عطایی: فاصله ساختاری زیادی با والیبال سطح اول دنیا داریم، حضور در نیمه نهایی المپیک برای ما زود است

به گزارش دوست بلاگ، بهروز عطایی، مربی پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: رسیدن به اهداف عظیم والیبال ایران با تغییر سرمربی، یک تفکر سطحی است.

عطایی: فاصله ساختاری زیادی با والیبال سطح اول دنیا داریم، حضور در نیمه نهایی المپیک برای ما زود است

بهروز عطایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص عدم تمدید قرارداد ایگور کولاکوویچ توسط فدراسیون والیبال گفت: شیوع گسترده کرونا و توقف رویدادهای ورزشی در دنیا باعث شد تا بعضی کشورها به اصلاح و اتخاذ تدابیر جدید در سیاست های خود بپردازند. بعضی ها این مشکل را به فرصت تبدیل و کشورهایی مثل لهستان و فرانسه نیز، قرارداد سرمربیان تیم های ملی والیبال خود را تمدید کردند.

سرمربی تیم والیبال کاله ادامه داد: فدراسیون والیبال ایران اما تصمیم گرفت که دوره ای تازه را با یک مربی جدید شروع کند. در واقع فدراسیون به این نتیجه رسید که تیم ملی با کولاکوویچ به اهداف عظیم خود نمی رسد و احتیاج به تغییر دارد. البته در این بین باید اهداف خود را معین کنیم و به این نتیجه برسیم که آیا فقط با تغییر سرمربی به این خواسته ها می رسیم. این در واقع یک تفکر سطحی است.

عطایی گفت: والیبال ما هنوز، فاصله ساختاری زیادی با والیبال سطح اول دنیا دارد. پتانسیل والیبال ایران بالاست، ولی از نظر ساختاری همچنان با قدرت های سنتی دنیا مثل روسیه و ایتالیا فاصله داریم. کوبا هم پتانسیل بالایی از بازیکنان دارد، ولی هرگز قهرمان دنیا و المپیک نمی گردد. ما باید صندلی خود را در بین هشت تیم برتر دنیا حفظ کنیم. به نظر من، صعود به مرحله دوم المپیک برای تیم ملی ایران، نتیجه قابل قبولی است. حضور در نیمه نهایی المپیک برای ما زود است و در صورت تحقق این امر، یک شگفتی به حساب می آید.

مربی پیشین تیم ملی والیبال ایران در خصوص مربی بعدی تیم ملی توضیح داد: باید به سراغ مربیانی برویم که تکیه آنها بر کارهای تاکتیکی و تکنیکی است و نه فقط قدرت بدنی. می توان با مربیان عظیم، کارهای عظیمی در تیم ملی انجام داد.

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: تیم ملی ایران پس از ولاسکو، ثباتی در پست سرمربی نداشته که این بر خلاف رویه قدرت های عظیم دنیا است. آنها ثبات ذاتی در این زمینه دارند. تیم ملی ایران، پتانسیل مطرح شدن در سطح دنیا را دارد و باید تغییرات مثبتی در آن انجام گردد.

عطایی در سرانجام در خصوص تیم کاله گفت: ما به محض توقف لیگ با همه بازیکنان تسویه حساب کردیم و ظرف کمتر از 10 روز، مبلغ قرارداد بازیکنان پرداخت شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4433

به "عطایی: فاصله ساختاری زیادی با والیبال سطح اول دنیا داریم، حضور در نیمه نهایی المپیک برای ما زود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطایی: فاصله ساختاری زیادی با والیبال سطح اول دنیا داریم، حضور در نیمه نهایی المپیک برای ما زود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید