صدر نشینی یک فیلم ترسناک در آمریکای شمالی

به گزارش دوست بلاگ، روزنامه بانی فیلم: به لطف نمایش ضعیف تر از انتظار فیلم Inferno در بدو اکران آن، فیلم تا حدی ترسناک و قدری طنزدار Boo A Madea Halloween که مرتبط با ایام توام با ترس و دلهره هالووین است. رتبه اولش را در جدول پرفروش های سینمای آمریکای شمالی برای دومین هفته متوالی حفظ کرد و بر بام تماشاخانه های این منطقه از دنیا نشست و در این راه 6/16 میلیون دلار فروخت.

صدر نشینی یک فیلم ترسناک در آمریکای شمالی

تنزل در فروش بو، یک هالووین ماده آیی نسبت به آمار هفته اول آن از 41 درصد فراتر نرفت و این مسئله به اضافه اکتفای Inferno به ارقام فروشی که حداقل 10 میلیون دلار کمتر از حدود پیش بینی شده برایش بود، سبب شد هالووین ماده آیی که ساخته تایلر پری است حکومت خود و فیلم های هالووینی را بر سینماهای دو کشور آمریکا و کانادا استمرار بخشد و مجموع فروش اش را بعد از 12 روز اکران به رقم 52 میلیون دلار برساند که برای فیلمی با بودجه فراوری 20 میلیون دلاری و کاملاً دور از Block Busterهای هالیوودی دستاوردی کاملاً قابل احترام است. اصولاً نمایش هفته دوم این فیلم در گیشه ها با احتساب عکس العمل هایی که معمولاً شامل حال فیلم های ترسناک و به ویژه آثار دوران هالووین می گردد، بسیار خوب بوده است و این دستاورد در شرایطی حاصل آمده که یک هالووین ماده آیی هفته پیش آغاز اکرانی 5/28 میلیون دلاری را تجربه نموده بود.

قیاس با ماده آهای قبلی

دو نسخه قبلی فیلم های موسوم به ماده آ که یکی حفاظت از شاهدان نام داشت و دیگری خانواده بزرگ شاد، آغاز اکران هایی بالاتر از 25 میلیون دلار داشتند اما در دومین هفته اکران شان 60 درصد تنزل در فروش را متحمل شدند. اضافه بر این فیلم سال 2013 تایلر پری به نام یک کریسمس ماده آیی که ویژه ایام کریسمس و تعطیلات آن بود، در دومین هفته پخش اش 48 درصد کمتر از هفته اول نمایش اش فروخت و بر این اساس تصور می شد که فیلم جدید تایلر پری نیز حدود 55 درصد نزول در فروش در قیاس با هفته قبلی داشته باشد و این حدس بخصوص به سبب آمار بالای فروش فیلم در هفته نخست اکرانش قوت گرفته بود. با این همه شور مردم برای دیدن این فیلم در سطحی بالا ماند و همین مسئله سبب شد ماده آی جدید در صدر جدول بماند.

سونی و برنامه ریزی برای آینده

همه اینها موجب شد Inferno فیلم حادثه ای جدید شرکت سونی پیکچرز از رده دوم بالاتر نیاید و به فروشی 15 میلیون دلاری اکتفا کند که برای وابستگان این فیلم رقمی ناامید کننده بود و این بخصوص زمانی باورپذیرتر می گردد که در نظر بگیریم این فیلم در فزون تر از 3500 سالن در سطح آمریکا و کانادا اکران شده است. آغاز اکران این فیلم 5/67 درصد ضعیف تر از آغاز نمایش 2/46 میلیون دلاری فیلم فرشتگان و شیطان ها محصول 2009 بود و فاصله ای زیاد با آغاز اکران 77 میلیون دلاری فیلم کد داوینچی هم که 10 سال پیش اکران شد، داشت. با این اوصاف پیش بینی حاصل نهایی کار این فیلم سخت می نماید و شاید از مرز50 میلیون دلار چندان فراتر نرود. هفت سال فاصله بین Inferno و فیلم فرشتگان و شیاطین و نتایج حاصله سبب می گردد استودیوی سونی تفاوت های موجود را به طور کامل حس کند و برای آینده برنامه ریزی بهتری را داشته باشد. Inferno با بودجه ای 75 میلیون دلاری ساخته شده که این نیمی از مخارج فرشتگان و شیاطین است و با این اوصاف سونی می داند که از این پس چطور رفتار کند و در قبال این سری فیلم ها چه سیاست هایی را در پیش گیرد.

راه نجات ران هاوارد

شاید هم نزول Inferno در قیاس با آنچه در سال های اخیر با سایر فیلم های کارگردانی شده توسط ران هاوارد روی داده، جای تعجبی نداشته باشد زیرا فیلم شتاب در سال 2013 و در قلب دریا در سال 2015 نیز آغاز اکران های چندان بهتری نداشتند. البته راه آینده به سوی او هموارتر نشان می دهد زیرا قرار است یک فیلم زندگینامه ای را که درباره زلدافیتز جرالد است و جنیفر لارنس در آن رل اصلی را ایفا می نماید، بسازد و این موضوع و این هنرپیشه خاص که فیلم های اخیرش جملگی بسیار سودساز بوده اند، می توانند راه آینده ای بهتر را برای هاوارد هموار سازند و آغازی بر جبران ایرادات موجود در کارهای اخیر او باشد.

نزول سریع جک ریچر

جک ریچر: هرگز به گذشته برنگرد در دومین هفته نمایش اش در آمریکا و کانادا به رده سوم جدول پرفروش ها تنزل کرد و در حالی 55/9 میلیون دلار فروخت که این 2/58 درصد پسرفت را در قیاس با آمار هفته نخست اکران فیلم نشان می دهد. بعضی کارشناسان معتقدند این می تواند آغاز روند تنزل هر چه سریع تر فیلم و خارج شدن آن از صحنه در آینده نزدیک باشد. تام کروز مرد اول این فیلم که در سال 2012 نیز نقش این مامور مخفی ویژه را به بهترین شکل در قسمت نخست جک ریچر ایفا نموده بود، براساس نتایج سریعاً محو شوند. قسمت دوم می تواند به این نتیجه برسد که دوره این فیلم ها که تصور می شد یک فرانچیز جدید در زمینه کارهای جنایی باشد، به سرعت در حال خاتمه یافتن است و فقط فروش خوب فیلم در خارج از مرزهای آمریکای شمالی می تواند پارامونت شرکت سازنده فیلم را به ساختن و عرضه فیلم سوم وا دارد وگرنه آمار فیلم فعلی در آمریکا و کانادا برای چنان منظوری اصلاً کفایت نمی نماید.

از حسابدار تا اویجا

ابقای حسابدار در رده های بالای جدول و نشستن آن در رتبه چهارم به لطف استحکام نسبی این فیلم صورت پذیرفت و یا اینکه سومین هفته اکرانش را سپری می کرد، بیشتر از 38 درصد تنزل و فروش نداشت و به لطف فروش 4/8 میلیون دلاری اش در این هفته حالا 2/61 میلیون دلار در آمریکا و کانادا سودسازی نموده است و انتها در رده پنجم جدول به قسمت دوم فیلم ترسناک اویجا که نام جنبی آن ریشه شیطان است، برخورد می کنیم که این هفته 7 میلیون دلار تازه را به حساب سازندگان خود یعنی شرکت یونیورسال واریز کرد تا بعد از 12 روز پخش در آمریکا و کانادا 6/24 میلیون دلار درآمدسازی نموده باشد که برای فیلمی با بودجه فراوری 9 میلیون دلار رقم مناسبی است. اویجا هم مثل یک هالووین ماده آیی مدیون ایام موسوم به هالووین است که در آن ترس ها و دغدغه ها به شکل های مختلف به مردم یادآوری می گردد و به واقع زمانی برای زیستن توام با اضطراب است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: برترین ها
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 284

به "صدر نشینی یک فیلم ترسناک در آمریکای شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدر نشینی یک فیلم ترسناک در آمریکای شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید