غفاری: سلامت اقتصادی باید اولویت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال باشد، ضعف مدیریتی با استفاده از افراد متخصص جبران می گردد

به گزارش دوست بلاگ، عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در سال های 2006 و 2007 می گوید که مجمع فدراسیون باید به فردی رأی بدهد که سلامت اقتصادی دارد.

غفاری: سلامت اقتصادی باید اولویت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال باشد، ضعف مدیریتی با استفاده از افراد متخصص جبران می گردد

حسن غفاری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال و رقابت چهار کاندیدای تأیید صلاحیت شده در روز 10 اسفندماه گفت: برای احراز پست مدیریت، در فدراسیون فوتبال فوتبال، صنعت، سیاست و هر کجایی که باشد، سلامتی اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد. مهم ترین اصل این است که افراد برای مسائل اقتصادی به دنبال پست مدیریتی نباشند که به این بهانه بخواهند رئیس شوند.

وی اضافه کرد: اگر معیاری باشد که سلامت اقتصادی افراد سنجیده گردد، اولین فاکتور برای مدیریت در ایران همین مسئله خواهد بود. مسائل و فاکتورهای دیگر مدیریتی، همچون ورزشی بودن، مدیریت و... بعد از سلامت اقتصادی است. اگر من رأی داشته باشم، اولین نفر به کسی رأی می دهم که سلامت اقتصادی داشته باشد و بعد از آن معیارهای ورزشی بودن و مدیریت برای من اهمیت دارد.

رئیس پیشین کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال با اشاره به سابقه ورزشی بودن افراد گفت: مگر یزدانی خرم والیبالیست بود؟ او اما والیبال ما را متحول کرد. اگر روزی از ژاپن امتیاز می گرفتیم، خشنود می شدیم، اما با تحولی که یزدانی خرم در والیبال ایران ایجاد کرد تیم هایی چون ژاپن و کره دیگر برای ما حریفی محسوب نمی شوند. صفایی فراهانی ورزشی نبود و هیچ وقت فوتبال بازی نکرد، اما در فوتبال ایران تحولاتی اساسی به وجود آورد چون فردی بود که سلامت اقتصادی داشت و کیسه ای از فوتبال برای خودش و اطرافیانش ندوخته بود.

غفاری گفت: باید ببینیم از میان چهار نفری که در انتخابات مانده اند، کدام یک سلامت تر هستند و به او رأی بدهیم، بعد از آن حتی اگر سابقه مدیریتی هم نداشته باشد، می توان با چیدن نفراتی که تخصص و سلامت دارند، کار را پیش برد. اگر سلامت اقتصادی نباشد، سایر فاکتورها به درد نمی خورد. این مسئله در سال های اخیر هیچ وقت ملاک و فاکتور اصلی نبوده و به همین دلیل مسائل امروز فوتبال را می بینیم.

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در سال 2006 و 2007 یادآور شد: از چهار نفری که نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هستند، به جز علی کریمی که تازه وارد عرصه مدیریتی شده، همگی رکوردهایی داشته اند. کریمی هم رکوردهای اقتصادی اش در دوران بازیگری ثبت شده و هر کدام که سلامت اقتصادی داشته باشد، برای ریاست فدراسیون فوتبال اصلح تر است. وقتی دیدید دربان یک اداره رشوه می گیرد، بدانید رئیس آن اداره سارق است، وگرنه آن دربان جرأت رشوه دریافت پیدا نمی کند. به همین دلیل می گویم که سلامت اقتصادی افراد اهمیت زیادی دارد و دائماً روی آن تأکید می کنم.

وی ادامه داد: شهاب الدین عزیزی خادم قبلاً در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بوده و سابقه مدیریتی در فوتبال دارد. کیومرث هاشمی زمانی که در سازمان تربیت بدنی معاون علی آبادی بود، عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال و سرپرست فدراسیون هم شد و رزومه کاری اش معین است. علی کریمی سابقه مدیریتی ندارد و آجورلو هم سابقه مدیریتی در باشگاه های پاس، استیل آذین و تراکتور را دارد و در نیروهای مسلح و سازمان ورزش شهرداری هم مدیریت ورزشی نموده است. یادم می آید وقتی در فدراسیون فوتبال بودم از فیفا به ایران آمده بودند و می خواستند امکانات ورزشی ما در سطح شهر را ببینند. دو زمین چمن مصنوعی شهرداری را نشان آنها دادیم که در بوستان ها توسط سازمان ورزش شهرداری احداث شده بود. این زمین ها را آجورلو احداث کرد و برای کشور هم ماندگار شد.

غفاری با بیان اینکه چهار نامزد ریاست فدراسیون فوتبال برای او اولویت بندی دارند، گفت: بین نفرات حاضر در انتخابات، آجورلو پرونده مدیریتی بهتری نسبت به سایر نفرات دارد. اگر بخواهم به ترتیب بگویم آجورلو فردی است که فوتبالی بوده، فوتبال بازی نموده و سابقه مدیریت هم دارد. درباره سلامت اقتصادی او هم من چیز بدی نشنیده ام. انتخاب دوم من علی کریمی است که هم فوتبالی بوده و هم مسئله اقتصادی نداشته و شاید ضعف تجربه مدیریتی داشته باشد، اما می تواند با چیدن افراد با تجربه در فدراسیون این ضعف را جبران کند. دو نفر دیگر هم قبلاً در فدراسیون فوتبال بوده اند و پرونده آنها معین است و اگر قرار بود کاری انجام دهند، انجام داده اند و به طور مشترک باید انتخاب سوم باشند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9056

به "غفاری: سلامت اقتصادی باید اولویت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال باشد، ضعف مدیریتی با استفاده از افراد متخصص جبران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غفاری: سلامت اقتصادی باید اولویت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال باشد، ضعف مدیریتی با استفاده از افراد متخصص جبران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید