فارین پالیسی: آمریکا تنها بخشی از تحریم های ایران را لغو می نماید

به گزارش دوست بلاگ، منابع آمریکایی اعلام کردند واشنگتن میخواهد در مقابل لغو بعضی تحریم های ایران، تهران را به پایبندی به برجام متعهد کند.

فارین پالیسی: آمریکا تنها بخشی از تحریم های ایران را لغو می نماید

به گزارش ، نشریه فارین پالیسی به نقل از منابع مطلع آمریکایی از طرح واشنگتن برای متعهد کردن ایران به توافق برجام اطلاع داد.

بر این اساس، منابع مطلع که نخواستند نامشان فاش گردد، اعلام کردند قرار است رابرت اقتصادی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا به مقامات مذاکره نماینده ایران در وین پیشنهاد کند در مقابل کاهش محدود تحریم های تهران، این کشور به پایبندی کامل به توافق برجام بازگردد.

این کاهش تحریم ها به اندازه ای خواهد بود که سیاستمداران داخلی آمریکا نتوانند به دولت بایدن حمله نمایند و رئیس جمهور را مورد انتقاد قرار دهند.

یک مقام آمریکایی نیز در این باره گفت: فرایند جداسازی و توافق برای لغو و یا کاهش بخشی از تحریم های اعمال شده از سوی دولت پیشین آمریکا بسیار پرزحمت است.

وعده آمریکا برای لغو بخشی از تحریم های ایران در حالی مطرح می گردد که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید نموده اند تنها در صورت لغو تمامی تحریم ها حاضر به اجرایی کردن تعهدات خود ذیل برجام هستند.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره نماینده ارشد هسته ای کشورمان که برای ادامه گفت وگو ها و نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر نموده، از شروع غنی سازی 60 درصدی اطلاع داد و گفت: هزار سانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده، اضافه می گردد.

تهران بارها تاکید نموده است در صورتی که آمریکا به عنوان تخطی نماینده اصلی توافق هسته ای به تعهدات خود پایبند باشد، ایران نیز به برجام پایبند خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9846

به "فارین پالیسی: آمریکا تنها بخشی از تحریم های ایران را لغو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارین پالیسی: آمریکا تنها بخشی از تحریم های ایران را لغو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید