سامسونگ با اگزینوس 2200 ممکن است اسنپدراگون 895 را شکست دهد

به گزارش دوست بلاگ، با توجه به گفته های یک افشاگر با نام کاربری TheGalox در توییتر، گویا تراشه پرچم دار بعدی سامسونگ یعنی اگزینوس 2200 بالاخره قادر خواهد بود همتای خود از کوالکام یعنی اسنپدراگون 895 را از میان بردارد.

سامسونگ با اگزینوس 2200 ممکن است اسنپدراگون 895 را شکست دهد

همان طور که می دانید، سامسونگ قصد دارد با همکاری با شرکت پرآوازه AMD، پردازنده ای را تحت نام اگزینوس 2200 تولید کند که در آن از پردازشگر گرافیکی AMD با معماری سفارشی RDNA 2 استفاده خواهد شد. از طرفی کوالکام هم در نظر دارد اواخر امسال از جدیدترین نسل از پردازنده خود با نام اسنپدراگون 895 رونمایی کند. بنابراین اوایل سال میلادی آینده شاهد رقابت شدیدی بین این دو شرکت خواهیم بود که گفته می شود برنده این رقابت، سامسونگ خواهد بود.

سال هاست که سامسونگ نتوانسته با پردازنده اگزینوس، از کوالکام با پردازنده های اسنپدراگون پیشی بگیرد؛ حتی امسال هم که خود شرکت کره ای وظیفه ساخت دو پردازنده اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 را بر عهده داشت، باز هم این اسنپدراگون بود که اندکی از رقیب خود عملکرد بهتری داشت. اما فاصله بین آن ها بسیار کمتر از چیزی بود که سال گذشته و بین اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865 دیده بودیم.

سامسونگ اما تلاش کرد این ضعف را تا حدودی جبران کند و به همین علت تصمیم گرفت با AMD وارد همکاری شود؛ شرکتی که در ساخت پردازنده و گرافیک کامپیوتر شهره است و عملکرد فوق العاده خوبی هم در این زمینه دارد. بدین ترتیب غول کره ای می تواند وظیفه ساخت پردازشگر گرافیکی تراشه خود را به این شرکت واگذار کرده و خود روی پردازنده مرکزی تمرکز کند.

پیش از این خبرهای زیادی منتشر شده بود مبنی بر اینکه تراشه ای که در نتیجه همکاری این دو شرکت تولید می شود، قطعا می تواند پردازنده های ساخت اپل و کوالکام را با اختلاف زیادی شکست دهد. این ادعا بارها تکذیب شد، دوباره مطرح شد و باز هم تکذیب شد و هیچ وقت متوجه نشدیم واقعا قدرت پردازنده ای که سامسونگ آن را در دست ساخت دارد واقعا چقدر است.

در راستای تمام شایعه های مطرح شده قبل، امروز هم یکی از افشاگران که با نام کاربری TheGalox در توییتر فعالیت می کند، امتیاز کسب شده از طریق پردازنده ای منتسب به اگزینوس 2200 را در بنچمارک 3DMark منتشر کرد؛ در این تست پردازنده یادشده توانست به امتیاز خارق العاده 8134 دست پیدا کند. این امتیاز بسیار بیشتر از امتیازی است که اسنپدراگون 888 پیروز به کسب آن شده و به نظر می رسد حتی بیشتر از امتیازی خواهد بود که اسنپدراگون 895 می تواند کسب کند.

طبق گفته های این افشاگر، اگزینوس 2200 می تواند اولین پردازنده اختصاصی سامسونگ باشد که برای اولین بار توانسته پردازنده از کوالکام را (اسنپدراگون 895) چه در بخش پردازشی و چه در بخش گرافیکی پشت سر بگذارد. این طور که به نظر می رسد، به لطف AMD، گویا تراشه ای که سامسونگ در حال ساخت آن است حتی قادر به شکست گرافیک تراشه A15 هم هست اما در بخش پردازشی همچنان تراشه اپل است که حاکم بلامنازع خواهد بود.

متأسفانه هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با آنچه که این افشاگر مطرح کرده در اختیار نداریم و نمی توانیم با اطمینان بگوییم واقعا پردازنده ای که در رابطه با آن صحبت شده اگزینوس 2200 است. حتی اگر هم این پردازنده واقعا همانی باشد که سامسونگ روی آن مشغول کار است، باید انتظار داشته باشیم اواخر امسال یا اوایل سال آینده رونمایی شود. بنابراین هنوز فرصت زیادی به جای مانده که بخواهیم در رابطه با توانایی پردازشی آن صحبت کنیم.

تنها کاری که فعلا می توان انجام داد این است که خبرهای منتشر شده را در حد شایعه ای محتمل در نظر بگیریم و منتظر بمانیم ببینیم چه افشاگر معروفی ادعایی در این زمینه مطرح می کند. البته پیش از این هم Ice Universe که سابقه خوبی در افشای اطلاعات پیرامون محصولات سامسونگ دارد مدعی شده بود پردازنده ای که سامسونگ با همکاری AMD مشغول ساخت آن است، این توانایی را دارد که تمام پردازنده های کنونی و جانشینان آن ها را پشت سر بگذارد. با این حال باز هم بهتر است منتظر انتشار خبرهای موثق تر و رسمی تر باشیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10629

به "سامسونگ با اگزینوس 2200 ممکن است اسنپدراگون 895 را شکست دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ با اگزینوس 2200 ممکن است اسنپدراگون 895 را شکست دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید