فناوری 415 سایت ارتباطی در لرستان ارتقا یافت

به گزارش دوست بلاگ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: فناوری 415 سایت ارتباطی این استان با هدف دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و برخورداری مناطق محروم ارتقا داده شد.

فناوری 415 سایت ارتباطی در لرستان ارتقا یافت

شهاب حیدری روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه ارتباطات مناطق محروم اضافه نمود: در بخش دوم مرحله هشت توسعه شبکه ارتباطات سیار، تجهیزات 415 سایت ارتباطی استان با هدف باعث افزایش نقاط تحت پوشش، کیفیت مکالمات و سرعت شبکه اینترنت به اپراتورهای نسل سه و چهار ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان توضیح داد: همچنین در بخش دیگر این طرح، ایجاد 77 سایت برای نقاط کور ارتباطی در دستور کار واقع شده است که تا به امروز 17 سایت به بهره برداری رسیده است.

حیدری گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی برای تسهیل امور مالی، آموزشی، کاهش شکاف دیجیتال و همچنین تحقق عدالت ارتباطی در مناطق روستایی دارای اهمیت بسیاری است.

وی ادامه داد: با این اقدام در شرایط کنونی کشور، تمامی مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم می توانند هرچه سریع تر از آموزش مجازی و همچنین خدمات الکترونیکی استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: پایدار نگه داشتن زیرساخت های ارتباطی یکی از ضروری ترین بخش ها در مواقع بحران است بنابراین تکمیل پوشش و افزایش ظرفیت برای دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات، نیازمند همکاری تمامی نهادها و سازمان های اجرایی استان است.

حیدری گفت: با توجه به ملی بودن بحث ارتباطات، تمامی دستگاه های اجرایی می توانند خدمات خود را در تمامی نقاط استان به مردم ارائه دهند که این مهم در روستاها منجر به توسعه کارآفرینی و درآمدزایی می گردد.

550 سایت تلفن همراه در لرستان وجود دارد.

بیش از یک میلیون و 410 هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و 67 هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، 93 درصد روستاها و حدود 99 درصد جاده های اصلی این استان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8537

به "فناوری 415 سایت ارتباطی در لرستان ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری 415 سایت ارتباطی در لرستان ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید