لزوم اصلاح نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده صنایع

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/فارس رئیس اتاق بازرگانی فارس از وزیر اقتصاد درخواست کرد به نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده صنایع تبدیلی و قیمت گذاری گندم و چغندر ورود نموده و نظامی عادلانه در این حوزه ها پیاده کند.

لزوم اصلاح نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده صنایع

جمال رازقی عصر چهارشنبه 14 آبان در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی فارس که با حضور وزیر امور مالی و دارایی برگزار گردید، با انتقاد از نظام مالیاتی کشور، گفت: نظام مالیاتی عادلانه نیست و متاسفانه 65 درصد بار مالیاتی کشور بر دوش فراوری کنندگان است.

او ادامه داد: نظام مالیاتی عادلانه این است که دریافت مالیات از تمام بخش ها انجام گردد نه اینکه عمده بار مالیات برعهده بخش فراوری باشد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس همچنین خواهان توجه به فعالیت بانک های خصوصی شد و بیان کرد: این بانک ها از 7 دولت آزادند و هیچ پاسخی پیرامون پول هایی که از مردم استان در قالب سپرده گرفته اند به هیچ کس حتی به شخص استاندار هم نمی دهند و در هیچ جلسه ای حضور ندارند.

رازقی یادآور شد: کشور تجربه فعالیت نهادهای پولی بدون نظارت را دارد و هنوز هم یادمان نرفته که در دولت های قبلی چگونه موسسات فاقد مجوز پول مردم را با وعده نرخ سودهای انچنانی دریافت د و پس ندادند و آنچه روی دست کشور ماند تاوان سنگینی بود که با برداشتن 37 هزار میلیارد تومان از جیب مردم و دادن آن به سپرده گذاران ، همچنان سپرده گذاران دیگری داریم که مالباخته هستند که باید با آنها هم تسویه حساب گردد.

او اضافه نمود: بانک های خصوصی به هیچ عنوان تابع سیاست های نظام نیستند و به طور واضح از حضور در جلسات حمایت از فراوری سرباز می زنند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: مشکل مهم ما با بانک ها ارائه نشدن قرارداد به فعالان بخش خصوصی است و وام گیرنده نمی داند که در این قراردادها چه مواردی ذکر شده است؟

رازقی از بانک ها به عنوان بزرگترین مانع فضای کسب و کار یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه توزیع تسهیلات بین بخش های فراوریی، خدماتی، کشاورزی و سایر بخش های مالی وجود ندارد و حوزه فراوری کمترین و حوزه خدمات بیشترین سهم را از تسهیلات بانکی می برند که این معضل نشان دهنده کم توجهی بانک مرکزی به عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات است.

  • درب ضد سرقت

    درب ضد سرقت و ضد حریق | برای اینکه امنیت خاطر بیشتری داشته باشید از درب های امنیتی ضد سرقت و ضد حریق استفاده کنید.

  • تور مالزی

    تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 739

به "لزوم اصلاح نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اصلاح نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید