قالیباف: چهار هزار پیشنهاد درباره بودجه طرح شده است

به گزارش دوست بلاگ، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح 4 هزار پیشنهاد بودجه ای از سوی نمایندگان مجلس، توضیحاتی درخصوص نحوه رسیدگی به پیشنهادات وکلای مردم درخصوص بودجه ارائه کرد.

قالیباف: چهار هزار پیشنهاد درباره بودجه طرح شده است

به گزارش ایلنا، در نوبت اول جلسه صحن علنی امروز چهارشنبه 6 اسفند مجلس و در زمان آنالیز لایحه بودجه سال 1400، محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان طی سخنانی گفت: نمایندگان پیشنهادات خود درباره لایحه بودجه را در موعد مقرر ارائه می نمایند، هر چند ما ملزم نبودیم، اما به روشی که هیات رئیسه پیشنهاد داد، عمل نموده و علاوه بر اینکه پیشنهاد در سیستم و مانیتور ثبت شد، در یادداشتی نیز درج شده و به هیات رئیسه دادیم که این موضوع خلاف آیین نامه است.

وی با بیان اینکه من پیشنهادی در بند الحاقی 3 تبصره 8 داشتم که این پیشنهاد چاپ شده بود و یادداشت نیز ارائه شده بود، افزود: در زمان رأی گیری آقای امیرآبادی مطرح کردند که اصل تبصره رأی گیری می گردد، در حالی که اصل و بند های الحاقی رأی گیری شد.

وی با بیان اینکه از صبح از صحن علنی مجلس خارج نشده و براساس آیین نامه در موعد مقرر پیشنهاد خود را مطرح کردم، افزود: آقایان در روز روشن و در برابر 270 نماینده خلاف آیین نامه عمل می نمایند که پذیرفتنی نیست. باید در اجرای آیین نامه دقت کنید تا حق وکلای مردم تضعیف نگردد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما می خواهیم برای کل کشور نظر دهیم، توضیح داد: فکر نکنم دبیران هیات رئیسه بتوانند از پیشنهادات نمایندگان جلوگیری نمایند. از آنجایی که طبق روال عمل کردم، انتظار دارم فرصتی برای طرح پیشنهادم فراهم گردد.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: پیشنهاداتی مانند بازگشت به لایحه، اصلاح کل، اصلاح جزء، الحاق کل، الحاق پیوست و... مطرح شده است، در واقع حدود 4 هزار پیشنهاد درباره لایحه طرح شده که اگر بخواهیم به همه آن ها رسیدگی کنیم، زمان بسیار زیادی باید صرف گردد.

وی افزود: در حال حاضر در تبصره 8 بخش درآمدی بودجه هستیم و مسلماً زمان زیادی باید صرف رسیدگی به تبصره های باقی مانده در بخش درآمدی گردد. از سوی دیگر آنالیز بخش هزینه ای بودجه از درآمدی آن زمانبرتر است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به زمانی که صرف آنالیز مصوبات مجلس درباره بودجه سال آینده در شورای نگهبان می گردد و اصلاح ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق و صحن علنی، ادامه داد: با فرایند کنونی نمی توانیم لایحه بودجه را در 2 ماه نیز جمع بندی کنیم.

قالیباف با بیان اینکه پیشنهادات مطرح شده بعضی نمایندگان 30 یا 40 رأی می آورد، گفت: من برای عبور از پیشنهادات نمایندگان اجازه گرفتم. اگر بخواهیم آیین نامه را رعایت کنیم، آنالیز و تصویب تبصره 8 تا روز یکشنبه ادامه داشت که این امر امکانپذیر نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9442

به "قالیباف: چهار هزار پیشنهاد درباره بودجه طرح شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: چهار هزار پیشنهاد درباره بودجه طرح شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید