سوگ جامه نگرشی شخصی و هنری به قصه رستم و سهراب دارد

به گزارش دوست بلاگ، نمایش سوگ جامه نگرش شخصی و هنری به داستان اساطیری شاهنامه فردوسی دارد.

سوگ جامه نگرشی شخصی و هنری به قصه رستم و سهراب دارد

ندا نوری بازیگر تئاتر, سینما و تلویزیون در خصوص نمایش سوگ جامه، در گفت و گو با خبرنگار گفت: من با میثم عباسی سال ها همکاری داشته ام و در جریان نگارش نمایشنامه سوگ جامه نیز بودم. من قلم و ایده های میثم عباسی را دوست دارم و از طرفی دخل و تصرف در داستان های اسطوره ای و از فیلتر انسان دیگری گذر کردن، برای من هم جذاب است. نمایش سوگ جامه متن فاخر و خوبی دارد.

نوری در خصوص نقش خود در نمایش سوگ جامه گفت: من نقش تهمینه مادر سهراب و همسر رستم را بازی می کنم. متن نمایشنامه سوگ جامه با تغییراتی از داستان اصلی شاهنامه نوشته شده؛ در داستان شاهنامه تهمینه به رستم نگفته که پسری دارد و رستم از این موضوع بی خبر بوده است؛ اما در نمایش سوگ جامه تهمینه اعتراف می کند که من برای رستم پیکی فرستاده و او را با خبر کرده ام.در این نمایش خانواده رستم دستمایه ابر قدرت ها هستند و همین سبب نابودی آن ها می شود.

وی اضافه کرد: از نظر من نمایش هایی در این سبک مخاطبان زیادی ندارد و فکر می کنم که اگر هدف ما جذب مخاطبان زیاد برای تماشای نمایش بود، باید یک کار کمدی و موزیکال انجام می دادیم. با این حال در نمایش سوگ جامه نگرش شخصی و هنری مطرح است که برای تماشا آماده شده و هر کسی برداشت خود را از نمایش دارد و همین موضوع بسیار جذاب است.

بازیگر نقش تهمینه با اشاره به اینکه داستان های اساطیری وجود دارد و اگر شخصی شاهنامه را نخوانده باشد، از داستان رستم و سهراب باخبر است، اظهار داشت: نویسنده های بزرگی در دوره ای می زیستند و داستان هایی را بنا به دوران های خود نوشته اند که البته گفته می شود، تاریخ تکرار می شود و ما هنوز هم ناحقی را می بینیم و این در تمام ادوار وجود داشته است. بنابراین زمانی که می بینید اتفاق ها و داستان های قدیمی هنوز هم در زندگی ها اتفاق می افتد، می توانید نگرش جدیدی بنا به قرنی که در آن زندگی می کنید به آن ها اضافه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2608

به "سوگ جامه نگرشی شخصی و هنری به قصه رستم و سهراب دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوگ جامه نگرشی شخصی و هنری به قصه رستم و سهراب دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید