فینالیست های مدال کارنگی 2021 نویدبخش امید و گریز از واقعیت

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین - از کتابی مصور درباره پیاده روی یک پدر و پسر در کوه ها، تا داستان شیری خسته که عظمت و شکوه طبیعت را به تصویر می کشد، کتاب هایی که امسال برای دریافت قدیمی ترین جایزه کتاب کودک رقابت می کنند، به خاطر ارائه امید و گریز از واقعیت در دوران قرنطینه مورد تحسین داوران قرار گرفتند.

فینالیست های مدال کارنگی 2021 نویدبخش امید و گریز از واقعیت

مدال کلیپ کارنگی برای بهترین رمان کودک و مدال کیت گرین اِوِی برای بهترین تصویرگری کتاب کودک به ترتیب از سال 1936 و 1955 در حال اجرا هستند. مدال کارنگی با قضاوت کتابداران حوزه کودک برندگانی نظیر آرتور رنسام و فیلیپ پولمن داشته و مدال گرین اِوِی به برخی از محبوب ترین تصویرگران انگلیسی ازجمله شرلی هیوز و کوئنتین بلیک رسیده است.

هشت عنوان برای دریافت مدال کیت گرین اِوِی در فهرست نهایی قرار گرفتند. کاترین رینر، برنده پیشین، برای آرلو، شیری که نمی تواند بخوابد، در کنار پیاده روی پیت اُسوالد، ستاره ها از کجا آمدند پونام میستری، داستانی درباره شکل گیری آسمان شب؛ و استاربرد از شارون کینگ-چای که افسانه ای درباره عشق و آزادی همراه با تصاویری از طبیعت است، در میان این عناوین به چشم می خورند.

الن کراژوسکی، رئیس هیات داوران گفت: امیدواریم کتاب های برجسته فهرست نهایی امسال با موضوع آزادی، طبیعت و سفر به دنیای واقعی الهام بخش و نیرودهنده خوانندگان کوچک باشد و امید و راه گریزی برای آنها در دوران قرنطینه فراهم آورد.

رینر، نویسنده و تصویرگر آرلو گفت می خواست کتابی خلق کند که نه تنها زیبا باشد؛ بلکه به خواباندن بچه ها کمک کند و اضطرابشان را از بین ببرد؛ بدون آنکه پیامش زیاد از حد آمرانه باشد. او گفت: اضطراب چیز جدیدی نیست؛ گرچه امروز بیش از هر زمان دیگری در میان افراد کم سن وسال شیوع دارد، و من فکر می کنم آنها بیش از همه ما تحت تاثیر این همه گیری قرار گرفته اند. با خواندن این کتاب برای بچه های خودم متوجه شدم دقیقا کارکردی که می خواستم را دارد. آرامشان کرد، آنها را از صفحه نمایش وسایل دیجیتال دور کرد و برای استراحت و آرامش آماده شدند. می خواستم کتابم احساسی واقعی از فضا و مکان داشته باشد.

بسکمک از عناوین منتخب مدال کارنگی هم به موضوع آزادی و فضا پرداخته اند. جیسون رینالدز، سفیر ملی ادبیات کودک ایالات متحده برای هر دو جهت را نگاه کن نامزد شده که داستان هایی درباره ماجراهای بچه هایی است که بدون نظارت از مدرسه به خانه می فرایند. منجیت من، برای اولین رمان-شعر خود بدو، شورش کن در فهرست نهایی قرار گرفته که در آن دختری از ازدواجی که برایش ترتیب داده اند، می گریزد. و الیزابت آسِوِدو با وقتی فرود می آیی، دست بزن درباره دو دختری که پدرشان را از دست داده اند، در این فهرست حضور دارد.

برنده هر دو جایزه 16 ژوئن اعلام خواهد شد.

فینالیست های مدال کارنگی 2021

وقتی فرود می آیی، دست بزن از الیزابت آسِوِدو

دختری که به زبان خرس حرف می زند از سوفی اندرسون

دختری که درخت شد از جوزف کوئلیو و تصویرگری کیت میلنر

در ساحل نیمه شب از مری-لوییس فیتزپاتریک

بدو، شورش کن از منجیت من

هر دو جهت را نگاه کن از جیسون رینالدز

سرچشمه های سکوت از روتا سِپِتیز

کوه پژواک از لارن وُلک

فینالیست های مدال کیت گرین اِوِی

استاربرد با تصویرگری و نویسندگی شارون کینگ-چای

پرنده درونم با تصویرگری سارا لاندبرگ

امروز روز بدون پول است با تصویرگری و نویسندگی کیت میلنر

ستاره ها از کجا آمدند با تصویرگری و نویسندگی پونام میستری

پیاده روی با تصویرگری و نویسندگی پیت اُسوالد

آهسته می رود با تصویرگری و نویسندگی دیوید یومِت

آرلو، شیری که نمی تواند بخواند با تصویرگری و نویسندگی کاترین رینر

کوچک در شهر با تصویرگری و نویسندگی سیدنی اسمیت

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9386

به "فینالیست های مدال کارنگی 2021 نویدبخش امید و گریز از واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فینالیست های مدال کارنگی 2021 نویدبخش امید و گریز از واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید