند و به دو دسته آرامش بخش و خواب آور تقسیم می شوند.

مصرف خود سرانه مسکن ها چه بلایی برسرما می آورد؟

جهت دریافت خدمات آلاچیق حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

وی اضافه کرد: قرص های آرامبخش نظیرآلپرازولام بدن را آرام می نمایند و از قرص های خواب آور مثل دیازپام نیز برای درمان بی خوابی استفاده می گردد.

احمدی گفت: مصرف مداوم مسکن ها می تواند با عوارضی نظیرکم خونی، کاهش گلبول های سفید، کاهش قند خون و همچنین ابتلا به یرقان در درازمدت همراه باشد.

این داروساز بیان نمود: مصرف خودسرانه، مداوم و بیش از اندازه از آرامبخش ها نیز منجر به خواب آلودگی، سرگیجه، منگی، خشکی دهان، تهوع، تپش قلب، ضعف عضلانی، تاری دید، کاهش فشارخون و در برخی موارد تشنج می گردد.

احمدی با بیان اینکه مصرف آرامبخش ها سبب کاهش مهارت افراد می گردد، ادامه داد: افرادی که از این قرص ها استفاده می نمایند، برای جلوگیری از بروز حادثه علاوه بر پرهیز از رانندگی باید از کار کردن با ماشین آلات خود داری نمایند.

وی ضمن تاکید بر احتیاط در مصرف دارو های مسکن، مطرح کرد: مصرف خودسرانه و بیش از اندازه مسکن ها می تواند باعث مسمومیت گردد که با علائمی نظیر سیانوز (کبودی)، تب، استفراغ و حتی کما بروز پیدا می نماید.

احمدی در مورد راه های درمان مسمومیت ناشی از مصرف مسکن ها اظهار کرد:شست و شوی معده، وادار کردن بیماربه استفراغ، استفاده و پادزهر استامینوفن از راه های مقابله با مسمویمت ناشی از مصرف بیش از اندازه مسکن ها هستند.

این داروساز گفت: مصرف بیش از اندازه از آرامبخش ها نیز موجب مسمومیت دارویی می گردد که با عوارضی نظیر نفس تنگی، خواب آلودگی، اشکال در تکلم و تعادل، کاهش عقلانیت، افت فشارو کاهش ضربان بروز پیدا می نماید.

وی ادامه داد: برای درمان این نوع مسمومیت دارویی علاوه بر کوشش برای کنترل تنفس، افزایش فشار و وادار کردن بیماربه استفراغ باید از قرص زغال استفاده گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4866

به "مصرف خود سرانه مسکن ها چه بلایی برسرما می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف خود سرانه مسکن ها چه بلایی برسرما می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید