محققان به یاری نانوذرات گاز های گلخانه ای را به سوخت تبدیل می نمایند

به گزارش دوست بلاگ، محققان نانوذرات کاتالیستی فعال شونده با نور ساخته اند که قادر است دی اکسیدکربن و متان را به گازی تبدیل کند که از این گاز برای فراوری سوخت و کود شیمیایی استفاده می گردد.

محققان به یاری نانوذرات گاز های گلخانه ای را به سوخت تبدیل می نمایند

جهت دریافت خدمات نقشه ساخت ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، محققان دانشگاه رایس پیروز به ارائه نانوذراتی شدند که قادر است میزان دی اکسیدکربن فراوری شده در صنایع را کاهش دهد. این نانوذرات کلید فرآیند فراوری نوعی گاز سنتزی بوده که از آن برای فراوری سوخت و کود شیمیایی می توان استفاده کرد.

در این پروژه محققان دانشگاه رایس با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه کالیفرنیا روشی ارزان و با مصرف انرژی پایین برای فراوری این گاز سنتزی موسوم به سینگاز ارائه کردند.

نائومی هلاس از محققان این پروژه می گوید: سینگاز با چند روش مختلف فراوری می گردد، یکی از این روش ها رفورمینگ خشک متان است که اهمیت آن در حال افزایش است. دلیل اهمیت این روش آن است که ورودی این فرآیند متان و دی اکسیدکربن بوده که این دو ماده از جمله مهم ترین گاز های گلخانه ای هستند.

سینگاز با ترکیب منوکسیدکربن و گاز هیدروژن به دست آمده از گاز طبیعی، ذغال سنگ و دیگر منابع قابل فراوری است. براساس گزارشی که در سال 2017 منتشر شد، سینگاز مورداستفاده برای فراوری سوخت و مواد شیمیایی مختلف در صد ها کارخانه موجود در سراسر دنیا ارزش سالانه بیش از 41.3 میلیارد دلار دارد.

استفاده از کاتالیست برای این فرآیند اهمیت زیادی دارد، در حال حاضر برای شکستن هیدروکربن ها از ترکیب بخار و کاتالیست استفاده می گردد. اتم های هیدروژن با هم جفت شده تا گاز هیدروژن ایجاد گردد و اتم های کربن نیز با اکسیژن تشکیل منوکسید کربن می دهند. در رفورمینگ خشک، اتم های اکسیژن به جای بخار از دی اکسیدکربن تامین می گردد.

با این حال رفورمینگ خشک به دلیل دما و انرژی مورد احتیاج بالا چندان مورد توجه نیست.

این گروه تحقیقاتی نانوذرات فعال شونده با نور ساختند که می تواند انرژی ورودی را به واکنش شیمیایی تبدیل کند. لینان ژو از محققان این پروژه می گوید: کارایی بالا در این واکنش اهمیت زیادی دارد، اگر شما به فردی بگویید که یک کاتالیست با کارایی واقعی دارید از شما خواهد پرسید که چقدر این کاتالیست دوام دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2827

به "محققان به یاری نانوذرات گاز های گلخانه ای را به سوخت تبدیل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان به یاری نانوذرات گاز های گلخانه ای را به سوخت تبدیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید